Gå til innhold

Hva er normalt og sunt klassemiljø?

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Hva vil dere si kjennetegner et sunt klassemiljø?

Hvor går grensen mellom sunt og usunt?

Anonymkode: ef592...f9e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Et sunt klassemiljø er hvor alle er inkludert, er hyggelig mot hverandre, mennesker bryr seg. 

Usunt er omvendt

AnonymBruker
Skrevet
exictence skrev (2 minutter siden):

Et sunt klassemiljø er hvor alle er inkludert, er hyggelig mot hverandre, mennesker bryr seg. 

Usunt er omvendt

Er ikke det litt utopisk?

Jeg tenker på hva som man faktisk kan forvente. Hva som er normalt. 

Anonymkode: ef592...f9e

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Jeg tenker at alle skal ha noen å være med hvertfall. Og det vil være litt drama og diverse episoder. Det er neppe til å unngå, men slike episoder bør kunne løses med samtale med de involverte. Jeg tenker slåing/dytting/fysisk agering er noen som er veldig lite ønsket og kan ødelegge for klassemiljøet. Samme med for mye støy(barn som hele tiden «må» snakke med sidemannen). Da kan barna oppleve hodeverk og vanskelig læringsmiljø. 

Anonymkode: 7de7d...694

• Liker 1
Skrevet

Jeg tenker at det er et klassemiljø hvor alle oppfører seg høflig og hyggelig mot hverandre, og hvor alle har noen venner. Alle trenger ikke være venner med alle, men alle skal ha noen som de anser som venner og alle, enten de er venner eller ikke, skal oppføre seg ok mot hverandre. I tillegg mener jeg at et sunt klassemiljø er et uten støy og uro i timene. Jeg tror nok det skal godt gjøres å finne en klasse som er 100% perfekt på alle punkter. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...