Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Reise mor og tenåringsdatter til Egypt for å se pyramidene. Noen som har reist dit uten mann? Bare vært i Marokko før utenom Europa, og der vet jeg «reglene». Men ikke vært alene uten mannlig følge der. Vil det bli en slitsom ferie i så fall?  

Anonymkode: 81df4...756

Videoannonse
Annonse
AnonymBruker
Skrevet

Nei.

Har vært i Egypt MED mann, og vil ikke tilbake.

Anonymkode: 5fb2c...7dd

• Liker 20
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Reise mor og tenåringsdatter til Egypt for å se pyramidene. Noen som har reist dit uten mann? Bare vært i Marokko før utenom Europa, og der vet jeg «reglene». Men ikke vært alene uten mannlig følge der. Vil det bli en slitsom ferie i så fall?  

Anonymkode: 81df4...756

Nei, jeg hadde aldri reist. Ikke med mann heller. Vi sprang fra en gjeng unge menn for å komme i sikkerhet i en hotellobby og da var vi i et relativt fint strøk. Disse mannfolka tok på oss gjennom taxivinduene og de var helt besatt. 

Anonymkode: a2e9c...3b1

• Liker 10
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Må ikke finne på å dra til Egypt uten en mann!

Jeg ble virkelig nesten voldtatt inne i en butikk mens min 3 år gamle sønn så på.

Bare flaks at jeg kom meg ut!

En annen Norsk familie ble fratatt passene sine på hotellet fordi de nektet å selge datteren for noen kameler. Jeg tuller ikke!!

De er helt syke der nede. Drar aldri tilbake!

Anonymkode: 4ff4e...416

• Liker 13
  • Hjerte 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Nei, bare, NEI. 

Dårlig ide. Reis til Hellas.

• Liker 10
Skrevet

Ikke dra til Egypt. Til og med menn og folk som har vært i over 70 land mener det er det verste stedet de har vært. To kvinner alene i Egypt, nei, reis et annet sted.

• Liker 12
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Det kommer til å gå helt fint hvis du passer på å planlegge alt nøye på forhånd. Bestem destinasjon og event (Giza, pyramidene), og book med et engelsktilknyttet hotell som Four Seasons e.l. De har gjerne egne priser / avtaler på de populære attraksjonene, og som kommer med engelskspråklig personale, taxi osv. Vær minst mulig ute på gata, minst mulig utenfor hotellet egentlig, og når dere er det, pass på å alltid ha med en betalt guide som er i regi av hotellet eller på en eller annen måte holdes ansvarlig hvis noe skulle skje.

Anonymkode: a010b...963

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (12 minutter siden):

Det kommer til å gå helt fint hvis du passer på å planlegge alt nøye på forhånd. Bestem destinasjon og event (Giza, pyramidene), og book med et engelsktilknyttet hotell som Four Seasons e.l. De har gjerne egne priser / avtaler på de populære attraksjonene, og som kommer med engelskspråklig personale, taxi osv. Vær minst mulig ute på gata, minst mulig utenfor hotellet egentlig, og når dere er det, pass på å alltid ha med en betalt guide som er i regi av hotellet eller på en eller annen måte holdes ansvarlig hvis noe skulle skje.

Anonymkode: a010b...963

Øh, høyrest ekstremt slitsomt ut! 😕 

Anonymkode: d0d66...7f1

• Liker 6
  • Nyttig 3
AnonymBruker
Skrevet

Ikke reis dit uten en mann som dere stoler på. 

Egypt er et av de verste landene jeg har vært i. Det er det landet som er en gjenganger i tråden om verste feriested her inne.

Anonymkode: 1fddc...e1c

• Liker 9
  • Nyttig 2
AnonymBruker
Skrevet

Nei, ikke tenk tanken. 

Anonymkode: 81b9b...8ce

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Synes det høres skumelt ut! Spesielt uten en mann dere stoler på. Jeg hadde ikke vært vilig til å risikere det med en tenårings jente. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Egypt er dessverre blitt en trist affære. Var der på 90-tallet og da var det en opplevelse for livet å gå i fotsporene til faraoenes hjemland.

