AnonymBruker Skrevet fredag kl 22:49 #1 Del Skrevet fredag kl 22:49 Er 34+6 og andregangsfødende. Fikk det som lignet en vond rie for en time siden. Lå og sov og våknet av det og måtte puste meg gjennom det. Men thats it, var kun den ene. Er det modningsrie? Er det ikke litt tidlig? Har ingen smerter eller tegn til noe nå. Anonymkode: 2cfa9...c25 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 13 timer siden #2 Del Skrevet 13 timer siden Jeg hadde det flere ganger fra uke 34 i andre svangerskap. Så vidt jeg husker, så var det kun en hos meg den første gangen jeg opplevde det også, og det var på kveldstid etter at jeg hadde lagt meg. En liten stund trodde jeg at jeg kanskje bare hadde drømt det. Men så skjedde det flere ganger. Jeg tenkte at det sikkert var maserier, de var i hvert fall rimelig masete. Etter hvert kunne det holde på en stund, men det stoppet alltid igjen og det kom ikke regelmessig. Det var alltid på kveldstid for min del, og kjentes som de første riene fra første fødsel. Jeg fødte forøvrig i uke 40. Det var en rask fødsel, og jeg hadde 4 cm. åpning på siste kontroll før fødselen, så maseriene, eller hva det var hadde nok påvirket noe. Anonymkode: ea8a8...c5d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Hadde mye rier de siste ukene (fra ca uke 35) med nummer 2 og 3). Det kunne være regelmessig i noen timer (hvor rieappen ba meg kontakte føden), var også inne på føden flere ganger hvor beskjeden var "du har rier. De må bare ta seg opp, så har du baby før helga er over". Hvor vi flere ganger hadde som mål å nå uke 37. Og gikk med 2-3 cm åpning i flere uker. Noen ganger var det kun 1-3 uregelmessige rier. Mens andre ganger kunne jeg ha 1 vond rie i 15-20 min, hvor jeg gikk rundt og pustet meg igjennom hele før det bare forsvant og var over. Fødselen 2 starta spontant i uke 40, og neste ble "satt i gang på liksom. Ved at vannet ble tatt under en runde med modningsrier. Da gikk det fort. Så det kan absolutt være vanlig, men kan være lurt å snakke med jordmor/føden om det, bare for å sjekke opp, iallefall om det skjer flere ganger. Kynnere/falske rier kan også være tegn på en infeksjon i kroppen, eks UVI. Som må behandles for gravide Anonymkode: 4b214...138 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå