Gå til innhold

Veldig stramt i inngangen.. er det vanlig?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hei, :)

Jeg er en kvinne på 31 år som har begynt å lure på om jeg er helt normal der nede..

Jeg har hele livet mitt vært vanvittig trang akkurat i skjedeåpningen. Jeg har trodd at dette gjelder alle kvinne og at dette er normalt, men så har jeg begynt å skjønne at dette kanskje ikke gjelder alle? Det er som om man må gjennom en veldig trang ring i åpningen - og så er det normalt når man kommer lenger inn. Jeg har datet en fin mann i et halvt år nå, som blir litt bekymret når han hele tiden må «presse» seg inn med stor motstand. Noen ganger kan det gjøre litt vondt..

Vil også bare gjøre det tydelig: dette gjelder også når jeg er «klar», så det hjelper ikke å varme opp. Er det flere som har det sånn som meg? Lurer bare på om det er normalt..:) 

Anonymkode: e2399...934

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Du er formet for de med en mindre penis, finn en slik mann. Det er nok av de som er for vide, du er sjelden.

Anonymkode: f78bf...00b

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Du er formet for de med en mindre penis, finn en slik mann. Det er nok av de som er for vide, du er sjelden.

Anonymkode: f78bf...00b

Okei :) men det er kun i inngangen da, ikke hele..

AnonymBruker
Skrevet

Høres ut som du kan ha stram skjedekrans. Har du født barn? 

Anonymkode: 4b4bb...aab

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Okei :) men det er kun i inngangen da, ikke hele..

Vel og merke: Når en kvinne er kommet i platå 2 på kåthetsskalaen (høyest), blir skjedeåpningen trangere pga av de to erigerte/oppsvulmet klittarmene rundt åpningen. Og skjeden blir mye videre, og fylles med forskjellige væsker. Og i tillegg rettes skjeden ut og blir ca 5-10cm lengre.

Jeg tror det kommer av dette, og at du er ekstremt kåt?
Men med mulighet, for at han har en litt tykkere kubbe enn andre?😇

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Jeg er en kvinne på 31 år som har begynt å lure på om jeg er helt normal der nede..

Jeg har hele livet mitt vært vanvittig trang akkurat i skjedeåpningen. Jeg har trodd at dette gjelder alle kvinne og at dette er normalt, men så har jeg begynt å skjønne at dette kanskje ikke gjelder alle? Det er som om man må gjennom en veldig trang ring i åpningen - og så er det normalt når man kommer lenger inn. Jeg har datet en fin mann i et halvt år nå, som blir litt bekymret når han hele tiden må «presse» seg inn med stor motstand. Noen ganger kan det gjøre litt vondt..

Vil også bare gjøre det tydelig: dette gjelder også når jeg er «klar», så det hjelper ikke å varme opp. Er det flere som har det sånn som meg? Lurer bare på om det er normalt..:) 

Jeg er slik, ble bittelitt bedre av å få flere barn, men i blant er det like stramt igjen. 

Anonymkode: 2d479...48f

AnonymBruker
Skrevet

Jeg er også slik. Må ofte hjelpe til å vide ut åpningen med fingrene. 

Anonymkode: 56f3c...266

AnonymBruker
Skrevet

Har dere det travelt? Når stor og trang møtes må en ta tiden til hjelp. Når det skjer blir det ikke bedre.

Anonymkode: 8fc8c...9a6

AnonymBruker
Skrevet

Har ligget med et par damer som er trange i inngangen, og vid som en bøtte inni. Ikke spesielt gode å pule. Men disse hadde født noen unger da. Er ikke alle som er sånn. Alle er forskjellige. 

Anonymkode: 4490c...5bb

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 12.11):

Det høres ut som at du har vaginisme, en slags ufrivillig skjedekrampe, hvor det liksom er en trang «strikk» ytterst i skjedeåpningen og som kan gi smerter ved inntregning. Prøv å google dette, lykke til!

