Gå til innhold

Budsjett totalrenovering

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei! Noen som har totalrenovert og har et budsjett//regnskap de vil dele? Altså en oversikt over hvor mye som ble satt av til ulike deler av prosjektet eller hvor mye som faktisk ble brukt, evnt begge deler. Ta gjerne med relevant info om prosjektet, omfang, egeninnsats, årstall osv🤗

Anonymkode: 41264...703

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hei! Noen som har totalrenovert og har et budsjett//regnskap de vil dele? Altså en oversikt over hvor mye som ble satt av til ulike deler av prosjektet eller hvor mye som faktisk ble brukt, evnt begge deler. Ta gjerne med relevant info om prosjektet, omfang, egeninnsats, årstall osv🤗

Totalrenovert hva?

Anonymkode: ea52f...ec5

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tja.

FØR prisstigningen og råvaremangel osv så angav profesjonelle kjøpere av såkalte «eplehageutbygginger» at de la til grunn omlag 3 mill for å renovere huset på tomten.

Opparbeiding av tomten var utenom såvidt jeg skjønte (type drenering). 

Ei venninne arvet standard hus, pusset opp alt ordinært innvendig (ingen luksus/spesielle løsninger) og ny kledning/tak. Gjorde ingenting annet, mener de endte på 4 mill. Lite egeninnsats, ca 5 år siden. Før prisstigning. 

De stod mellom å rive og bygge nytt VS renovere, og sistnevnte var ikke vesentlig billigere den gang da. 

Anonymkode: 7d6bc...eda

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Totalrenovert hva?

Anonymkode: ea52f...ec5

Bolig! Det burde jeg vel nevnt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Bolig! Det burde jeg vel nevnt

Hus eller leilighet og hvor stort? Du må gi mer informasjon!

Anonymkode: f9369...743

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hus med grunnflate ca 120 m2.

Drenering og utskiftning av rør 500 000

oppkjørsel og grunnarbeid garasje 500 000

innvendig totalrenovering av ca 200 m2 med rivinga av vegger tak og gulv osv: rundt 4 mill. Inkluderer 3 nye bad og 2 kjøkken (har utleiedel).

Gjorde ingenting selv. Ferdig for ca 3 år siden. Valgt middels dyre løsninger for kjøkken, bad og gulv.

Ikke etterisolert, ikke ny bordkledning, bare 4-5 nye vinduer og 2 nye ytterdører, ikke nytt tak.

Totalpris rundt 5 mill. Hadde fått igjen alt om vi skulle solgt i dag, fordi det er i Oslo, og vi hadde gunstig kjøpesum på huset.

Anonymkode: 60ea2...c46

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Vi totalrenoverte en leilighet. Vi åpna opp til loftet. Så satt inn trapp. Fiksa et toalett og to soverom på loftet. Så laga vi et større kjøkken. Så flytta noen vegger. Tok bort pipa siden den var ødelagt. Men ingen før oss hadde tatt den bort. Nye vindu og satt inn takvindu. Endra helt på badet. Det kom seg på 1,5 mill. Siden det ikke er noen andre leiligheter som vår her vi bor så fikk vi prisoverslag på 3,5 mill. Jeg tør ikke å tenke på hvor mye jeg har tjent på dette. Vi gjorde et kupp og kjøpte hele huset med flere leiligheter. Og betalte 2,5 mill for hele sulamitten. 

Anonymkode: 880e3...e19

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hus eller leilighet og hvor stort? Du må gi mer informasjon!

Anonymkode: f9369...743

Jeg spør etter folks erfaringer, så både de med leilighet og hus kan svare:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...