AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #1 Del Skrevet 5 timer siden Fortsatte det inn i tenårene? Jeg har en datter på 7 år som alltid har hatt et vanskelig temperament. Da hun var i «trassalderen» var hun tusen ganger verre enn de andre. Hun og jeg havner stadig i konflikter, og hun havner i konflikter med jevnaldrende. Jeg snakket med helsesykepleier om at jeg gruer meg til tenårene med henne for det kommer nok til å bli henting. Da sier helsesykepleier at det er det ingen automatikk i og at man ikke kan forutse hvilke barn som blir krevende tenåringer. Jeg syntes dette var rart sagt. Hun kommer vel neppe til å endre personlighet i tenårene? Anonymkode: 90bae...fb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Google Carolyn Webster-Stratton så vil kanskje det hjelpe deg på veien. Anonymkode: 7a49b...180 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Min "kruttønne" er 15 år nå, og temperamentet har roet seg betraktelig. Hadde samme bekymring som deg da han var mindre.😅 Han har fortsatt temperament og mye følelser på godt og vondt, men ikke noe utover hva som kan forventes i puberteten, og helt håndterlig. Anonymkode: c8c00...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Jeg har fire barn. En som var svært krevende som barn, ble verdens enkleste ungdom og voksen, ikke en eneste konflikt eller "sassy" oppførsel. En var enkel som barn og ungdom En var svært temperamentsfull som barn, og enkel som ungdom Siste enkel som barn, utfordrende ungdom. Så her har det ikke vært samsvar i barne og ungdomsoppførsel i det hele tatt Anonymkode: e912a...26f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #5 Del Skrevet 3 timer siden Har ei som var veldig temperamentsfull som barn, nå som ungdom fortsatt tempramentsfull , ikke så ofte raserianfall som før, men de er desto kraftigere. Anonymkode: a36eb...13d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden Hos oss smalt det skikkelig: hun ble mobbet og utsatt for fysisk og psykisk vold, hun ble seksuelt krenket og nettlivet hennes førte til utallige politianmeldelser av både jevnaldrende og voksne pedofile. Det var vape, røyking, stjeling, skulking, drikking: alt for å oppnå status/oppmerksomhet/adrenalinkick. Det var virkelig ille, men nå er hun 16 og går første året på vgs. Vi har motatt mye hjelp fra barnehus og terapeutene der, samt barnevern, abup, helsestasjon, flere miljøterapeuter++ å få henne bort fra miljøet her var en riskio: på den ene siden ville vi måtte stole på at hun tok rette valg, stod i mot fristelser og alt foreldre frykter når barnet er på egenhånd og spesielt når de viser dårlig dømmekraft gang på gang.. Men Hun trives! Hun bor på internat der det er regler og voksne. Hun trives på skolen og vokser MASSE nå som hun ikke er låst fast her sammen med plageåndene hennes. Sliter fortsatt med følelsesregulering, har fortsatt liten terskel for å møte motgang eller krav, men hun er nå klar over det og jobber aktivt med å fortsette den gode utviklingen. Vi er ikke igjennom alt enda, men jeg ser positivt på at fremtiden kan bli god. jeg sover godt på nettene og vi har en god, åpen dialog. Vi er absolutt på rett spor her nå. Anonymkode: cc6b6...cd2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå