Gå til innhold

Egypt mor og datter

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Bra dere velger noe annet i stedet. Vært der en gang (riktignok i 2011, så en stund siden), med mannen. Fineste plassen vi har vært med tanke på hotellet, snorkleturer, området ++, men man måtte bare holde seg på hotellområdet, forferdelig folkeslag. Mannen ble forøvrig matforgiftet rett før hjemreise også., og var dårlig i8 dager. 

Anonymkode: 09978...5af

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

I Egypt blir dere regelrett klådd på av fremmede menn, så dit reiser du selvsagt ikke med datteren din.

Anonymkode: d1af9...245

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
LeneXCII skrev (På 2.2.2025 den 18.20):

Litt på siden, men kan ha fin sol/badeferie i El Gouna litt utenfor Hurghada (et slags "gated community"). Her opplevde jeg å få være 100% i fred og ikke noe mas av noe slag! 

https://www.ving.no/egypt/hurghada-omradet/el-gouna/hotell

Men fikk du sett pyramidene?

Anonymkode: 81df4...756

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Men fikk du sett pyramidene?

Nei, men det gikk an å ta turer dit. Det var overhodet ikke formålet vårt 😎

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Et veldig masete sted å være, også med mann! Det er draing i klær, de legger ting i hånden din i forbifarten og så skjeller de deg ut for ikke å kjøpe det, de spytter, roper, og ser åpenbart ned på vestlige personer og kvinner. Jeg skal aldri tilbake dit.

Anonymkode: 7fc59...34e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Et veldig masete sted å være, også med mann! Det er draing i klær, de legger ting i hånden din i forbifarten og så skjeller de deg ut for ikke å kjøpe det, de spytter, roper, og ser åpenbart ned på vestlige personer og kvinner. Jeg skal aldri tilbake dit.

Anonymkode: 7fc59...34e

Uff. Så synd. Der har man lest og egenstudert pyramidene, faraoer, egyptologien og så skal man ikke få oppleve å se det man har drømt om hele livet pga menn som ikke kan å oppføre seg og med et kvinnesyn lik fanden. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Annonse

Men - er det noen her som har vært der og hatt det fint??? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (36 minutter siden):

Men - er det noen her som har vært der og hatt det fint??? 

Jeg hadde det fint, den tiden jeg ikke ble truet eller trakassert. Det var heller ikke alle egyptiske menn som oppførte seg som svin, noen var riktig så hyggelige. Men dessverre overskygger de dårlige opplevelsene de gode, for det var så mange dårlige opplevelser. Og jeg har reist mye rundt omkring i verden. Ikke min første rodeo, akkurat. Aldri, aldri har jeg opplevd noe lignende, å bli behandlet med så lite respekt. 
Men pyramidene, Abu Simbel, Kongenes dal, Luxor… helt fantastisk. Ingen ting annet kan måle seg. Synd, bare, med en skikkelig drittkultur der kviner er uten verdi, og i særdeleshet vestlige, hvite kvinner, som er fritt vilt. 
Helt grusom trafikk-kultur også, for øvrig. Igjen, jeg har reist mye. Har ikke noe problem med trafikken i Phnom Penh eller Indonesia. Men Egypt? Sjåførene sikter jo på deg! De måtte ha to politimenn i hvert jævla lyskryss for å dirigere trafikken etter lysene! For folk ga f i lysene hvis politiet ikke sto der! Hallo???

Anonymkode: 0a058...49b

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Ville ikke reist dit uten en mann. 

Anonymkode: 3caf4...f07

Ville reist med mann heller. Selv Katie Couric fikk ikke være i fred da hun var der for å rapportere om den arabiske våren. Og hun hadde et helt crew med menn med seg.

Stay away. Hvis man vil ha spenning anbefaler jeg heller å reise til Afghanistan. Ja, jeg er seriøs.

Egypt er verre enn afghanistan. La det synke inn.

Anonymkode: da427...dca

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.2.2025 den 0.27):

Ville reist med mann heller. Selv Katie Couric fikk ikke være i fred da hun var der for å rapportere om den arabiske våren. Og hun hadde et helt crew med menn med seg.

Stay away. Hvis man vil ha spenning anbefaler jeg heller å reise til Afghanistan. Ja, jeg er seriøs.

Egypt er verre enn afghanistan. La det synke inn.

Anonymkode: da427...dca

Søker ikke spenning men å se pyramidene og de andre monumentene.
Kultur og historie.

Ja har da latt det synke inn, spurte bare om det finnes noen med gode erfaringer… 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper ikke disse folka kan komme hit til Norge 🤞

Anonymkode: 98fde...ba6

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...