Gå til innhold

Hva er første steg å planlegge økonomisk ved skilsmisse?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi eier en bolig, to biler og innbo. Han er i 100% jobb og tjener mer enn meg, jeg  er på AAP-stønad har har ikke mye å rutte med samnenlignet før jeg fikk redusert arbeidskapasitet. 

Ved mulig separasjon, hva er første steget? Lete etter et sted å bo? 

Det er barn i bildet. Må jeg finne leilighet med rom for barna? Hva må jeg være obs på?

-Sol

Anonymkode: 7b818...61f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Er det sånn at du og din mann klarer å snakke sammen om dette? Finne løsninger i stedet for utfordringer? 

Anonymkode: 6c259...875

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først må du finne ut om du i det hele tatt er i stand til forsørge deg selv og barna når du ikke engang er arbeidsfør. Det sagt, har jeg sett mange som på mirakuløst vis blir i stand til å jobbe etter en skilsmisse, det kan skje deg og.

Anonymkode: 081a5...18e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ved mulig separasjon, hva er første steget? Lete etter et sted å bo? 

Det er barn i bildet. Må jeg finne leilighet med rom for barna? Hva må jeg være obs på?

Første steg er å skaffe deg detaljert oversikt over inntekt og utgifter og hvordan de vil se ut for ditt vedkommende som enslig. 

Du må ta med alt av verdi og sette deg inn i hvilke stønader og økonomisk hjelp du kan få. 

Steg to er å skaffe seg en bolig som passer til din bosituasjon. Du må ikke finne leilighet med rom for barna om du skal bo helt alene. 

Er barna under 16 år er det tvungen mekling, bestill time på familievernkontoret. 

Så fordeler du og mannen din det dere har av verdi. Søknad om separasjon kan sendes på nett. 

Anonymkode: 95d5c...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...