Gå til innhold

Støtter du organisasjoner som kommer på døren?

Hengebuksvinet

Veldedighet  

49 stemmer

1. 1. Støtter du organisasjoner som "tigger" på døren?

• Ja
      1
    • Nei
      39
    • Av og til
      9

Anbefalte innlegg

De kommer oftest akkurat i middagslaging, og jeg synes det er litt trist å avfeie dem så kort og direkte. Men har bare bestemt meg for at jeg ikke støtter noen som kommer på døren. 

Veksler litt på hvem jeg støtter, og gir da via nettløsning. Ofte lite, andre ganger litt mer.

Men går det ikke med mye penger til å lønne dem som kommer på døra? Og hvor mye kommer egentlig frem til dem som trenger det? Flyktninghjelpen har nå vært her 4 ganger på relativt kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Nei. Bor i blokk, slipper ikke slike inn. 

...legger på om noen ringer og overser om noen maser på gata. Det er en uting og ville forsvunnet om ikke folk forholdt seg til dem. 

Anonymkode: 0672e...9b9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter av prinsipp ikke. Samme med selgere på gata. Kjøper selvfølgelig lodd og diverse fra barn i nabolaget 😊

Anonymkode: 5bd2e...d1f

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Støtter aldri de som kommer på døra. Uansett. Ikke gir jeg noe til dem som henvender seg til meg på gata heller, enten det er organisasjoner eller tiggere. Synes det er utidig masing. 

Jeg gir fast et stort beløp til SOS Barnebyer, så jeg har ingenting imot å hjelpe, men jeg vil ha meg frabedt all form for tigging. 

Anonymkode: 7fb7d...b0d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Nei. De er innpåslitne og fortjener ikke å bli belønnet for å trakassere folk. 

Det er 2025. Du får ut informasjonen til alle du ønsker å nå via nett. De som ønsker å oppsøke informasjon selv, gjør det på nett. Alt av betaling er elektronisk. Det koster deg 10 sek av livet ditt å finne vippsnummeret til de du ønsker å støtte. 
Det er med andre totalt unødvendig å oppsøke folks hjem for å tigge og å mase. 

Anonymkode: 4a6f4...49b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker ikke måten de opererer på, så jeg støtter aldri folk som kommer på døren. De bruker dårlig skjulte «salgstriks» for å spille på folks samvittighet. Og en god del av støtten går til å lønne de som samler inn. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei. Jeg vil ikke ha noen på døra sånn. Har hengt opp skilt for å reservere meg, men fortsatt bankes det regelmessig. 

Anonymkode: 300fb...af6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nope. Ber de vennlig om å krype inn igjen i f**** på mora.

Jeg støtter Kreftforeningen og Barnekreftforeningen hver mnd. All info finner jeg på nett.

Anonymkode: f38a4...2f5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg har skilt på ringeklokken der jeg sier nei takk til selgere, i stedet banker de på og blir helt forfjamset når jeg river opp døren med håret til alle kanter og øynene ruller i hodet fordi jeg ble vekket. 
Så sier de fnisende at de ikke skal selge noe…nei, men penger vil dere ha! 

Anonymkode: ce891...d72

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg støtter ikke. En uting å dukke opp på døren. Vil jeg støtte noe så finner jeg frem til organisasjon selv. Jeg lever ikke isolert uten mulighet til å skaffe meg informasjon og fakta.

Anonymkode: a5a0e...3be

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

De som kommer på døra her er stort sett barn og ungdom som enten selger lodd eller varer, konfirmanter eller deres klassetrinn går for årets innsamlingsaksjon. Kjøper/ støtter alltid de. Synes det er viktig. Åpner sjeldent dersom jeg ser på kamera at det er en fremmend voksen. 

Anonymkode: fc038...c85

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg sier stort sett nei. Går noen ganger inn på siden og vippser engangsbeløp hvis jeg vil støtte noe. Ofte ber for eksempel Plan Norge om å binde seg til 200 kr måneden. På hjemmesiden kan man derimot velge beløp selv, og man kan gi enten fast eller en gang. Større valgmuligheter der, med andre ord. Det å gå på dørene er jo for å spille på folks samvittighet og presse folk til å gi. Det liker jeg IKKE. Og de gir seg ikke heller, maser, konfronterer og kommer nesten inn døra. Utrolig ubehagelig. 

Anonymkode: 7f189...6d4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei! Hater at organisasjoner kommer på døra mi og tigger. Samme med telefonsalg, nei, nei nei! Syns det er dritfrekt.

Anonymkode: c77c5...3b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

folk som kommer på døren, ringer eller stoppe meg på gata støtter jeg aldri, jeg gir gjerne til veldedighet, men det må vær på mine premisser, jeg kan ikke ta en slik avgjørelse på minuttet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

De kommer å snakker om alle de stakkars barna, hvor enn det skulle være. Jeg deler da at jeg støtter allerede en sak, min hjerte sak, og det er de organisasjonene som hjelper hjemløse katter. Ingen statsstøtte som går til de.

Mens til andre deler av verden, barn i kirgssonen ol. de sender Norge penger til allerede. 

Anonymkode: da515...bb7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Fint å bo i gokk,her er det kun idrettslaget som kommer på døra og tigger. 

Anonymkode: 9db30...34d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...