Var der tilbake for et år siden. Helt forandret. Det virker nesten som folket der (menn i særdeleshet) har fullstendig forandret karakter og mangler elementær folkeskikk uten respekt for kvinner. De er pushy, glor, følger etter deg, tafser etter deg og respekterer ikke dine grenser. 
Vet ikke hva som har skjedd på disse årene men tror jeg ville fulgt rådet her inne om å ansette en seriøs guide hver gang du setter beina dine utenfor hotellet. 

Anonymkode: 11302...6a0

• Liker 8
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg dro til Egypt sammen med en venninne da vi begge var tidlig i 20-årene. Nope. Vi ble både truet, forsøkt voldtatt, og skipperen på båten på Nilen ville også ligge med meg. 😵‍💫 

Styr unna, jeg ville aldri tatt med en tenåringsdatter dit. Altfor mange egyptiske menn har null respekt for kvinner, i særdeleshet utenlandske kvinner, og vil forsøke seg på dem (enten resultatet er «sex» eller «voldtekt»). 
Jeg har reist mye rundt i verden, inkludert land som er enda fattigere enn Egypt, og jeg har aldri opplevd noe lignende som Egypt. Så vi kan ikke skylde på fattigdom her. Dette er et dypt kulturproblem. 

Anonymkode: 0a058...49b

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Egypt er dessverre blitt en trist affære. Var der på 90-tallet og da var det en opplevelse for livet å gå i fotsporene til faraoenes hjemland.

Var der tilbake for et år siden. Helt forandret. Det virker nesten som folket der (menn i særdeleshet) har fullstendig forandret karakter og mangler elementær folkeskikk uten respekt for kvinner. De er pushy, glor, følger etter deg, tafser etter deg og respekterer ikke dine grenser. 
Vet ikke hva som har skjedd på disse årene men tror jeg ville fulgt rådet her inne om å ansette en seriøs guide hver gang du setter beina dine utenfor hotellet. 

Anonymkode: 11302...6a0

Jeg var der på starten av 2000-tallet, og det var slik da også… så den endringen er ikke akkurat av ny dato. 

Anonymkode: 0a058...49b

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Vært der med og uten min arabiske mann (han var svært muskuløs). Med han gikk det fint. Ingen så på meg eller snakket til meg. Alene; helt forferdelig!!! Vil ikke anbefale det og jeg kan snakke arabisk også. Kom meg nesten ikke ut av taxien en gang! Ved pyramidene er det så intenst. Alle skal lure deg. De klarte tom å lure han!!! En araber! Det er nesten helt umulig 😭😅 

Å aldri har jeg vært så kraftig matforgiftet noen gang. Ble innlagt. 

Ta heller en charter i Europa, tro meg.

Anonymkode: cb8e4...28d

• Liker 6
  • Hjerte 4
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du må spørre på en forum som KG om Egypt er et passende reisemål for en mor med en tenåringsdatter, så sier det meg at du ikke er veldig reisevant. Å begi seg ut på en reise til Egypt er som å forsøke å klatre Mt Everest uten noe som helst fjellerfaring eller utstyr.

Det kan gå bra. Det er ikke helt umulig. Men mest sannsynlig ender det i tragedie.

Anonymkode: da427...dca

• Liker 10
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg og en venninne var i Sharm E-sheikh for ca femten år siden, vi var da 22 år gamle. Vi hadde det veldig fint, ble litt plystring og oppmerksomhet da vi gikk langs veien mot Naama Bay bare. På hotellet var det ingen som plaget oss, og vi hadde booket turer via reisebyrået til bl.a. Sinai-fjellet og Kairo. Vi hadde alt i alt en positiv opplevelse, men dette er jo en del år siden. 

Anonymkode: 0ec81...cdd

AnonymBruker
Skrevet

Absolutt alle jeg kjenner som har vært i Egypt, har blitt matforgiftet.

De som reiste uten menn, har alle hatt dårlige opplevelser.

Anonymkode: e0964...e84

• Liker 6
  • Nyttig 4
AnonymBruker
Skrevet

Kaaanskje hvis dere skal bo på et all inclusive hotell og ikke bevege dere utenfor hotellet. Å reise rundt og se pyramidene ville jeg aldri gjort. Det er rett og slett ikke forsvarlig med en tenåringsdatter.

Anonymkode: 54936...1a4

• Liker 6
Skrevet

Når man er på pyramidene er det mange menn med kameler som prøver å svindle turister også. Husk å prut veldig på prisen hvis dere vil sitte på med kamel. Innpåslitne er de også.

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...