Anna B. Skrevet 6. mars 2006 #1 Skrevet 6. mars 2006 Jeg trenger noen babysoveråd... Lillegutt er snart 7 måneder, og har begynt å sove så innmari dårlig om natta. Han får MME og grøt på kvelden, og burde være mett helt til morgenen. Men har nå begynt å våkne i to tida, og ligger halvvåken i timevis - i morges helt til klokka fem... Da ga jeg ham en flaske og så sov han til åtte. Da storesøsteren hans skulle slutte med nattmat, la vi henne over i senga vår, men det tenkte jeg liksom vi skulle unngå denne gangen... Er det noen som har noen gode råd? Kanskje det hjelper å legge ham på eget rom?
Ottine Skrevet 6. mars 2006 #2 Skrevet 6. mars 2006 Kanskje gutten din er i en liten "øke-periode" der han vil ha litt mer mat? Hvis han våkner fast ved to-tida kan du kanskje gi ham litt MME da for å se om han sover til morgenen? Tulla mi er snart 6 mnd, og jeg skulle også ønske hun sov over snart... Får grøt og pupp på kvelden - men det er noe "magisk" med klokkeslettet to/tre virker det som... Gir henne pupp da, jeg da, og da sover hun som regel til morgenen (rundt 6). Men jeg husker at med førstemann måtte jeg bare kutte ut nattemåltidet, det ble mer en vane enn et behov for ham, tror jeg - og det var jo "GØY" de første nettene...
Anna B. Skrevet 6. mars 2006 Forfatter #3 Skrevet 6. mars 2006 Ja, kanskje jeg skal prøve å gi ham litt flaske med en gang han våkner. Da jeg fremdeles hadde noe melk å gi ham, sovnet han mye fortere enn av MME...
Anna B. Skrevet 12. mars 2006 Forfatter #4 Skrevet 12. mars 2006 Ville bare fortelle at det har ordna seg! Vi har kuttet ut den siste sovinga i 17-tida på ettermiddagen, og holdt ham våken til sengetid kl 19. Fungerer som bare det Men nå våkner han kl 6 om morgenen i stedet... Men da får vi jo så mye ut av dagen atte
Ottine Skrevet 12. mars 2006 #5 Skrevet 12. mars 2006 Fint å høre! Tullemor våkner fortsatt rundt3... Så det spørs hvor lenge jeg lar henne får holde på!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå