Gå til innhold

Mobba på jobb

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg føler min leder er ute etter meg og føler meg lite verdsatt på jobb på grunn av henne. Før jul var det mye fraver av andre ansatte på min avdeling og dette førte til at jeg stadig måtte jobbe overtid. I tillegg har jeg hatt mye vondt i kroppen, men jeg har allikevel vært på jobb hver dag. En av de siste dagene før jul var det igjen sykdom og jeg måtte da egentlig jobbe over. Men jeg sa da til min leder at jeg ikke klarte dette nå fordi jeg var så sliten og hadde så mye vondt i kroppen i tillegg.

Først sa hun at det var greit og at hun kunne jobbe istede for meg. Men da jeg var inne på hennes kontor for og diskutere noe greier, fikk jeg beskjed om at jeg var så negativ og at hun egentlig hadde tenkt og avspasere denne dagen. Det var null fokus på alle de gangene den siste måned jeg hadde stilt opp. Jeg ble kjempe lei meg på grunn av dette og følte meg lite verdsatt som medarbeider. Jeg fikk også inntrykk at hun hadde snakka med andre om denne samtalen, var noen som hentyda dette. Og rekner da med at jeg ble satt fram som en vanskelig medarbeider. Hun spurte meg aldri i løpet av samtalen hvordan jeg hadde det. Men jeg sa at jeg syntes ikke dette var riktig.

Jeg burde nok ha tatt det opp med henne.Men jeg tør ikke. Jeg har flere ganger blitt tråkka på av henne og hun vrir på det jeg sier. Jeg ønsker nå og skaffe meg en annen jobb, men er redd hun vil gi meg dårlig referanse. Jeg skjønner egentlig ikke hva jeg har gjort feil? Det var ingen krise personalmessig denne dagen så det hadde vært folk som kunne steppe inn for meg også. Det må være lov og være sliten tenker jeg???

Jeg har slitt psykisk etter denne samtalen, fordi jeg følte meg tråkka på. Jeg føler meg også lite verdsatt i det sosiale på jobb. Slik som at det ikke er så nøye at jeg får noe jeg tåler, jeg er allergisk mot melk. Og styrer sier bare "ja du kan vel ikke spise dette du". Men om andre hentyder at de ikke er så glad i en ting så løper hun på butikken og kjøper noe anna til de. Dette er en bagatell, men når man ikke blir verdsatt ellers så sårer det ekstra. Noen som har noen råd til meg. Tør ikke ta opp kampen, får da blir jeg nok gjort til syndebukk.

Anonymkode: 7f6b4...735

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette høres jo ikke noe greit ut, men jeg klarer ikke helt å se at dette er mobbing?

Du kan finne en ny jobb og ikke bruke denne lederen som referanse.

Anonymkode: 59950...f5b

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Dette høres jo ikke noe greit ut, men jeg klarer ikke helt å se at dette er mobbing?

Du kan finne en ny jobb og ikke bruke denne lederen som referanse.

Dette! 

Anonymkode: 24b0a...79b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vel det er mange andre episoder også som jeg ikke ønsker og skrive her.Jeg ser at det som enkelt episode kanskje ikke kan kalles for mobbing. 

Dessverre har jeg jobba her lenge så har ikke andre å skrive opp som referanse. Mulig jeg får bruke en jeg jobber sammen med. Er da bare redd de spør hvorfor jeg ikke oppgir min sjef som referanse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vel det er mange andre episoder også som jeg ikke ønsker og skrive her.Jeg ser at det som enkelt episode kanskje ikke kan kalles for mobbing. 

Dessverre har jeg jobba her lenge så har ikke andre å skrive opp som referanse. Mulig jeg får bruke en jeg jobber sammen med. Er da bare redd de spør hvorfor jeg ikke oppgir min sjef som referanse.

Det er veldig vanlig å ikke oppgi nåværende sjef som referanse. Det blir så dårlig stemning hvis man viser at man vil bort hvis man da ikke får jobben man søkte på. Det beste er egentlig hvis du har en kollega som nettopp har sluttet som kan si mye pent om deg.

Anonymkode: d95fc...970

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er veldig vanlig å ikke oppgi nåværende sjef som referanse. Det blir så dårlig stemning hvis man viser at man vil bort hvis man da ikke får jobben man søkte på. Det beste er egentlig hvis du har en kollega som nettopp har sluttet som kan si mye pent om deg.

Anonymkode: d95fc...970

En som har nettopp slutta?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

1. Det er veldig vanlig å ikke bruke nåværende leder som referanse.

2. Hvis du er redd for spørsmål, så forbereder du deg godt og øver inn et svar på dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

1. Det er veldig vanlig å ikke bruke nåværende leder som referanse.

2. Hvis du er redd for spørsmål, så forbereder du deg godt og øver inn et svar på dette.

Ja skal gjøre det, takk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...