AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Mine får lov å styre dette selv. Jeg har også fått styre dette selv da jeg bodde hjemme. Får deres tenåringer lov eller er dere strenge på at det ikke skal være noe soving før leggetid? Anonymkode: 5705b...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar Hun får sove som hun vil i helgene, men jeg vekker hvis hun sovner etter skolen uten å være syk. Erfaringsmessig gjør sånne middagslurer at hun ikke sovner tidig nok for natta og er helt uspiselig påfølgende dag. Anonymkode: 32706...db0 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar Kun om det ikke går utover nattesøvnen. Anonymkode: 00e29...a0d 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Del Skrevet 17. januar Min datter sover flere timer etter skolen. Hun er frisk som en fisk, flink på skolen, er sosial osv. Hun styrer dette selv. Anonymkode: 20819...729 8 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mammamia2014 Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar Selvsagt! Ungdommer trenger ekstra søvn pga hormoner i endring og de er i vekst. Jeg sov også mye i ungdomstiden. 14 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar Får ikke lov etter skolen, men det er for at natta blir ødelagt. Helgene så vekker jeg ca kl 12. I ferier styres det helt selv om vi ikke skal noe. Anonymkode: 28164...c3f 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #7 Del Skrevet 17. januar Ja, det styrer de da selv. Jeg sov selv i timevis etter skolen som tenåring. Anonymkode: 29686...c5b 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #8 Del Skrevet 17. januar Ja selvssagt. De trenger all søvnen de kan få. Tror hun sover nå as we speak Anonymkode: 33b5b...dc0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #9 Del Skrevet 17. januar Det har jeg ikke styrt. Det er en del av læringen å skjønne at natta blir veldig lang, dersom det påvirker nattesøvnen (men i all hovedsak har det ikke gjort det her, som jeg har merket). Men jeg har vekket til middag, da. Anonymkode: 70643...96a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Del Skrevet 17. januar Er så glad jeg selv fikk styre dette da jeg var tenåring. Fikk sove på natta likevel. Fikk sitte oppe om natta i helger å se på film hvis jeg ville. Ingen som kom og ba jeg om å legge meg. Likevel har jeg normal døgnrytme i dag. Anonymkode: 5705b...a0b 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #11 Del Skrevet 17. januar Dette har de så klart styrt selv. Minste på 10 tar seg også gjerne en lur etter skolen. Da sover han en time eller to mens han er hjemme alene, så får vi mer tid sammen på kvelden. Helt supert. Anonymkode: e7837...d42 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #12 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Mine får lov å styre dette selv. Jeg har også fått styre dette selv da jeg bodde hjemme. Får deres tenåringer lov eller er dere strenge på at det ikke skal være noe soving før leggetid? Anonymkode: 5705b...a0b Skal vi begynne å forby unge mennesker å sove når de har behov for å sove? Får da være grenser for kontrollbehov fra voksne. Anonymkode: 02018...c55 12 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #13 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Skal vi begynne å forby unge mennesker å sove når de har behov for å sove? Får da være grenser for kontrollbehov fra voksne. Anonymkode: 02018...c55 Nei. Selvfølgelig ikke. Og jeg ville aldri forbydd det. Bare lurte på hva andre mener om det. Anonymkode: 5705b...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #14 Del Skrevet 17. januar Mulig jeg misforstår, men jeg leste tenåringen, skulle det være treåringen? Anonymkode: 845a4...e63 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mulig jeg misforstår, men jeg leste tenåringen, skulle det være treåringen? Anonymkode: 845a4...e63 Tenåringen ja. Noen har har det jo strengere en andre. Så nysgjerrig på andres meninger. Anonymkode: 5705b...a0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #16 Del Skrevet 17. januar Nei jeg styrte det ikke nei. Jeg er glad i å søve selv jeg. Så jeg forstår behovet. Anonymkode: b8265...11e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #17 Del Skrevet 17. januar Mine har aldri hatt behov for det. Jeg visste ikke at det var en greie å sove etter skolen engang. Anonymkode: 164c4...3bf 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Macro Skrevet 17. januar #18 Del Skrevet 17. januar Jeg har et ønske om at barnet mitt skal bli et selvstendig fungerende individ. En del av det er at han får regulere sine basale behov selv. Trenger han en powernap så legger ikke jeg meg bort i det. Og selvsagt får han sove lenge i helger. Hans hus, hans tid og han bestemmer. Om han sov mens han skulle vært på skole eller jobb så hadde saken vært en annen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #19 Del Skrevet 17. januar En hvil på max 20 min. Mer enn det går utover søvnen. Anonymkode: c80c1...7b5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malursk Skrevet 17. januar #20 Del Skrevet 17. januar Han får sove når han vil, det legger jeg meg ikke opp i. Nå er han 18, og sover litt etter skolen noen ganger, men sjelden. Da han gikk på ungdomsskolen var det oftere. Men, nå legger han seg mellom 21.00-21.30 på kvelden i ukedagene - fortsatt hans eget valg! Han må jo ta ansvar for seg selv☺️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå