Gå til innhold

Jensen first vs diplomat

Anbefalte innlegg

AnonymBruker
Skrevet

Skal kjøpe kontinentalseng fra Jensen. 
vurderer på Jensen First eller Jensen diplomat fra Bohus. Har prøveligget i begge sengene, og syns begge kjentes bra ut. 

Noen som kjenner til disse sengene? Lurer på om Jensen First er bra nok? Og evt. hvorfor heller velge diplomat. 

Skal kombinere sengen med overmadrass fra Tempur. 

Anonymkode: 2a77c...f2c

AnonymBruker
Skrevet

First er enklere oppbygd i hovedmadrassen, har en enklere fjæring enn Diplomaten. Diplomat gir bedre trykkavlastning og er vendbar, noe som er en fordel i forhold til å utjevne slitasje. First har ikke vendbar hovedmadrass. Om disse forskjellen spiller så stor rolle når du skal legge en Tempur overmadrass oppå er jeg usikker på.

Anonymkode: 329d8...726

AnonymBruker
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

First er enklere oppbygd i hovedmadrassen, har en enklere fjæring enn Diplomaten. Diplomat gir bedre trykkavlastning og er vendbar, noe som er en fordel i forhold til å utjevne slitasje. First har ikke vendbar hovedmadrass. Om disse forskjellen spiller så stor rolle når du skal legge en Tempur overmadrass oppå er jeg usikker på.

Anonymkode: 329d8...726

Det stemmer ikke at First ikke har vendbar hovedmadrass. 

TS, First er budsjettmodellen og den enkleste sengen i kolleksjonen til Jensen. Diplomat har bedre fjærsystem, og helt klart det jeg ville gått for av akkurat disse to. Riktig fasthet er veldig viktig. Ser for meg at med tempur overmadrass så bør hovedmadrassen være fast. 

Personlig syns jeg vel at Jensen er best med Jensen overmadrass. 

Anonymkode: 144c0...1d5

Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Det stemmer ikke at First ikke har vendbar hovedmadrass. 

TS, First er budsjettmodellen og den enkleste sengen i kolleksjonen til Jensen. Diplomat har bedre fjærsystem, og helt klart det jeg ville gått for av akkurat disse to. Riktig fasthet er veldig viktig. Ser for meg at med tempur overmadrass så bør hovedmadrassen være fast. 

Personlig syns jeg vel at Jensen er best med Jensen overmadrass. 

First endret i fjor til å ikke lengre være vendbar.

Endret av ToveCathrine
Feil info
AnonymBruker
Skrevet
ToveCathrine skrev (21 minutter siden):

First endret i fjor til å ikke lengre være vendbar.

Ok, da har de ikke oppdatert infoen på hjemmesiden. Da er det nok en grunn til å velge Diplomat, TS. Bedre fjærsystem OG vendbar hovedmadrass :) 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...