Gå til innhold

Lønn offshore/båt på tokt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! 

Har fått en mulighet til å jobbe på en båt  som medic/anestesisykepleier (sistnevnte er min stilling i dag. Har topp ansiennitet og erfaring fra akuttmedisin, traumer, etc.  

oppgis at jeg må sende inn hva mine  lønns forventninger til det byrået som skal leie meg ut er. 

Aner ikke hva jeg kan forlange for dette? Har i dag 365,- i timen hos min faste arbeidsgiver.  

på båten er det 12 timers vakter hver dag i 34 dager før oppdraget mitt er over. Noen som har peiling hva jeg kan forvente av lønn? 

Anonymkode: 5de30...997

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du må nok forvente ganske lav lønn, da dette sannsynligvis er en båt som er drevet av en stiftelse. De bruker ofte medisinstudenter og pensjonerte leger som frivillig medic (dvs uten betaling) for å spare penger.

Tror ikke du skal satse på å regne ut timelønn for 12 timer om dagen. Som medic jobber du ikke i 12 timer, du er tilgjengelig i 12 timer om dagen.

Anonymkode: f91b0...c60

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er jo rimelig nært offshore. Har en kompis som jobber som renholder på oljeplattformer. 2 uker på med 12 timers arbeidsdager, 4 uker fritt. 800 000 i året.

Anonymkode: a6f4b...129

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Sjekk lønnsstatistikk til fagforening?

Anonymkode: 03ea3...29c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tror ikke du skal satse på å regne ut timelønn for 12 timer om dagen. Som medic jobber du ikke i 12 timer, du er tilgjengelig i 12 timer om dagen.

Så du tenker at politi,brann, ambulanse osv kun får betalt for det de faktisk jobber da eller? Svært få som er i beredskap som jobber fysisk alle timer de er på jobb.

Anonymkode: 20c65...3fa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du skal ha betalt alle 12 timer du er på vakt. Er en grunn til at det er skift ordning 

Anonymkode: b4ab9...061

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så du tenker at politi,brann, ambulanse osv kun får betalt for det de faktisk jobber da eller? Svært få som er i beredskap som jobber fysisk alle timer de er på jobb.

Anonymkode: 20c65...3fa

Ro deg ned… TS skal ikke ansettes fast i en nødetat, det er snakk om et 4 ukers tokt. 

Jeg tipper (med trykk på tipper) at dette er et skip som baserer seg i høy grad på frivillighet. De har med seg medic i tilfelle det skjer noe alvorlig, som er relativt skjeldent. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det er jo rimelig nært offshore. Har en kompis som jobber som renholder på oljeplattformer. 2 uker på med 12 timers arbeidsdager, 4 uker fritt. 800 000 i året.

Anonymkode: a6f4b...129

Nei det er det ikke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...