Gå til innhold

søknad på stilling

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest

Dersom man søker på en stilling som er på den andre kanten av landet, bør man da skrive i søknaden at man planlegger å flytte eller trenger man ikke det? det bør jo være en selvfølge da iom at man er klar over hvor stillingen er, men bør kanskje skrive det allikevel...?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Gjest

Jeg kan legge til at denne stillingen er lyst ut internt i min bedrift, og er i samme selskap, bare på et kontor på annen kant av landet. jeg vil flytte, og ønsker meg den stillingen. men jeg gruer meg til å si til sjefen min at jeg vil flytte...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom man har slekt der, så kan man ta med en setning om at man vil nærmere familien, og at det er en av motivasjonene for å søke på jobben, men jeg ville vel vanligvis droppet det. Du søker jo selvsagt fordi det er drømmejobben, ikke fordi den tilfeldigvis var i nærheten av der man vil bo.

Det blir nok mye synsing her, tror ikke det gjør noe om du skriver at du vil flytte dit (dersom du har en god grunn), men som hovedregel ville nok jeg sagt at man ikke trenger å si noe om det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom du gjerne vil flytte dit jobben er synes jeg du kan understreke det i søknaden, men at du kommer til å flytte dersom du skulle få jobben er vel en selvfølge som ikke trenger noen kommentar.

Hilsen Lille meg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...