AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei! Tidligere i høst flyttet vi inn i en hageby hvor Trysilhus står for byggene. Dette er av rekker på to etasjer. Det er delt av vertikalt med beboere i 1 etasje og 2 etasje. Vi opplever at det er svært lytt. Vi plages av alle hverdagslyder ovenfra. Til og med lydorden av samtaler hører vi. Er det flere med erfaringer på dette. Skal det virkelig være slik? Er det mulig fra en slik stor seriøs aktør som Trysilhus. Anonymkode: 3bdf0...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #2 Del Skrevet 3 timer siden Horisontaltdelt? Ikke rekkehus men tomannsbolig? Anonymkode: bc932...690 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #3 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Horisontaltdelt? Ikke rekkehus men tomannsbolig? Anonymkode: bc932...690 Takk for rettelsen. Det skal være horisontalt😊 Anonymkode: 3bdf0...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #4 Del Skrevet 3 timer siden Disse rekkehusene/leilighetsrekkene. (Bilder lånt av Trysilhus.) Anonymkode: 3bdf0...db0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Leiligheter da. Anonymkode: bc932...690 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 39 minutter siden #6 Del Skrevet 39 minutter siden Min erfaring er at nye bygg er dårlig lydisolerte, særlig da de med etasjeskillere i tre. Det kan være byggmessige feil som er gjort, men etter å ha bodd i flere nyere bygg hvor jeg har hørt alt fra naboens snorking til dører som lukkes, så tror jeg det like mye er at byggeskikken ikke er særlig god. Dere kan reklamere, få en uavhengig fagkyndig til å vurdere lydisoleringen. Hvis den er innafor, så anbefaler jeg bare å flytte, fordi man blir gal av høre naboen gjøre "alt". Anonymkode: 73d9b...a4f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30 minutter siden #7 Del Skrevet 30 minutter siden Har dere gipsvegger? Min erfaring er at nye bygg ofte er lytt. Spesielt med gipsvegger.. Vi hadde prosjektert rekkehus med gips. Det var også dårlig lydisolert. Så mye at det var sjenerende. Vi hadde ett soverom til kontor/gaming/tvstue oppe, og vi kunne snakke sammen mens en var oppe, og en nede. Hørte nabobarna løpe i trapper, trakk ned i snora etc. Grusomt. Vi endte med å flytte til en eldre enebolig. Mye roligere 😉 Anonymkode: b9b2f...22b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23 minutter siden #8 Del Skrevet 23 minutter siden Blir litt overrasket av å lese dette. Jeg bor i et 70-talls rekkehus, og her er det veldig lytt. Vegger, gulv og tak er av betong, og det er ingen lydisolering mellom naboene. Problemet er konstante dunkelyder, barn som springer i trapper, voksne som gar tungt i trappa, noen som skyver på en stol, og dette konstant hele dagen. Blir gærn. Men jeg trodde dette skyldes at rekka er fra 70-tallet, og tenkte det var bedre å flytte til nyere rekkehus pga. mer krav til lydisolering. Anonymkode: 72a75...04c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 minutter siden #9 Del Skrevet 10 minutter siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Blir litt overrasket av å lese dette. Jeg bor i et 70-talls rekkehus, og her er det veldig lytt. Vegger, gulv og tak er av betong, og det er ingen lydisolering mellom naboene. Problemet er konstante dunkelyder, barn som springer i trapper, voksne som gar tungt i trappa, noen som skyver på en stol, og dette konstant hele dagen. Blir gærn. Men jeg trodde dette skyldes at rekka er fra 70-tallet, og tenkte det var bedre å flytte til nyere rekkehus pga. mer krav til lydisolering. Anonymkode: 72a75...04c Sånn bass dunking flytter seg godt i betong. Skjønner hva du mener, til å bli gal av Anonymkode: 60bf7...9ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå