Gå til innhold

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hvordan er det med dødsfall hos samboer, får man da syne denne døde dersom foreldrene til vedkommende ikke vil ha syning eller ikke ønsker at samboer skal få syne h*n? 

Anonymkode: 9153c...242

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Gjest Cartman
Skrevet

Jeg ville hørt med sykehuset. De kan svare best på det. Jeg avtalte det begge ganger med sykehuset.

AnonymBruker
Skrevet

Dette er vel jus og ikke samliv. Har dere bodd sammen som kjærester i minst to år? Da har du nok i så fall sterkere rettigheter, men dersom dere ikke har barn er det i utgangspunktet foreldrene (når de lever) som bestemmer en god del. Akkurat syning har jeg ikke noe videre kunnskap om. 

Anonymkode: 58e97...435

AnonymBruker
Skrevet

Hvem er nærmeste pårørende? Det er teknisk sett den som har siste ordet. 

Anonymkode: 9d5a7...605

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hvem er nærmeste pårørende? Det er teknisk sett den som har siste ordet. 

Er det alltid mor/foresatt dersom man ikke er gift?

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Er det alltid mor/foresatt dersom man ikke er gift?

Har hen voksne barn? Eller har dere noen form for samboerkontrakt der dere har gitt hverandre juridiske rettigheter? Siden du spør mistenker jeg nei… Da er det foreldre..  Kondolerer til deg uansett ❤️

AnonymBruker
Skrevet

Kondolerer! :hjerte:

Jeg opplevde at alle i familien fikk tilbud om syning, og at det ikke var opp til nærmeste pårørende om det skulle skje. Om samboeren din døde på sykehus, kan du kontakte de for å avtale syning. Om begravelsesbyrået har tatt over, kan du ta kontakt med de.

Anonymkode: f039d...414

AnonymBruker
Skrevet

For oss var det begravelsesbyrå som arrangerte syning, og de ville kom. De behøvde ikke komme samtidig, og det var flere av de aller nærmeste som avsto. 

Anonymkode: 13bd6...e19

AnonymBruker
Skrevet

TS her.

Takk for alle svar.

Kan jeg høre om mine foreldre kan bli med meg på syningen? Veldig tøft og vanskelig alene…

• Hjerte 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

TS her.

Takk for alle svar.

Kan jeg høre om mine foreldre kan bli med meg på syningen? Veldig tøft og vanskelig alene…

Det kan du selvfølgelig. Kondolerer❤️

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Kondolerer! :hjerte:

Jeg opplevde at alle i familien fikk tilbud om syning, og at det ikke var opp til nærmeste pårørende om det skulle skje. Om samboeren din døde på sykehus, kan du kontakte de for å avtale syning. Om begravelsesbyrået har tatt over, kan du ta kontakt med de.

Anonymkode: f039d...414

Jeg tror ikke du skal love for mye her. Er du sikker på at dette er samme situasjon? I ts innlegg høres det ut som foreldrene allerede har sagt nei… det skader selvsagt ikke for ts å spørre. 

AnonymBruker
Skrevet

Hvis det er foreldrene som avgjør, og hvis foreldrene er noenlunde oppegående, så vil de jo akseptere at det arrangeres syning for sønnens samboer selv om de selv ikke ønsker å delta. Og da kan du selvsagt ta med dine foreldre som støtte. 

Anonymkode: 13bd6...e19

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...