Gå til innhold

Partner som vrir og vender på det jeg sier

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Vi hadde en bomtur til butikken der de var utsolgte for en råvare. Vi var nylig i et land der alt vokser og gror i et fantastisk klima, så jeg kom på det og sa til min samboer - « tenk at de er selvforskynte der nede. De har jo virkelig tilgang til alt av mat i sitt eget land. Dette kom jeg på   nettopp fordi de dyrker den råvaren det var utsolgt for på butikken. Det var bare en liten digresjon fra min side. Hans reaksjon var å lage en diskusjon av det. - « Vi er da selvforskynte her til lands og!» Etterfulgt av - « Norske grønnsaker, det er da virkelig ikke noe som er bedre. Man høster og har ut vinteren, verre er det ikke. Og alt viltkjøttet og laksen, det er jo god mat det» Joda, folk levde her i tiden før global handel, så han hadde jo rett. Han ga seg ikke, men fortsatte med -« Så de hadde laks der nede? De hadde jo ikke det, så alt er en overdrivelse» Det ble en krangel der det virket som han misforstod med vilje og kranglet. Så var det over i at dersom Norge var så dårlig, hvorfor bor det folk her? Jeg hadde jo aldri sagt at Norge var dårlig. 

For kort tid siden gjaldt det et annet tema. Det har vært mange slike episoder, og jeg er fryktelig sliten av å møte motstand i en samtale heller enn å ha en hyggelig samtale som glir lett og gir positiv energi. Jeg kan prate med så mange uten friksjon, men hjemme blir nesten alle samtaler hakket i filler. Det er aldri ord som - « Det har du helt rett i» eller -« Veldig interessant» eller -« Det tenkte jeg på nå også»  « Enig». Det må kveruleres

Kan det være at han er deprimert? Jeg klarer ikke et helt liv på denne måten

Anonymkode: 0497f...7a8

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Vi er jo ikke selvforsynte i Norge, man kan ikke ha grønnsaker ut vinteren. De holder seg til våren en gang, men det var virkelig noe som het vårknipa der man ikke hadde tilgang til stort med mat altså.....

Anonymkode: e9749...3ee

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Gratulerer, du har fått deg en kverulant. De kan ikke endres på, men det positive er at det går an å kvitt seg med typen. Finn deg en som er positiv og lett å snakke med. 

Anonymkode: fee8a...432

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ble irritert bare av å lese dette. Sånne typer som alltid skal komme med slike bezzerwizzergreier kommer jeg dårlig overens med.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er utrolig slitsomt å ha det slik. Dette var en av grunnene til at jeg "våknet" i ett tidligere forhold. Følte det var meg det var noe feil med, siden alle samtaler endte med at alt jeg sa ble misforstått, vrengt eller kranglet på. Og det var helt normale hverdagssamtaler. Endte med at jeg egentlig ikke snakket med andre, for jeg orket ikke det. Etterhvert våknet jeg og skjønte at ikke alle skal eller vil krangle om alt 

Anonymkode: 68362...4f9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg var sånn mot slutten av et forhold der jeg var ferdig med ham men måtte bli et halvår pga økonomi. Jeg var så sint på ham. Det gjorde litt godt å ydmyke ham med kunnskap, og kunne le av hvor dum han egentlig var. Jeg er ikke stolt av hvordan jeg oppførte meg, men han stjal penger bak ryggen min så sinnet var berettiget. 

Anonymkode: 0bca5...b1f

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Vi er jo ikke selvforsynte i Norge, man kan ikke ha grønnsaker ut vinteren. De holder seg til våren en gang, men det var virkelig noe som het vårknipa der man ikke hadde tilgang til stort med mat altså.....

Anonymkode: e9749...3ee

😅

Anonymkode: fa1f4...a01

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har erfaringer med at slikt kan skje: 

1. fordi du ikke forklarer deg godt

2. fordi han i simpelheten er dum.

Jeg hadde en kjæreste som gjorde akkurat det samme mot meg når jeg havnet i diskusjoner med han. Endte opp med at jeg ikke fortalte han ting, og når han spurte hvorfor jeg ikke sa ting, så sa jeg bare at det var utenfor hans forståelsesevne. 

Hvis dette er et gjennomgående problem så kommuniserer dere dårlig. Det er ikke bra for et forhold 

Anonymkode: aad67...e7d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sånne ting er til å eksplodere av. Datet en sånn fyr. Han ble bare verre og verre. Tror han følte på et eller annet, og alt mellom oss var ikke lett, men han hadde tendenser i begynnelsen da ting var bra også. Men mot slutten før jeg brøyt var det helt ekstremt. Jeg kunne ikke si en eneste hverdagslig påstand uten at han kom med et motargument eller si seg uenig. Til slutt holdt det på å klikke totalt for meg.

Anonymkode: fa1f4...a01

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er så jævlig når folk er sånn. Men det er somregel en årsak. Kanskje han er misfornøyd i forholdet, er deprimert eller har for mye å tenke på. Noen blir sånn når de er utro også, for å skape dårlig stemning slik at de føler at de kan unnskylde utroskapen for seg selg. Det finnes hundre grunner. Men kun han kan vite sannheten. Og hvis du spørr så får du enten sannheten, eller en ny diskusjon.. been there, done that - aldri igjen

Anonymkode: 61690...e61

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Takknemlig for at du opprettet denne tråden, men min medfølelse til deg altså. Jeg hadde en kjæreste som var slik mot meg, jeg ble ganske innesluttet til slutt. Jeg følte at alt jeg sa var enten feil eller dumt, at jeg ikke visste hva jeg snakket om, at jeg hadde dårlige eller svake meninger og argument. Til slutt orka jeg ikke å si ting lenger. Det sliter jeg med den dag i dag, føler at hver gang jeg skal si noe, står folk klar til å motargumentere, motbevise, be meg forsvare, fortelle jeg tar feil. Det tar tid å samle seg når man har vært utsatt for en sånn. 

Anonymkode: 44813...a2e

• Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...