Gå til innhold

Får ikke tid til å gre håret til jenta....+ trenger tips om stell av krøllete hår

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

For det første så har vi det travelt på morgenen. For det andre så har 3 åringen min skikkelig krøllete hår. Det er ikke bare bare å ta ta en børste og gre håret og sette på en strikk. Dette tar tid! Og det kan også være litt smertefullt for henne pga flokene. 

Vi har bare vanlig hårbørste som kanskje ikke passer til krøllete hår? Jeg trenger tips om produkter jeg kan bruke på henne. Hun liker å ha pynt på håret. Hun vil at jeg skal lage fletter på henne hverdag men dette har jeg ikke tid til 🥺

Anonymkode: 0bcd8...3b5

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Sjekk ut curly girl/gut gruppene på Facebook. Er ei for Norge bla, der får du heilt sikkert gode råd frå folk som sjølv har krøller. 

Anonymkode: 167f0...cff

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Alle har tid til å gre håret, det er bare en dårlig unnskyldning for latskap.

Har hun afrohår/krøller eller «vanlig» hår med krøller?

Anonymkode: 733b3...cea

• Liker 17
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hårbørste og krøller er en dårlig kombinasjon. Anbefaler kam i vått hår med masse balsam. Kanskje lurt å prøve en krøllekrem etter vask? 

Anonymkode: 9bbe4...22a

• Liker 7
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hårbørste og krøller er en dårlig kombinasjon. Anbefaler kam i vått hår med masse balsam. Kanskje lurt å prøve en krøllekrem etter vask? 

Normal - curly girl. De har passende sjampo, balsam, hårkur og krøllekrem.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ikke gre krøller med børste, bruk kam med store tagger evt, gre det p kvelden og ha det i en flette om du kan. og ellers alt AB over her skriver om balsam og vått hår osv.. 

Anonymkode: 98fab...00a

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Jeg hadde en med kjempekrøll når han var liten. 
Jeg kjøpte en spray som jeg sprayet på før jeg børstet håret. Det funket bra 

Anonymkode: 8b1b6...f7b

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Her har redningen vært aussie curl cream. Kjøper den på normal.

Krøllete hår trenger mye fuktighet. Vasker håret, og påfører kremen i fuktig hår og grer igjennom. Bruker også balsamspray ved behov, men håret har blitt veldig mye bedre etter at vi begynte med krøllekrem.

Hender også at jeg lager to fletter på kvelden når håret fortsatt er fuktig. 

Anonymkode: 2100b...0cb

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hva med å flette håret etter vask, og la det være i flettene i så mange dager det holder? 

Anonymkode: 6bfc1...af8

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Avhengig av krølletype, så kjøp en børste tilpasset krøllete hår. Min favoritt er Tangle Teezer Wet Brush.

Ellers skal ikke krøllete hår gres hver dag, da blir faktisk flere floker og det ser enda mer ustelt ut. Sett deg inn i krølletypen og hva den trenger. Curly Girl Norge på Facebook og mange "krøllefluencere" på instagram. Krøllete hår krever ett annet stell enn rett og bølgete hår. Steller man håret rett, skal det være tilnærmet vedlikeholdsfritt mellom hårvaskene. 

(Med vedlikeholdsfritt mener jeg kun lett refresh, sove med silk bonnet)

Anonymkode: f2205...2a8

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Klipp henne kortere så det blir mer lettstelt.

Anonymkode: 0625f...11b

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du bør sette deg inn i hvordan best ta vare på hennes hårtype og lære deg teknikker om det er afrohår hun har. 

Ellers anbefaler jeg som andre her, fuktighets-/balsamspray, og børste det når det er fuktig og ha håret i flette(r) eller "hårnett" om natten. Krøllete og tykt hår blir også lettere støvete enn glatt hår.

Anonymkode: 82aa8...95d

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hiver meg på resten, ikke børste tørt krøllete hår. Det må børstes, ev en bred kam når det er vått. Les deg opp om krøller og se videoer. Når man først kan det så er det lett å ha krøller. Om man ikke gjør det riktig så er det ikke like gøy.

Jeg måtte bli voksen før jeg lærte meg stell av krøllene mine. Ingen frisør jeg har vært hos har visst hvordan de skal stelles. Takk og lov for internett :) 

Anonymkode: 29133...428

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Hvorfor grer du håret til en som har krøller med kam? 🤬Det holder å gre håret med fingrene etter vask. 

Anonymkode: b4a36...a49

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Alle har tid til å gre håret, det er bare en dårlig unnskyldning for latskap.

Har hun afrohår/krøller eller «vanlig» hår med krøller?

Eh, du har tydeligvis ikke krøller (eller steller dårlig med dine egne). Man skal ikke gre krøller hver dag. 

Anonymkode: 1e1f6...54b

• Liker 9
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (51 minutter siden):

For det første så har vi det travelt på morgenen. For det andre så har 3 åringen min skikkelig krøllete hår. Det er ikke bare bare å ta ta en børste og gre håret og sette på en strikk. Dette tar tid! Og det kan også være litt smertefullt for henne pga flokene. 

Vi har bare vanlig hårbørste som kanskje ikke passer til krøllete hår? Jeg trenger tips om produkter jeg kan bruke på henne. Hun liker å ha pynt på håret. Hun vil at jeg skal lage fletter på henne hverdag men dette har jeg ikke tid til 🥺

Anonymkode: 0bcd8...3b5

Noen ting må man bare beregne tid på og ta seg tid på. En av de tingene er å gre barnets hår. Du har ett barn, vi har tre jenter med flokete hår. Hvorav en har så mye krøller at hun trenger tre ganger så lang tid på å få håret utbredd som hver av de to andre. 
Tidvis blir det dusj og hårvask om morgenen med påfølgende pleieprodukter for å slippe å «sloss» med det ekstremt krøllete håret. Spray balsam er greit å bruke. 

Anonymkode: dc8bc...e46

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Hei! Jeg er en av dem hadde sånt tykt og veldig krøllete hår som var et helvete å gre da jeg var barn. Gre det med god balsam i. Ikke ellers. Grovtagget kam. 

Anonymkode: 271b0...61f

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg grer aldri krøllene egentlig, etter dusjen "grer" jeg gjennom med hendene. Da har jeg hatt i Flora & Curl leave in detangler i dusjen. Så klemmer jeg opp krøllene med litt Curl defining gel (Flora & Curl). Det holder i flere dager uten at jeg gjør noe mer. 

Anonymkode: 5f9d5...81a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Eh, du har tydeligvis ikke krøller (eller steller dårlig med dine egne). Man skal ikke gre krøller hver dag. 

Anonymkode: 1e1f6...54b

«Gre» da, man skal stelle håret hver morgen. Det er likestilt med tannpuss og vask av ansikt her i huset. Jeg forstår ts sitt innlegg slik at hun sender barnet i barnehagen med ustelt hår for hun «har ikke tid».

(Og jo jeg har krøller, børster det kun når jeg vasker det, men steller/friserer det selvsagt hver morgen.)

Denne flokesprayen fra Novex er veldig god, men jeg vet dessverre ikke om noen som selger den i Norge lengre:

https://novexhaircare.com/collections/my-little-curls/products/novex-meus-cachinhos-spray-detangler-250ml-8-4fl

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Hvorfor grer du håret til en som har krøller med kam? 🤬Det holder å gre håret med fingrene etter vask. 

Anonymkode: b4a36...a49

Det kommer nok an på håret ellers. Jeg har tynne hårstrå og mye krøller, og må bruke kam i vått hår. Å gre med fingrene går ikke. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...