AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Skrevet 17. januar Synes det er merkelig og egentlig litt skummelt at det er så stille i nabolaget jeg bor i. Det er flere barnefamilier som bor her og hører aldri vanlig lyder av folk som snakker, lyder barn typisk lager, fottrinn i grusen/snøen. Pleier å være helt mørkt inn i de fleste hus selv om folk åpenbart er hjemme. Har lagt merke til at det har vært sånn i de fleste nabolag jeg har bodd før. Møter sjeldent på andre naboer når jeg er på vei ut/inn av nabolaget. Andre som opplever det samme, hva tenker dere om dette?🤔 Anonymkode: b7377...4d6
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Skrevet 17. januar Slik har samfunnet blitt dessverre. Anonymkode: c33f8...b06 4
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Skrevet 17. januar Jeg møter også sjelden noen når jeg er ute, men om jeg titter ut av vinduet kan jeg plutselig se barn på veg hjem fra skolen, noen som går med hunden, henter posten osv. At en ikke ser noen ute akkurat når man selv er ute eller ser ut betyr ikke at folk bare er inne.. Mange folk har det mørkt hjemme, vi har kun på lys på stua og gjerne dempet på kveldstid. Kan nok se mørkt ut. Lukker gjerne gardinene på vinduene ut mot veien også.. Anonymkode: a8221...87a 2
AnonymBruker Skrevet 18. januar #4 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (18 timer siden): Jeg møter også sjelden noen når jeg er ute, men om jeg titter ut av vinduet kan jeg plutselig se barn på veg hjem fra skolen, noen som går med hunden, henter posten osv. At en ikke ser noen ute akkurat når man selv er ute eller ser ut betyr ikke at folk bare er inne.. Mange folk har det mørkt hjemme, vi har kun på lys på stua og gjerne dempet på kveldstid. Kan nok se mørkt ut. Lukker gjerne gardinene på vinduene ut mot veien også.. Anonymkode: a8221...87a De kjører bil. Helt utrolig hvor lite mennesker som går tur og svært mange biler kjører forbi. Anonymkode: d1b2a...868
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): De kjører bil. Helt utrolig hvor lite mennesker som går tur og svært mange biler kjører forbi. Anonymkode: d1b2a...868 Mange liker gå tur i skogsområder og turområder fremfor gatelangs i nabolaget. Anonymkode: 12c27...dbb
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Synes det er merkelig og egentlig litt skummelt at det er så stille i nabolaget jeg bor i. Det er flere barnefamilier som bor her og hører aldri vanlig lyder av folk som snakker, lyder barn typisk lager, fottrinn i grusen/snøen. Pleier å være helt mørkt inn i de fleste hus selv om folk åpenbart er hjemme. Har lagt merke til at det har vært sånn i de fleste nabolag jeg har bodd før. Møter sjeldent på andre naboer når jeg er på vei ut/inn av nabolaget. Andre som opplever det samme, hva tenker dere om dette?🤔 Anonymkode: b7377...4d6 Det er fordi alle sitter inne med hver sin skjerm i dagesvis/ukesvis og kommer ingen steder. Og sånn kommer samfunnet til å gå under Anonymkode: e960d...c9d
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (21 timer siden): Synes det er merkelig og egentlig litt skummelt at det er så stille i nabolaget jeg bor i. Det er flere barnefamilier som bor her og hører aldri vanlig lyder av folk som snakker, lyder barn typisk lager, fottrinn i grusen/snøen. Pleier å være helt mørkt inn i de fleste hus selv om folk åpenbart er hjemme. Har lagt merke til at det har vært sånn i de fleste nabolag jeg har bodd før. Møter sjeldent på andre naboer når jeg er på vei ut/inn av nabolaget. Andre som opplever det samme, hva tenker dere om dette?🤔 Anonymkode: b7377...4d6 Vi er på skjerm. Har ikke tid til å være ute. Anonymkode: 75cb2...3e1
AnonymBruker Skrevet 18. januar #8 Skrevet 18. januar Det er veldig lite unger som leker ute, men jeg møter ofte på andre voksne som går tur. Anonymkode: b3469...dca
Daisy-love Skrevet 18. januar #9 Skrevet 18. januar Her jeg bor er det mye aktivitet, og godt med lys i boligene også. Barn som leker ute, og foreldre som enten er med, eller jobber med sitt ute. Folk går tur, og er på hils. Jeg er ikke veldig sosial selv, men stort sett er det bare hyggelig. Drar lengre unna for å gå tur om jeg føler for det en dag, men synes det er fint å være en del av et nærmiljø der en er på hils, småprater vær eller noe rører seg, og folk møter til dugnad på lekeplassen. Så jeg kjenner meg ikke så igjen i dette, men kan vel si at jeg treffer langt flere ute når det er finere vær, og ok temperaturer. Når det er januar og regner sidelengs, da er det godt med lys rundt i husene i området 🥶🤣 Folk er også mer i det sosiale hjørnet i sommerhalvåret, eller bare det er fint vær. Treffer folk ute med hunden hele året, men folk stopper mindre opp når det er surt, som jo er naturlig. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå