Gå til innhold

17.mai komité og blokkert to foreldre på FB

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

De virker umodent å blokke andre foreldre på Facebook fordi de har spredt rykter. Hvis noen tråkker over grensene mine så tar jeg det opp med dem ansikt til ansikt. Hvis det ikke nytter så vil jeg rett nok begrense min sosiale omgang med dem men kan ikke blokkere dem så lenge mitt barn skal gå på skolen med deres barn.

Anonymkode: 33fb4...e20

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har ikke Facebook og er ganske lei av de evinnelige gruppene man liksom skal tvinges med på. Bare behold blokkeringen, hvis hun vil deg noe er det vel fortsatt mulig med telefon, besøk eller ranselpost. Foreldremøter er vel også vanlig fortsatt. 

Anonymkode: 103bd...1c1

Det er også rimelig slitsomt med folk som ikke gidder å være med på den formen for kommunikasjon initiativtaker ønsker. I en slik gruppe får alle eksakt samme info og alle ser hvem som skriver hva, hvilket er mye enklere enn at sære du kommuniserer kun med den som administrerer. Det er mye lettere for en administrator å legge ut en felles beskjed hvor alle kan svare direkte enn å måtte bruke tid på en og en. Men selvfølgelig,  det driter jo sånne som deg i, dere som helst ikke vil bidra med noe som helst og som synes det er behagelig at andre fikser ting.

Anonymkode: d2116...3c5

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Syns egentlig er uting at ting ska foregå på Facebook hele tiden. Fins faktisk folk som ikke har det.

Her på en gruppe ungdommen er med så ble det opprettet gruppe på vanlig melding. Årsak var fler både av voksene og ungdom som ikke har Facebook. 

Anonymkode: 4f59e...e55

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Det er også rimelig slitsomt med folk som ikke gidder å være med på den formen for kommunikasjon initiativtaker ønsker. I en slik gruppe får alle eksakt samme info og alle ser hvem som skriver hva, hvilket er mye enklere enn at sære du kommuniserer kun med den som administrerer. Det er mye lettere for en administrator å legge ut en felles beskjed hvor alle kan svare direkte enn å måtte bruke tid på en og en. Men selvfølgelig,  det driter jo sånne som deg i, dere som helst ikke vil bidra med noe som helst og som synes det er behagelig at andre fikser ting.

Hva traff deg i rompa? Du tok det veldig personlig at jeg ikke har Facebook, må jeg si 😄

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Syns egentlig er uting at ting ska foregå på Facebook hele tiden. Fins faktisk folk som ikke har det.

Her på en gruppe ungdommen er med så ble det opprettet gruppe på vanlig melding. Årsak var fler både av voksene og ungdom som ikke har Facebook. 

Anonymkode: 4f59e...e55

Helt sant. Personlig ønsker jeg ikke å bruke Facebook av personvernhensyn, og det synes jeg ikke andre har noe med. 

Synes det er rart at så mange fortsatt bruker Facebook til tross for nyradikaliserte Zuckerberg og  problemstillingen rundt personopplysningsbehandlingen til Meta. Legger fortsatt ut bilder av både egne og andres unger og skriver de personligste ting. 

Nei takk. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hva traff deg i rompa? Du tok det veldig personlig at jeg ikke har Facebook, må jeg si 😄

Helt sant. Personlig ønsker jeg ikke å bruke Facebook av personvernhensyn, og det synes jeg ikke andre har noe med. 

Synes det er rart at så mange fortsatt bruker Facebook til tross for nyradikaliserte Zuckerberg og  problemstillingen rundt personopplysningsbehandlingen til Meta. Legger fortsatt ut bilder av både egne og andres unger og skriver de personligste ting. 

Nei takk. 

Du trenger ikke å være på Facebook for å bruke Messenger. 

Typisk pensjonist-tankegang; kun kommunikasjonsformer man kjenner fra egen barndom er ok, alt annet en nymotens. Til helvete med at Messenger-gruppesamtaler er mer effektivt enn røyksignaler, la oss for all del kommunisere så tungvint vi bare kan.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg hadde ikke opphevet blokkeringer pga noe slik men foreslått å ha fysiske møter i stedet. Med Fb -grupper blir det jo et mas hele døgnet og det orker ikke jeg lenger. Vil de ha deg med i komiteen så får de vel finne en annen måte å jobbe på da. Mener jeg

AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Jeg bare sier at blokkering ikke betyr at du er usynlig, det finnes måter å omgå blokkering hvis man virkelig vil. Evt titte på en story uten å avsløre at man har sett.

