Gå til innhold

Landet lengst ned i verden?

Fremhevede innlegg

Gjest Chrizzy
Skrevet

Min sønn spurte meg om det nå. Hvilket land er det, noen som har en formening om det :ler:

Videoannonse
Annonse
Gjest Liten Tapir
Skrevet

Jeg skal ikke si det helt sikkert, men jeg vil tippe at Chile ligger bra an. Chile er i hvert fall det beste utgangspunktet for å reise til Antarktis med båt.

Gjest Gjest
Skrevet

Ildlandet i Chile er vel det sørligste området unntatt Antarktis, tror jeg. Men så er jo Antarktis også "land"; det er jo et kontinent.

Gjest Liten Tapir
Skrevet
Jeg skal ikke si det helt sikkert, men jeg vil tippe at Chile ligger bra an. Chile er i hvert fall det beste utgangspunktet for å reise til Antarktis med båt.

Har sjekket det nå. Chile er det landet i verden som ligger nærmest den sørlige polarsirkel, og er ergo "det landet som ligger lengst ned".

Siden Antarktis ikke er et land, selv om deler av det riktignok er landjord og ikke bare is, så synes jeg det blir feil å regne det som det nederste landet i verden.

Gjest Gjest
Skrevet

Dronning Maud land er ikke et land. Det er en del av antartisk som Norge gjør krav på.

Gjest Gjest_Pia_*
Skrevet

Hadde det ikke vært et poeng å åpne et atlas sammen med gutten, så han lærte noe mer enn bare navnet på et land han ikke aner hvor er..? :overrasket:

Gjest Gjest
Skrevet
Dronning Maud land er ikke et land. Det er en del av antartisk som Norge gjør krav på.

Og som vanlig er det noen som ikke har hørt om ironi :klaske:

Hva er forresten antartisk ? Og hvordan kan Du påstå at Dronning Maud LAND ikke er et land ? :ironi:

Gjest Chrizzy
Skrevet
Hadde det ikke vært et poeng å åpne et atlas sammen med gutten, så han lærte noe mer enn bare navnet på et land han ikke aner hvor er..? :overrasket:

:overrasket: Å herregud hvorfor tenkte jeg ikke på det!!!

:ler: Klart, vi har allerede gjort det. Men det var på nettet og jeg ble ikke helt klok på det. Det var i forbindelse med det at vi skrev inn her!

Gjest Elfrida
Skrevet (endret)

Hva er øverst og hva er nederst egentlig? Det er vel litt tilfeldig at nord er oppe og syd er nede på de fleste kart. Man føler seg ikke på undersiden når man er i Australia altså! :)

Jorda er en kule som spinner rundt seg selv og rundt en stjerne i et ufattelig stort rom, jeg syns det blir rart å snakke om opp og ned. Men, det sydligste landet, derimot - det gir det mening å snakke om.Den sydligste biten av land er selvsagt sydpolen, men den sydligste staten/nasjonen - ja det ser du i et atlas.

Endret av Elfrida
Gjest Gjesta
Skrevet

Trodde Dronning Mauds Land var et band jeg :ironi::ler:

New Zealand er også ganske "langt ned", men chile eller spissen på Argentina er kanskje lenger ned.. (så fikk man bruk for skrivebordsunderlaget også.. :ler: )

Gjest gjest1
Skrevet
Hva er øverst og hva er nederst egentlig? Det er vel litt tilfeldig at nord er oppe og syd er nede på de fleste kart. Man føler seg ikke på undersiden når man er i Australia altså! :)

Jorda er en kule som spinner rundt seg selv og rundt en stjerne i et ufattelig stort rom, jeg syns det blir rart å snakke om opp og ned. Men, det sydligste landet, derimot - det gir det mening å snakke om.Den sydligste biten av land er selvsagt sydpolen, men den sydligste staten/nasjonen - ja det ser du i et atlas.

Nu vel, opp og ned og ned og opp....

ville du stått på Gardermoen og sagt at du skulle fly nedover til Bodø?

Det er ganske innlært at nord er opp og sør er ned...

Gjest Elfrida
Skrevet
Nu vel, opp og ned og ned og opp....

ville du stått på Gardermoen og sagt at du skulle fly nedover til Bodø?

Det er ganske innlært at nord er opp og sør er ned...

Nei, men det hender jeg sier at jeg skal ned til byen en tur, og det er ikke sørover...

Det er mye rart som er innlært. Kanskje Nederland er det nederste landet i verden? :)

Gjest gjest1
Skrevet
Nei, men det hender jeg sier at jeg skal ned til byen en tur, og det er ikke sørover...

Det er mye rart som er innlært. Kanskje Nederland er det nederste landet i verden? :)

Kanskje du sier ned til byen en tur, fordi du bor høyere enn byen?

Gjest King James
Skrevet

Shambarla er det nederste landet i verden. Siden den skal vere inni jorden.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...