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Har ligget med et par damer som er trange i inngangen, og vid som en bøtte inni. Ikke spesielt gode å pule. Men disse hadde født noen unger da. Er ikke alle som er sånn. Alle er forskjellige. 

Det er en litt merkelig følelse. Jeg har ligget med en håndfull flerbarnsmødre, men bare en av dem var slik. Resten kunne knipe hele veien. 

Anonymkode: 51faf...3b9

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 12.11):

En tur til gynekolog gir deg nok bedre svar enn svar på kvinneguiden.

Anonymkode: 5cc9a...71f

• Liker 3
AnonymBruker
Skrevet

Det høres ut som det er skjedekransen som er i trangest. Det vi fra gammelt av har kalt jomfruhinna. Men det er altså mer en krans fremfor ei hinne og som er trangere hos noen enn hos andre. Det er av samme grunn noen blør ifm første samleie o.l. Fordi kransen brister. Noen blør ikke i det hele tatt fordi de nesten ikke ha noen skjedekrans i veien for passasjen.

Jeg vet om tilfeller der kvinner har fått skjært vekk litt av kransen dersom de er svært plaget av det og det gjør det smertefullt ved samleier. Kunne det vært aktuelt for deg? Mange syns det høres rart ut siden det på en måte er ønskelig å være trang. Samtidig skal jo samleie være mulig å utføre og/eller være smertefritt.

De fleste gynekologer kjente med problematikken og det lett gjort bare med et lite snitt. Ingen smerter ut i fra det jeg har hørt🙂

https://sml.snl.no/skjedekrans

Anonymkode: c72f0...f33

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Det høres ut som det er skjedekransen som er i trangest. Det vi fra gammelt av har kalt jomfruhinna. Men det er altså mer en krans fremfor ei hinne og som er trangere hos noen enn hos andre. Det er av samme grunn noen blør ifm første samleie o.l. Fordi kransen brister. Noen blør ikke i det hele tatt fordi de nesten ikke ha noen skjedekrans i veien for passasjen.

Jeg vet om tilfeller der kvinner har fått skjært vekk litt av kransen dersom de er svært plaget av det og det gjør det smertefullt ved samleier. Kunne det vært aktuelt for deg? Mange syns det høres rart ut siden det på en måte er ønskelig å være trang. Samtidig skal jo samleie være mulig å utføre og/eller være smertefritt.

De fleste gynekologer kjente med problematikken og det lett gjort bare med et lite snitt. Ingen smerter ut i fra det jeg har hørt🙂

*skjedekransen som er i det trangeste laget skulle det stå over der

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Dette tror jeg stemmer, jeg hadde samme problemet og måtte ta et lite snitt i skjedekransen. Ble bedre etterpå

Anonymkode: e9d48...b1b

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Bamseklemmer skrev (17 timer siden):

Vel og merke: Når en kvinne er kommet i platå 2 på kåthetsskalaen (høyest), blir skjedeåpningen trangere pga av de to erigerte/oppsvulmet klittarmene rundt åpningen. Og skjeden blir mye videre, og fylles med forskjellige væsker. Og i tillegg rettes skjeden ut og blir ca 5-10cm lengre.

Jeg tror det kommer av dette, og at du er ekstremt kåt?
Men med mulighet, for at han har en litt tykkere kubbe enn andre?😇

Hvor får du denne infoen fra?

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Hvor får du denne infoen fra?

Fra egen erfaring, sexologer, forskning og biologiske bøker om temaet: hva som skjer i hjernen og kroppen før, under og etter sex👍

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Har dere det travelt? Når stor og trang møtes må en ta tiden til hjelp. Når det skjer blir det ikke bedre.

Anonymkode: 8fc8c...9a6

Han jeg er med er helt gjennomsnittlig og vi kan bruke laaaang tid utenat det gir noen endring. 

Anonymkode: 2d479...48f

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Hva faen slags kommentar er dette??? 100% unødvendig kommentar. Gir ingen hjelp eller informasjon som kommer trådstarter til gode her.

Anonymkode: ebb68...c0a

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...