Gå til innhold

Egypt mor og datter

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Synes ikke du skal skylde på religion her. For det første er det ikke sånn i alle muslimske land, og det er dessuten et ikke ubetydelig antall kristne i Egypt også. Dette er et egyptisk kulturproblem. Et gedigent et. Tenk, å ødelegge så totalt for seg selv. 

Anonymkode: 0a058...49b

Kan du nevne ikke-muslimske land som har tilsvarende problem med denne ukulturen? 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Synes ikke du skal skylde på religion her. For det første er det ikke sånn i alle muslimske land, og det er dessuten et ikke ubetydelig antall kristne i Egypt også. Dette er et egyptisk kulturproblem. Et gedigent et. Tenk, å ødelegge så totalt for seg selv. 

Det er vel i stor grad et MENA land problem (og ja, kultur basert på en bokstavelig tolkning av hva en voldtektsmann drev på med for 1200 år siden som de kaller religion). Det er helt vanvittig å dra til slike steder som kvinne i dagens samfunn. 

Så er det jo også mange arabiske land som har ekstremt konservative lover. Selv om man ikke blir voldtatt og mest sannsynlig kan ferdes trygt mener jeg vi ikke bør støtte kvinnefiendtlige regimer. Som Dubai til eksempel. Det er vel noe av det mest konservative man finner. Ikke bli voldtatt der er mitt beste tips.

Anonymkode: c9e2a...159

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.1.2025 den 4.22):

Såpass ille… Da er vel pyramidene best på tv. Blir Spania heller. 

Anonymkode: 81df4...756

Dra til Granada og se alhambra. Det er fantastisk!

• Liker 2
Skrevet
Snøløs skrev (13 timer siden):

Kan du nevne ikke-muslimske land som har tilsvarende problem med denne ukulturen? 

Tyrkia. Drar aldri dit igjen pga innpåslitne ekle tyrkere. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Over 90% av tyrkias befolkning er muslimske...

Anonymkode: 0e290...311

• Liker 3
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har ikke møtt ett eneste menneske som har vært i Egypt og kunne tenke seg å reise tilbake. Bare les denne tråden her med alle skrekkeksempler🤯😱

Reiser du dit med din tenåringsdatter er du både naiv og dum! Det finnes flust av flotte reisemål dere kan dra til. Egypt er ikke et av dem!

Anonymkode: 41953...37d

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Tilsvarende som Egypt? Nei, det kan jeg ikke. Poenget mitt er det ikke er så ille i alle muslimske land, og at dette først og fremst er et egyptisk kulturproblem. Jeg er ikke uenig i at det at landet er muslimsk har betydning, men de har klart å få det så ille som det faktisk er helt selv. Kan ikke skylde på religion. 

• Liker 2
Skrevet

AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Over 90% av tyrkias befolkning er muslimske...

Anonymkode: 0e290...311

Selvfølgelig  og har vært i andre muslimske land der de har vært innpåslitne og vanskelige også. Unngår det helst.

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Jeg har ikke møtt ett eneste menneske som har vært i Egypt og kunne tenke seg å reise tilbake. Bare les denne tråden her med alle skrekkeksempler🤯😱

Reiser du dit med din tenåringsdatter er du både naiv og dum! Det finnes flust av flotte reisemål dere kan dra til. Egypt er ikke et av dem!

Anonymkode: 41953...37d

Har da valgt å la være nå. Om du gadd å lese hele tråden, ville du ha sluppet å kalle meg både naiv og dum. 🤡

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 19.1.2025 den 1.51):

Øh, høyrest ekstremt slitsomt ut! 😕 

Anonymkode: d0d66...7f1

Og rett og slett lite interessant. Reis til et land, men hold deg innesperret i en oase helt borte fra de lokale

Skrevet

Ah ikke-muslimske? Nei, hørt noe slikt om Albania men de er vel kristne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Tilsvarende som Egypt? Nei, det kan jeg ikke. Poenget mitt er det ikke er så ille i alle muslimske land, og at dette først og fremst er et egyptisk kulturproblem. Jeg er ikke uenig i at det at landet er muslimsk har betydning, men de har klart å få det så ille som det faktisk er helt selv. Kan ikke skylde på religion. 

Men religionen er opphavet til hvordan de tenker. Selv om mange naive nordmenn mener annerledes (nesten til selvutslettelse). 
At muslimenes største forbilde og profet, Muhammed, giftet seg med Aisha når hun var 6 og hadde sex med henne når hun var 9, legger allerede fundamentet for hvordan de tenker. 

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Tyrkia er kun ikke religiøst på papiret 

Anonymkode: cd5e0...482

• Liker 1
Skrevet

Ah ikke-muslimske? Nei, hørt noe slikt om Albania men de er vel kristne. 

De er muslimske 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 1.2.2025 den 12.50):

De er muslimske 

Veldig moderate, som i Bosnia + at ca en fjerdedel er kristne.  Balkan-muslimer kan ikke sammenlignes med MENA-land i hele tatt

Anonymkode: 2f12e...17b

• Liker 1
Skrevet

Har jeg en drøm om å se pyramidene? Ja. Kommer jeg noen gang til å reise til Egypt, nei. Med eller uten en mann. Hadde aldri følt meg trygg.

Anonymkode: d76f4...999

• Liker 4
Skrevet
Snøløs skrev (7 minutter siden):

Et skikkelig høl av et land. Det er viktig at ALLE turister boikotter slike land. Så får de bare drukne i sin egen møkk og elendighet. 

Jeg er helt enig. Og ikke bare turister, men også støtte (som havner i korrupte hender). Og vi kan slutte å ta imot flyktninger fra slike land som ikke er kvinner og barn. Unge gutter - de kan holde seg borte.

• Liker 4
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...