Juksesaft Skrevet 18. januar #1 Del Skrevet 18. januar Hei, Jeg er ny i Lillestrøm og har en bil som gjerne står mange dager uten bruk. Er det noen som vet hvor langt fra sentrum jeg må for å kunne la bilen min stå trygt? Jeg har gått rundt en del og det ser ut som det finnes plasser ved siden av kirken, men her var jeg usikker på om man kan bli stående i lang tid. Ellers tror jeg at jeg kan sette den i Vestbygata? Har noen andre fra Lillestrøm tips eller råd? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #2 Del Skrevet 18. januar I sentrum er det soneparkering i omtrent alle gater. Deler av vestbygata er ikke regulert. Mye nærmere sentrum kommer du nok ikke. Men husk at du må sjekke bilen daglig uansett, da det kan komme parkering forbudt i gata. Anonymkode: b7c61...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juksesaft Skrevet 18. januar Forfatter #3 Del Skrevet 18. januar 4 hours ago, AnonymBruker said: I sentrum er det soneparkering i omtrent alle gater. Deler av vestbygata er ikke regulert. Mye nærmere sentrum kommer du nok ikke. Men husk at du må sjekke bilen daglig uansett, da det kan komme parkering forbudt i gata. Anonymkode: b7c61...d62 Tusen takk! Litt kjedelig at man må være så på vakt. Jeg antar jeg kan busse meg et sted der den kan stå i fred over litt lenger tid om det er nødvendig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 18. januar #4 Del Skrevet 18. januar Juksesaft skrev (2 timer siden): Tusen takk! Litt kjedelig at man må være så på vakt. Jeg antar jeg kan busse meg et sted der den kan stå i fred over litt lenger tid om det er nødvendig. Parkering på offentlig vei eller parkeringsplass kan skiltes om i løpet av 24 timer. Normalt er det noe lengre varsel, men ikke mange dager. Skal en parkere slik er en avhengig av å regelmessig følge med på skiltingen. Ønsker en mer forutsigbart må en parkere på egen eiendom, eller leie egen parkeringsplass eller garasje. Det er ingen parkering tilknyttet der du bor? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Del Skrevet 18. januar Juksesaft skrev (2 timer siden): Tusen takk! Litt kjedelig at man må være så på vakt. Jeg antar jeg kan busse meg et sted der den kan stå i fred over litt lenger tid om det er nødvendig. Da må du langt nok ut til å finne gratis parkeringsplasser, ikke gateparkering. Og for oss som bor i nærheten av vestbygata så er det ett mareritt at kommunen ikke benytter seg oftere av å sette opp parkering forbudt skilt... Omtrent alle her i nabolaget hater disse bilene som står der over tid å forhindrer snømåking og strøing, og gir faen i at de hindrer fremkommelighet for oss som bor her og gjør veien mer trafikkfarlig. Heldigvis jobbes det for å begrense parkeringen i vestbygata. Anonymkode: b7c61...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juksesaft Skrevet 18. januar Forfatter #6 Del Skrevet 18. januar 16 minutter siden, TBL12 said: Parkering på offentlig vei eller parkeringsplass kan skiltes om i løpet av 24 timer. Normalt er det noe lengre varsel, men ikke mange dager. Skal en parkere slik er en avhengig av å regelmessig følge med på skiltingen. Ønsker en mer forutsigbart må en parkere på egen eiendom, eller leie egen parkeringsplass eller garasje. Det er ingen parkering tilknyttet der du bor? Nei, jeg er redd det ikke er noe her. Jeg hadde vært åpen for å leie en plass å stå ute, men vet ikke hvor jeg kan finne ut mer. Tips tas i mot med stor takk. 4 minutter siden, AnonymBruker said: Da må du langt nok ut til å finne gratis parkeringsplasser, ikke gateparkering. Og for oss som bor i nærheten av vestbygata så er det ett mareritt at kommunen ikke benytter seg oftere av å sette opp parkering forbudt skilt... Omtrent alle her i nabolaget hater disse bilene som står der over tid å forhindrer snømåking og strøing, og gir faen i at de hindrer fremkommelighet for oss som bor her og gjør veien mer trafikkfarlig. Heldigvis jobbes det for å begrense parkeringen i vestbygata. Anonymkode: b7c61...d62 Nyttig informasjon, takk skal du ha, jeg skal tenke på hvor jeg plasserer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Del Skrevet 18. januar Juksesaft skrev (2 minutter siden): Nei, jeg er redd det ikke er noe her. Jeg hadde vært åpen for å leie en plass å stå ute, men vet ikke hvor jeg kan finne ut mer. Tips tas i mot med stor takk. Nyttig informasjon, takk skal du ha, jeg skal tenke på hvor jeg plasserer meg. De aller fleste parkeringshusene har langtidsleie. De første treffene du får når du googler etter langtidsparkering i Lillestrøm er massevis av valg med time park og aimo, du kan omtrent velge og vrake i hvilket parkeringshus du ønsker. Anonymkode: b7c61...d62 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Juksesaft Skrevet 18. januar Forfatter #8 Del Skrevet 18. januar 1 hour ago, AnonymBruker said: De aller fleste parkeringshusene har langtidsleie. De første treffene du får når du googler etter langtidsparkering i Lillestrøm er massevis av valg med time park og aimo, du kan omtrent velge og vrake i hvilket parkeringshus du ønsker. Anonymkode: b7c61...d62 Jeg er nok en småbyperson, så det virker unaturlig å betale for å parkere ute i det fri. Jeg ser etter en plass å leie utendørs på månedsbasis og tar den litt sure utgiften Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #9 Del Skrevet 18. januar På Facebook gruppa Lillestrøm Torget er det en som øeier ut parkeringsplass i Lillestrøm sentrum til 800,- mnd. Anonymkode: a9c0e...cc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 19. januar #10 Del Skrevet 19. januar Juksesaft skrev (12 timer siden): Jeg er nok en småbyperson, så det virker unaturlig å betale for å parkere ute i det fri. Jeg ser etter en plass å leie utendørs på månedsbasis og tar den litt sure utgiften Om du ikke ønsker å "betale" for parkering er trolig løsningen enebolig. Da betaler en for tomten. Noen borettslag og sameier har parkeringsplass inkludert, men da betaler en over felleskostnader. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 20. januar #11 Del Skrevet 20. januar Juksesaft skrev (På 18.1.2025 den 17.50): Tusen takk! Litt kjedelig at man må være så på vakt. Jeg antar jeg kan busse meg et sted der den kan stå i fred over litt lenger tid om det er nødvendig. Du får leie eller kjøpe deg parkeringsplass da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå