AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #1 Del Skrevet 4 timer siden Hei, far jobber ikke, å vi har delt omsorg og 50/50, barnet måtte ha regulering. Å det har jeg betalt 2000 kr på i 1,5 år. Han betaler ingenting.. er det virkelig slik det skal være? Kjenner jeg blir helt motlaus 😩 jeg er alenemor å har flere barn også, så sitter han der å ikke betaler en dritt. Anonymkode: b9737...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #2 Del Skrevet 4 timer siden Måtte barnet ha regulering eller var det en avgjørelse du tok ? Anonymkode: d3a85...56a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #3 Del Skrevet 4 timer siden Nei, tannregulering er en utgift som skal deles (etter samme nøkkel som bidraget ellers). NAV kan kreve det inn ved behov. Anonymkode: 0d7ed...16d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #4 Del Skrevet 4 timer siden Er han ikke far til alle de andre barna du har? Anonymkode: 80d27...b0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Måtte barnet ha regulering eller var det en avgjørelse du tok ? Anonymkode: d3a85...56a AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er han ikke far til alle de andre barna du har? Anonymkode: 80d27...b0d Hvordan er dette relevant for temaet? Far skal være med på å betale regulering. Sjekk nav. Anonymkode: 316a3...305 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #6 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Måtte barnet ha regulering eller var det en avgjørelse du tok ? Anonymkode: d3a85...56a Barn blir henvist til kjeveortoped dersom tannlegen mener det er nødvendig. Så rangerer kjeveortopeden behovsgraden. Ingen barn blir henvist kun pga «skjønnhetsfeil», det er evt noe man begynner å tenke på i ungdom/voksen alder. Dersom kjeveortopeden sier barnet trenger regulering, så gjør det det, selv om det ikke er på høyeste alvorlighetsgrad. Anonymkode: ee121...683 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #7 Del Skrevet 3 timer siden Jeg måtte betale det alene for begge barna. Far hadde ikke nok inntekt. Regulering er ikke noe vi bestemmer selv, barna hadde problemer med bittet og ville fått store smerter om det ikke hadde blitt rettet med regulering. Anonymkode: d813a...4c6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #8 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (45 minutter siden): Er han ikke far til alle de andre barna du har? Anonymkode: 80d27...b0d Wow. Du er dømmende. Anonymkode: b9737...870 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #9 Del Skrevet 3 timer siden du kan søke nav om å få hjelp til å dekke mer av dette fra far siden det er det som faller innunder "særlige utgifter" som ikke dekkes av bidraget far betaler, samtidig er det ordninger via HELFO 40-100% avhengig av kjeveortopedens utredning,.. Anonymkode: e5781...3fd Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden Tannregulering er særskilte utgifter: https://www.nav.no/bidrag-utgifter Anonymkode: 81943...692 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 15 minutter siden #11 Del Skrevet 15 minutter siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Hei, far jobber ikke, å vi har delt omsorg og 50/50, barnet måtte ha regulering. Å det har jeg betalt 2000 kr på i 1,5 år. Han betaler ingenting.. er det virkelig slik det skal være? Kjenner jeg blir helt motlaus 😩 jeg er alenemor å har flere barn også, så sitter han der å ikke betaler en dritt. Anonymkode: b9737...870 Har han ingen inntekt? Ved 50/50 skal en jo normalt dele alle utgifter likt.. Anonymkode: c7e6d...a4c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå