Gå til innhold

Ny jobb og lønnsforhandlinger som kanskje gikk litt feil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Da jeg ble spurt om hvor mye jeg hadde i lønn på nåværende arbeidssted prøvde jeg å regne ut timelønnen, og sa summen. Nye arbeidsgiver skulle matche den. Da jeg fikk kontrakten på den nye jobben så jeg årslønnen var en del mer enn det jeg har nå. Siden dette er kommunen, har jeg plikt til å oppgi at det er mer enn det jeg har nå, eller må jeg bare regne med at det er det som er deres tilbud og at jeg ikke kan klandres hvis det senere skulle oppdages at de to ikke matcher? 

Det er et punkt i kontrakten som heter "Ved feil i beregning av lønn eller lønnsansiennitet har Arbeidsgiver adgang til å korrigere dette", men jeg skjønner ikke riktig at det jeg har fått tilbud om kan trekkes tilbake? 

Anonymkode: 36149...f6d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Da jeg ble spurt om hvor mye jeg hadde i lønn på nåværende arbeidssted prøvde jeg å regne ut timelønnen, og sa summen. Nye arbeidsgiver skulle matche den. Da jeg fikk kontrakten på den nye jobben så jeg årslønnen var en del mer enn det jeg har nå. Siden dette er kommunen, har jeg plikt til å oppgi at det er mer enn det jeg har nå, eller må jeg bare regne med at det er det som er deres tilbud og at jeg ikke kan klandres hvis det senere skulle oppdages at de to ikke matcher? 

Det er et punkt i kontrakten som heter "Ved feil i beregning av lønn eller lønnsansiennitet har Arbeidsgiver adgang til å korrigere dette", men jeg skjønner ikke riktig at det jeg har fått tilbud om kan trekkes tilbake? 

Anonymkode: 36149...f6d

Tror du skal sitte rolig i båten og bare skrive under på kontrakten. De kan jo ikke vite om det du sa var timelønn, årslønn pluss overtid eller hva. De kan heller ikke finne ut av det, og hvis det skulle bli en greie, så sier du bare at du oppga timelønn og ikke årslønn og trodde de skjønte dette? 

Anonymkode: e495d...6b9

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Neida, du trenger ikke si eller gjøre noe som helst. Du har fått et tilbud, de verdsetter deg slik de vurderer det. Ta det helt med ro, du har ikke gjort noe galt. Det er vanlig at det er mellom jobber man hopper opp lønnstrinn. Så bare kos deg med mer i lønn fremover!

Anonymkode: 3355c...df4

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ser heller ut som  lønnsforhandlingene gikk riktig for deg 😊 

De skal vurdere ut I fra din kompetanse og arbeidet du skal gjøre. Hva du har hatt i lønn før er ikke styrende for hva du får i ny jobb, rent teknisk. Men mange arbeidsgivere spør jo, fordi de vil vite omtrent hva du forventer og slikt. 

Men du har ikke plikt til å opplyse tidligere lønn heller, så du kan føle deg trygg på du ikke har gjort noe galt. 😊 gratulerer med ny jobb 

Anonymkode: 5973f...e73

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...