Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva er minstetid før man frir? 
Hva er maks tid før man burde ha fridd? 

Dette spørsmålet gjelder selvfølgelig ikke de som ikke ønsker være gift. 

Anonymkode: 69fa5...5a9

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ingen fasit på dette.

Jeg fridde helt nylig. Etter 20 års samboerskap.

Anonymkode: 8ce0e...397

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Man snakker jo sammen, og blir enige om at begge har et ønske om å gifte seg. 

Om den ene ønsker frieri så kan man jo deretter gjøre det. 

Anonymkode: c63fe...934

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Er vel ingen fasit på det. Vi giftet oss etter 1.5 år

Anonymkode: 86776...958

AnonymBruker
Skrevet

Ingen fasit, som flere her påpeker. Min fridde etter 8 måneder sammen (hadde kjent hverandre 1 år). For oss var det riktig. 

Anonymkode: de5e4...98b

Skrevet

Det kommer an på hvor godt dere kjenner hverandre vil jeg si. 

AnonymBruker
Skrevet

Minst 3 år og bodd sammen i minst 1. 

Etter 10 år begynner det å bli litt latterlig sent?

Min mening, ikke fakta

Anonymkode: e2099...618

• Liker 2
Skrevet

Det er det ingen fasit på, men ville begynt å lure hvis jeg ikke ble fridd til innen det var gått 5 år. 

Vi ble forlovet etter 1 år etter vi ble sammen/samboerskap, gift etter 2 1/2 år sammen. Uaktuelt for meg å vente i 10 år på å gifte meg.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo helt an på hvem man snakker om. Jeg fridde til mannen da vi hadde vært sammen i 4.5 år og vært samboere i 2 år. Jeg var ikke klar før. De rundt oss mente vi var seint ute, og at ved 3 år sammen bør man liksom vite. Det var feil. Så det finnes ikke noe svar, du må rett og slett kjenne på dette selv.

Hvis du lurer på å fri, kan du jo forsøke å fiske litt hos ham/henne hva han/hun tenker angående giftemål?

Anonymkode: d2959...925

AnonymBruker
Skrevet

Det kommer jo også helt an på alder? Jeg ble fridd til etter 12 år, men på det tidspunktet var jeg jo fortsatt i 20-årene liksom. :P Hadde ikke et ønske om frieri før det var reelt for oss å gifte oss, og det var det verken da vi var skoleelever, studenter eller den første tiden etter studiene (med flytting, avstandsforhold, litt arbeidsledighet osv.)

Hadde nok hatt en helt annen tidslinje hvis vi ble sammen i 30-årene, og ikke som tenåringer.

Anonymkode: 19f9c...73d

• Liker 3
Skrevet

Min mann fridde etter 4 uker.. da var jeg gravid også 😂 spol 19 år frem i tid og vi er fremdeles sammen, lykkelige sammen er vi også og 4 barn har vi fått 😉 Vi giftet oss etter å ha vært sammen i 5 år.

Fri når du føler at det er riktig uavhengig av hva andre mener eller hvor lenge dere har vært sammen😍 Fri når dere er klar for det 😀 😀 

AnonymBruker
Skrevet

Man bør vente til man har råd til å gifte seg i hvert fall. Om man vet at en selv eller den man frir til ønsker seg stor fest, så bør man vite at man kan klare å spare til det i løpet av ca. 2 år. Utrolig kjedelig å bli forlovet for så å måtte utsette bryllupet i årevis fordi man må ha bil, større bolig, studere eller andre dyre ting. Hvis man ikke skal ha stor fest er det langt enklere å spare opp 😊

Anonymkode: 48308...d15

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Vi har vært kjærester i 2 år og har fortsatt ikke sagt "elsker deg", så i vår hastighet tar det nok en 16-17 år før vi forlover oss.

Anonymkode: e19f9...94a

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Vi har vært kjærester i 2 år og har fortsatt ikke sagt "elsker deg", så i vår hastighet tar det nok en 16-17 år før vi forlover oss.

Anonymkode: e19f9...94a

oi, ble nysgjerrig. Elsker du ikke kjæresten din da? 

Anonymkode: 039bb...aec

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Hva er minstetid før man frir? 
Hva er maks tid før man burde ha fridd? 

Dette spørsmålet gjelder selvfølgelig ikke de som ikke ønsker være gift. 

Anonymkode: 69fa5...5a9

Man frir når man har bestemt seg for at man har funnet den partneren man vil dele resten av livet sitt med. Man frir også før man gifter seg, og man gifter seg før man flytter sammen og får barn. 

Gammeldags? Ja, kanskje det, men det er ikke alt som er "gammeldags" som er dumt. Ofte er det "gammeldagse" etablert på bakgrunn av mange generasjoner med erfaringer og kunnskap om hva som fungerer best. Jeg mener at det er en veldig god idé å bygge en god og trygg base som par før man begynner å bygge et felles hjem og før man får barn. Det aller beste for barn er et trygt og stabilt hjem.

Anonymkode: 9cd7a...cdf

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

oi, ble nysgjerrig. Elsker du ikke kjæresten din da? 

Anonymkode: 039bb...aec

Sikkert 10+ år siden jeg eller forloveden min har sagt «jeg elsker deg».

Er jo ikke i alle relasjoner, for alle mennesker det er en naturlig utrykksform.

Anonymkode: 8ce0e...397

AnonymBruker
Skrevet

Jeg, som er mannen i forholdet, fridde etter et drøyt år. Vi har kjent hverandre i mange år før vi ble et par, med tidvis interesse (særlig fra hennes side) underveis. Vi har begge merket etter vi ble sammen at dette går utenpå alt vi har følt for tidligere kjærester på hver vår side, så da var det for min del ingenting å vente på. 

Folk er forskjellige, forhold er forskjellige og livssituasjoner er også forskjellige. Synes derfor det er umulig å si noe bestemt om en "minstetid" eller "makstid" for andres del. 

Anonymkode: 4692f...439

AnonymBruker
Skrevet

For min del bør det aldri skje, og jeg har gjort det klart ganske tidlig, i begge de lange forholdene jeg har hatt i livet. Jeg vil IKKE gifte meg. Likevel har de gjort det begge to etter en stund, akkurat som om de ikke har trodd meg på at jeg aldri vil gifte meg.. Så vær sikker på at den andre har et ønske om giftemål i det hele tatt. Er dere enige så er det jo bare å fri. 

Anonymkode: 5848a...771

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

For min del bør det aldri skje, og jeg har gjort det klart ganske tidlig, i begge de lange forholdene jeg har hatt i livet. Jeg vil IKKE gifte meg. Likevel har de gjort det begge to etter en stund, akkurat som om de ikke har trodd meg på at jeg aldri vil gifte meg.. Så vær sikker på at den andre har et ønske om giftemål i det hele tatt. Er dere enige så er det jo bare å fri. 

Anonymkode: 5848a...771

Hvorfor svarer du på denne tråden? 

Anonymkode: 187c8...b2e

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (59 minutter siden):

Hvorfor svarer du på denne tråden? 

Anonymkode: 187c8...b2e

Ikke meg du siterer.

Men dette innlegget er jo selve fasiten i tråden; alle er ulike. Giftermål er noe man bør diskutere som par. 

Anonymkode: c63fe...934

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...