Gå til innhold

NAV og AAP

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei, er det noen her som er på AAP og forholder seg til NAV? Hva slags erfaringer har dere? Jeg har vært på AAP i et år nå, og hører aldri noe fra dem. Trodde man skulle få litt oppfølging. Går i behandling annenhver uke og det er alt. Er på AAP pga angst, er det noen andre som er det? Har dere måttet ut i tiltak eller blitt bedt om å gjøre noe? 

Anonymkode: 95f59...0cb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Jeg har vært på aap i noen måneder, og har heller aldri hørt fra de. 

Anonymkode: 940d1...ac2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er faktisk forventet at du gjør en innsats selv når du har aap. Blir overrasket over hvor mange mennesker som sløser vekk tiden ved å sitte og vente på at ting skal dette ned i hendene på de. Det er du som har ansvar for ditt eget liv, og du må være aktiv selv for å få ting til å skje. Les her: https://www.nav.no/aap#har

Anonymkode: ec031...937

• Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg er på tredje året nå. Har vært i utredning, behandling, arbeidstiltak. Synes det har vært svært lite hjelp i NAV. Har hatt to møter sammen med NAV og arbeidsgiver og har hatt to møter kun med min veileder i NAV. Jeg har også vært på et tiltak og der følte jeg meg veldig godt ivaretatt. Men hele situasjonen er utrolig stressende.

Anonymkode: cfdae...a21

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Det er faktisk forventet at du gjør en innsats selv når du har aap. Blir overrasket over hvor mange mennesker som sløser vekk tiden ved å sitte og vente på at ting skal dette ned i hendene på de. Det er du som har ansvar for ditt eget liv, og du må være aktiv selv for å få ting til å skje. Les her: https://www.nav.no/aap#har

Anonymkode: ec031...937

Var det dette du fikk ut av HI?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg er på tredje året nå. Har vært i utredning, behandling, arbeidstiltak. Synes det har vært svært lite hjelp i NAV. Har hatt to møter sammen med NAV og arbeidsgiver og har hatt to møter kun med min veileder i NAV. Jeg har også vært på et tiltak og der følte jeg meg veldig godt ivaretatt. Men hele situasjonen er utrolig stressende.

Anonymkode: cfdae...a21

Hva slags hjelp savner du fra nav? 

Hva skulle du ønske var annerledes? 

Anonymkode: 70a84...4b7

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Gud bedre, dersom du ønsker oppfølging må du jo selv ta kontakt.

Anonymkode: fb45b...360

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har vel en aktivitetsplan? Så lenge jeg gikk til fast behandling og oppfølging fra helsevesenet (og hadde en jobb jeg etter planen skulle tilbake til) hørte jeg lite fra nav - de visste hva jeg gjorde og hva som skjedde, og var det endringer informerte jeg dem om det. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Var veldig lite. En samtale hver 6 mnd kanskje. Surret og gikk i 5 år før ufør ble innvilget.

Anonymkode: 250a1...bb3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva slags oppfølging fra dem kunne du tenke deg? Arbeidsavklaringspenger får man fordi man har blitt syk og dermed er under behandling og utredning for å få sin arbeidsevne avklart. Det er de som du går til behandling hos som må gi deg så god behandling som mulig slik at du kanskje kommer tilbake til arbeid. Du må kanskje også gå på arbeidsutprøving etter hvert og hvis det viser seg at du har en betydelig nedsatt arbeidsevne kan du få uføretrygd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hørte ikke noe det første året, siden jeg var under behandling... Det ble jo gitt tilbakemelding til nav når jeg fikk aap at jeg var syk, og under behandling.

Så lenge man er relativt kort tid uten for arbeidslivet og under behandling så maser de sjeldent...

Anonymkode: 1d1cd...ae5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...