Gå til innhold

Avbryte tanntrekking midt i?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva skjer om man er i gang med tanntrekking, men besvimer/får panikk/ikke klarer fullføre? Må man likevel betale fullpris for tanntrekking selvom den ikke ble fjernet? 

Tar det lang tid i stolen å trekke 1 visdomstann? Har noen gjort det uten bedøvelse? 

Anonymkode: cfe7b...195

AnonymBruker
Skrevet

Du må ikke gjøre det uten bedøvelse. Har du en tannlege du stoler på, og hvor bor du?

Anonymkode: c9d57...6dc

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Vel..om du er halvveis i trekke..må du trekke resten. Du bør ta bedøvelse..du kjenner ingen tinh

• Liker 4
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Hva skjer om man er i gang med tanntrekking, men besvimer/får panikk/ikke klarer fullføre? Må man likevel betale fullpris for tanntrekking selvom den ikke ble fjernet? 

Tar det lang tid i stolen å trekke 1 visdomstann? Har noen gjort det uten bedøvelse? 

Å trekke tenner uten bedøvelse får du neppe noen tannlege til å gjøre. Hvorfor vil du ikke ha bedøvelse?

Er tannen først begynt å bli røsket i så må den ut, samma søren hva du finner på. Ellers er det fare på ferde.

Når bedøvelsen virker, så er det en kjapp sak å få ut tannen. 

Ligger du i en tannlegestol, klar får å få en tann ut, så klarer du neppe å besvime.

Tenk på at noen minutter av ditt lange liv er alt som skal til or å bli kvitt ei plagsom tann. Få den ut og bli ferdig med elendigheten.

Anonymkode: fd844...31a

• Liker 5
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan ikke trekke en tann uten bedøvelse i dag. Jeg hadd en gang betennelse slik at bedøvelsen ikke virket ordentlig, og da fulgte jeg bare etter når tannlegen drog 🙈 Da var tannen allerede litt løsnet ( og jeg var jo litt bedøvet) så assistenten måtte holde meg tilbake for at tannlegen skulle få dratt tannen ut. Det var likevel VELDIG vondt, men heldigvis fort over. Ingen tannleger vil sette i gang uten bedøvelse. Vanlig ekstraksjon av visdomstann oppe er likt som vanlig tann. Nede kan være mer komplisert, mrn hvis ikke tannlegen din tror han takler det henviser han deg til spesialist. Der kan du få både bedøvelse og beroligende. Alt ordner seg 😊

Anonymkode: a1b6c...ef1

• Liker 2
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet

Du kan be om valium eller lignende. Selv må jeg få Midazolam for å gjennomføre en tannlegetime, men da er tanntrekkinga ganske gøy.

Anonymkode: b581a...84c

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvis du besvimer trekker bare tannlegen tanna før han vekker deg, det tar jo bare 10 sekund. Så det er ikke noe å tenke på 😊 

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Uten bedøvelse??? Hvorfor?

• Liker 2
Skrevet

Jeg tviler på at man finner en tannlege som trekker en tann uten bedøvelse. 

• Liker 4
AnonymBruker
Skrevet

Må man avklare og få tillatelse fra tannlegen om man kan ta beroligende før timen? Eller bryr de seg ikke hva man har tatt av piller på forhånd? (som man har fått fra fastlegen) 

AnonymBruker
Skrevet

Det kan være greit å informere sånn at de vet det ihvertfall.

Anonymkode: db895...9cd

• Liker 1
Skrevet

for å svare på som ditt, ja. Du betaler for tannlegens tid ikke for at tanna kommer ut. 

Ellers enig med resten her om å prate med tannlegen ift å bli trygg. Om du er redd, hvorfor i det hele tatt vurdere uten bedøvelse?? 

visdomstenner kaan sitte godt men dette vil et bilde avklare. 

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Hvis du besvimer trekker bare tannlegen tanna før han vekker deg, det tar jo bare 10 sekund. Så det er ikke noe å tenke på 😊 

Lol vinn vinn

Anonymkode: f72cb...697

AnonymBruker
Skrevet

Du kommer ikke til å finne en tannlege som går med på å trekke uten bedøvelse, da må du heller reise til India og be en «gatetannlege» trekke den.

Anonymkode: e7ee1...ed6

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Må man avklare og få tillatelse fra tannlegen om man kan ta beroligende før timen? Eller bryr de seg ikke hva man har tatt av piller på forhånd? (som man har fått fra fastlegen) 

Du bør opplyse om det. Det er ikke verre enn å si at fastlegen har skrevet ut X og du har tatt x dose av det.

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Hvorfor snakker du ikke med tannlegen om premedisinering? Tannleger har kompetanse til å vurdere og forordne medikamentet som er mest hensiktsmessig å gi deg i situasjonen.

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet

du må gi tannlegen beskjed, det har med hva gir deg under trekningen av bedøvelser.  Aldri ta hold noe skjult. Når visdommstanna er godt bedøvd så pleier det ikke gå lang tid før den er ute. De bør kunne se på røntgen først hvordan røttene ligger og jobber utifra det. Jeg liker ikke tannleger selv men har trukket begge visdomstennene nede. har ingen oppe. 

Anonymkode: 1a1b3...efc

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg har ei venninne som har tannlegeskrekk som får utskrevet valium eller annen type lykkepille før hun går. 

Jeg har trukket to visdomstenner, da var det først bedøvelse som jo bare er et stikk og litt trykk, og så har det begge gangene gått så sinnsykt fort, jeg har trodd tannlegen bare kjente litt forsiktig etter om tanna var løs, men så sto de plutselig med den i tangen. Selve trekkingen må jo ha tatt under minuttet, hele seansen kanskje 10 min. fra rumpa var i setet til den var oppe igjen. 

Nå er det jo forskjell på tenner og røtter og sånt da. 

Jeg har også operert ut en, den var mer komplisert og kunne ikke trekkes. Det tok vel en time. Da snakket jeg med tannlegen om beroligende medisin, de tilbydde det. Men det var litt sånn stress med at man ikke kunne spise samme dag og noe greier jeg ikke husker, og jeg har ikke tannlegeskrekk i utgangspunktet, så jeg sto over. Det gjorde ingenting vondt det heller, da knakk og knuste og vridde og dro han en god stund. Ble bare trøtt av å gape liksom, det er jo ubehagelig å ligge der og få tørre lepper og prøve å svelge med åpen munn, men vondt var det ikke.

Så lenge bedøvelsen virker så er jo det lille stikket der, det eneste du kjenner.

Uten bedøvelse er jo torturmetode fra middelalderen. Hva ville du valgt, om du kunne velge mellom å prikke en liten nål i fingetuppen din eller dra ut neglen med rota liksom? 😂 Bedøvelse er null stress, veldig lite smerte. Å trekke tann uten bedøvelse tror jeg ikke du vil.

Anonymkode: e2d46...020

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...