Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt å så på reprisen av Idol i går, og der sa den ene stylisten at en av deltakerne (en gutt) burde vaske håret med Zalo...

Noen som har hørt det i andre sammenhenger eller som vet hva det er godt for?

Ble bare så nysgjerrig...

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest
Skrevet

For å få renset ut all den voksen han til daglig bruker. Tar knekken på fete produkter som sitter i håret.

Skrevet

Bruker den som vanlig shampoo da eller? I tillegg?

Skrevet

Tror det var ment som en spøk, siden han brukte så inni granskauen mye voks. Zalo er noe av det sterkeste av vaskemidler som er lovlig i vanlig dagligvarehandel, jeg tipper du vil se ut som Young Einstein om du bruker det i håret.... ;)

Gjest Binna
Skrevet

Tror ikke det var seriøst, men isåfall må det ha vært for å få tørt og livløst hår..

Jeg har faktisk vasket håret mitt med zalo noen ganger ( og jeg har ingen planer om å fortelle hvorfor...) MEN det stinker zalo av det mange hårvasker senere. Og det e IKKE bra for hodebunnen heller..

Gjest Gjest
Skrevet

Zalo brukes ofte til å fjerne feks en voks som heter Dax.Det er det eneste som hjelper om en ikke har shampoen som hører til.Zalo skal jo være "mild for hendene",så den gjør nok ikke så mye skade i håret.Men anbefales ikke til daglig bruk,fjerner jo fett..

Gjest Binna
Skrevet

Hmmm.. kom på at jeg ikke tålte Zalo som liten, så kanskje det var derfor det gikk hardt uttover hodebunnen..

Skrevet

"mild mot hendene".... jaja, når reklamen sier det, så er det nok sant.... ;)

Dessverre er det nok heller et faktum at de fleste som har problemer med eksem osv på hendene, må holde seg langt unna Zalo...

Zalo trekker ut ALT som heter fettstoffer, og for moro skyld kan dere jo prøve dette eksperimentet:

Ta en skikkelig skitten form, gryte eller lignende, gjerne en det har vært f.eks. lasagne i.

Fyll den med varmt vann, sånn at fettet ligger på toppen.

Drypp nedi en dråpe Zalo, og ser hva som skjer med fettet..... Artig!

Zalo inneholder veldig mye av noe som heter tensider, det er disse som gjør at fettet blir fjernet. Tensidene legger seg rundt fettet, og får det til å slippe tak i det de er festet på. Tensidene reduserer også overflatespenningen i vannet, det kan testet på følgende måte:

Fyll et glass med vann, legg oppå et lite stykke papir. Oppå dette legger du en knappenål. Etter en stund vil papiret synke til bunns, men knappenålen vil flyte. Dette skyldes overflatespenningen. Hvis du drypper i en dråpe zalo, vil nålen synke til bunns.

Og det var dagens kjemi-time.... sorry, ble revet med! ;)

Gjest Fruktfat
Skrevet (endret)

zalo blir brukt for å fjerne blant annet dax wax, ja. ha i tørt hår, massere og skylle.

kan jo fortelle om en kunde jeg hadde som kun brukte dax; på ham funket ikke zalo, så jeg spurte hva han bruktefor å få ut voksen. organics!!! :overrasket:

når zalo ikke tar det, men organics shampo fra dagligvare, da sier det litt...

Endret av Fruktfat
Skrevet
jeg spurte hva han bruktefor å få ut voksen. organics!!!  :overrasket:

Skrekk og gru!! Jeg skal i alle fall aldri bruke Organics!!

Skrevet
zalo blir brukt for å fjerne blant annet dax wax, ja. ha i tørt hår, massere og skylle.

kan jo fortelle om en kunde jeg hadde som kun brukte dax; på ham funket ikke zalo, så jeg spurte hva han bruktefor å få ut voksen. organics!!!  :overrasket:

Definitivt urovekkende, og en av grunnene til at jeg sjelden bruker butikk-sjampo, kun sjampo fra frisør!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...