Gå til innhold

Egypt mor og datter

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hit vil du vel ikke reise? 

https://amnesty.no/egypt-omfattende-vold-mot-kvinner

Vær så snill 🙏🏻 IKKE utsett datteren din for denne risikoen. Og heller ikke deg selv. Dere risikerer å bli voldtatt, og det som værre er (om mulig). 

En kollega av meg var der med kjæresten sin i fjor. Han gjorde ikke annet enn å passe på henne OVER ALT! Og dersom menn klår og drar i en dame som går med kjærest sin, tenk deg da hva dere to med 100% (!!!) sikkerhet vil bli utsatt for! 😭

Selv skal jeg reise alene med mine to tenåringsdøtre i juni. Vi har valgt en resort i Athen. Ville ALDRI reist til Egypt!!

Anonymkode: f33e3...bbe

• Liker 4
  • Nyttig 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såpass ille… Da er vel pyramidene best på tv. Blir Spania heller. 

Anonymkode: 81df4...756

• Liker 2
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 4.19):

Reise mor og tenåringsdatter til Egypt for å se pyramidene. Noen som har reist dit uten mann? Bare vært i Marokko før utenom Europa, og der vet jeg «reglene». Men ikke vært alene uten mannlig følge der. Vil det bli en slitsom ferie i så fall?  

Nei, bare nei

Hadde burka på og hadde med voksne menn likevel ble det foreslått kamelpriser m m, hjalp litt at jeg kan snakke litt arabisk så slapp de verste tingene 

Var der i forbindelse med jobb, kommer aldri tilbake

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 20.1.2025 den 20.44):

Absolutt alle jeg kjenner som har vært i Egypt, har blitt matforgiftet.

De som reiste uten menn, har alle hatt dårlige opplevelser.

Anonymkode: e0964...e84

Vi ble ikke matforgiftet, faktisk. Men dårlige opplevelser knyttet til menn: ✔️✔️✔️✔️✔️

Anonymkode: 0a058...49b

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 4.22):

Såpass ille… Da er vel pyramidene best på tv. Blir Spania heller. 

Det er utrolig synd, men slik er det dessverre. Egypt har det jeg vil påstå er verdens mest fantastiske turistmål (pyramidene - med mer!), men så har de dessverre en skikkelig søppelkultur knyttet til kvinner og kvinners rettigheter som gjør at turister skyr landet. Med god grunn!! Dette har ikke noe med religion å gjøre, for det er ikke sånn i alle muslimske land. Dette handler om egyptisk (manns)kultur. Jeg synes oppriktig synd på egyptiske kvinner. 

• Liker 5
Skrevet

Ærlig talt! Egypt for 25 år siden er slik drama hønene her beskriver det, men Egypt nå er ikke det! Var i Egypt med venninne og våre sønner for 12 år side var små gutter da, helt stress fritt! Vært der på husmor ferie for 2 år siden også nydelig! 

Anonymkode: eacee...2b6

• Liker 1
Skrevet

Mexico har også pyramider, dra heller dit. 

Anonymkode: 8ce43...0a0

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Mexico har også pyramider, dra heller dit. 

Anonymkode: 8ce43...0a0

Nå kommer vel kommentarene om voldtekt, drap, narkotikakarteller og organhøsting.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg har vært i Egypt med min mann og min bror, og jeg er glad jeg kom derfra. Ved flere anledninger måtte både min mann og min bror fyre seg opp og fysisk fjerne menn fra meg, menn som ville kjøpe meg for noen kameler. Det er helt sinnsykt, jeg trodde det var vandrehistorier. Ikke dra! 

Anonymkode: 81fac...89e

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 19.34):

Ærlig talt! Egypt for 25 år siden er slik drama hønene her beskriver det, men Egypt nå er ikke det! Var i Egypt med venninne og våre sønner for 12 år side var små gutter da, helt stress fritt! Vært der på husmor ferie for 2 år siden også nydelig! 

Middelaldrende og gamle damer kan tryggere reise til Egypt har jeg inntrykk av. 

Anonymkode: 11302...6a0

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg vet om en dame som ble kidnappet da hun satt på en kamel. Mannen hennes ble steik forbannet og jaget de ned. Nådde de igjen i en grotte el noe, og fikk reddet henne. Ikke gjør det!!!! Du og din datter er ikke verdt fem øre der nede for syke menn. Og din tenåringsdatter vil nok bli veldig populær. Og ikke på en bra måte.

Anonymkode: be474...63a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 25.1.2025 den 19.34):

Min oppfatning er det motsate, det var trygere før men utviklingen går feil vei desvere.

Så vil jeg bare nevne at menn som vil "kjøpe deg for kameler", ikke trenger være så skumelt. Det er som oftest ment som et komplemang, selv om det "oversetes" veldig dårlig til norsk kultur. Jeg ville alikeveld ungåt Egypt av sikerhets hensyn!

Skrevet
Pippi Lotta skrev (46 minutter siden):

Min oppfatning er det motsate, det var trygere før men utviklingen går feil vei desvere.

Så vil jeg bare nevne at menn som vil "kjøpe deg for kameler", ikke trenger være så skumelt. Det er som oftest ment som et komplemang, selv om det "oversetes" veldig dårlig til norsk kultur. Jeg ville alikeveld ungåt Egypt av sikerhets hensyn!

Jeg ble også forsøkt kjøpt med kameler, men det var faktisk bare tull og han som prøvde seg på det var ingen trussel mot meg. Vi hadde det faktisk moro begge to, god tone hele veien. 
Noe helt annet med de mennene som forsøkte seg på både voldtekt og utpressing/trusler. 

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Egypt er ikke trygt for menn engang, jeg har to kamerater som ble regelrett ranet i en suvenirsjappe. De fikk ikke forlate butikken før de hadde kjøpt noe, de ble holdt tilbake av to fyrer med store kniver.

Anonymkode: 27a7a...8fb

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Har vært der med mannen min. Vil aldri tilbake. Og ville ALDRI reist uten en mann. Møkkasted og møkkafolk dessverre...

Anonymkode: cb5e2...a11

• Liker 2
  • Nyttig 4
Skrevet

Det er så synd for datteren drømmer om å få se pyramidene. Men vi velger annet. Trygghet og fred fremfor Egypt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 29.1.2025 den 23.09):

Det er så synd for datteren drømmer om å få se pyramidene. Men vi velger annet. Trygghet og fred fremfor Egypt. 

Det er nok lurt. Men synd. Pyramidene er fantastiske, det er lett det mest utrolige jeg har sett noen gang på ferie. 

Skrevet

Er et helvette både med og uten mann. Er ikke gøy å være mann der heller.

Anonymkode: a3dae...e15

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 4.19):

Reise mor og tenåringsdatter til Egypt for å se pyramidene. Noen som har reist dit uten mann? Bare vært i Marokko før utenom Europa, og der vet jeg «reglene». Men ikke vært alene uten mannlig følge der. Vil det bli en slitsom ferie i så fall?  

Jeg synes dere burde reise.
Så kan dere begge, mor og datter, få en god innføring i hvordan den verste form for patriarkalsk muslimsk kultur er. Kanskje dere vil sette ekstra pris på hvor heldig vi er i Norge, og jobbe for at det skal fortsette å være slik.  

• Liker 3
  • Nyttig 3
Skrevet
Snøløs skrev (6 timer siden):

Jeg synes dere burde reise.
Så kan dere begge, mor og datter, få en god innføring i hvordan den verste form for patriarkalsk muslimsk kultur er. Kanskje dere vil sette ekstra pris på hvor heldig vi er i Norge, og jobbe for at det skal fortsette å være slik.  

Synes ikke du skal skylde på religion her. For det første er det ikke sånn i alle muslimske land, og det er dessuten et ikke ubetydelig antall kristne i Egypt også. Dette er et egyptisk kulturproblem. Et gedigent et. Tenk, å ødelegge så totalt for seg selv. 

• Liker 4
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...