Selv er jeg voksen og driver verken med blokkering eller stalking på den måten.

Blokkeringer kan være nødvendig. For meg handler det om at jeg ikke vil at enkelte skal ha tilgang til mitt liv. Da er det blokkeringer på SoMe og å overse de i RL. 

Min måte å overleve idioter på. 

Anonymkode: 202a9...c33

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Prinsipielle diskusjoner om FB/messeenger/apper osv til side. De aller fleste som er med og prøver å organisere noe i dag, er enige om at gruppen trenger en felles plattform der beskjeder kan gis, spørsmål kan stilles, bytting kan foregå, og de som prøver å holde styr ser at alle har fått det med seg. Personlig driter jeg i hvilke sosiale medier andre har eller ikke har på privaten, men i slike tilfeller må man være litt praktisk. 

Anonymkode: 9fd04...64b

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 18.50):

Ja, faktisk når noen har oppført seg slik ts skriver får kjerringen ta på seg mer ansvar!

Anonymkode: c3b77...ff8

Det gjør kjerringa, hun har tatt på seg å administrere, det er alltid den oppgaven som er mest tidkrevende. Men det fatter ikke dere som aldri gidder og kun til nød påtar dere å møte opp et par timer under tvang. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 20.30):

Så du skal straffe resten av foreldregruppa ( og gjøre det pinlig for barnet ditt) fordi at du har et problem med ett annet menneske? Hva med å være «the bigger person» og stille opp og overse henne ellers? 

Ja, faktisk! Når noen tråder så kraftig over mine grenser setter jeg foten ned! Ts og muligens barnet har blitt mobbet av disse foreldrene, da trenger man faktisk ikke å være "the bygger person"! Da er det lov å være egoistisk rett og slett! Om de andre foreldrene er oppegående nok kommer de til å skjønne ts og forstå valget!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ja, faktisk! Når noen tråder så kraftig over mine grenser setter jeg foten ned! Ts og muligens barnet har blitt mobbet av disse foreldrene, da trenger man faktisk ikke å være "the bygger person"! Da er det lov å være egoistisk rett og slett! Om de andre foreldrene er oppegående nok kommer de til å skjønne ts og forstå valget!

Men du straffer jo ikke rett person? Du lager jo bare styr for andre uskyldige. En 17.mai komitee er ikke lederens personlige arrangement. Jeg tror ts kommer til å drite seg ut dersom hun er for vanskelig her, og da ender det bare opp med at mange tror hun andre hadde rett i utgangspunktet. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Men du straffer jo ikke rett person? Du lager jo bare styr for andre uskyldige. En 17.mai komitee er ikke lederens personlige arrangement. Jeg tror ts kommer til å drite seg ut dersom hun er for vanskelig her, og da ender det bare opp med at mange tror hun andre hadde rett i utgangspunktet. 

Hallo, det er ikke snakk om å ikke gjøre min del i planleggingen eller på dagen!

Jeg kan godt bake 10 kaker så lenge jeg slipper å forholde meg til denne dama.

TS

Anonymkode: 10f35...403

• Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Du trenger ikke å være på Facebook for å bruke Messenger. 

Typisk pensjonist-tankegang; kun kommunikasjonsformer man kjenner fra egen barndom er ok, alt annet en nymotens. Til helvete med at Messenger-gruppesamtaler er mer effektivt enn røyksignaler, la oss for all del kommunisere så tungvint vi bare kan.

Det er vel flere pensjonister enn ungdom som har Facebook i dag. Tror kanskje det er to stk i klassen til min datter (10trinn) som har Facebook.  

Anonymkode: 008d5...f80

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Det er ikke fair ovenfor resten av klassen og skolen. Det er et arrangement å gjennomføre. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er vel flere pensjonister enn ungdom som har Facebook i dag. Tror kanskje det er to stk i klassen til min datter (10trinn) som har Facebook.  

Anonymkode: 008d5...f80

Kan så være, men jeg vil fortsatt tro Messenger er noe de fleste foreldre på et barneskoletrinn har. Må gjerne opprette ei gruppe på Snapchat hvis det er lettere. Lettere enn "ranselpost" hvertfall. 🤣

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 17.08):

Herregud så mye drama. Blokkering på Facebook, hva har det å si liksom. Hev dere over det, opphev blokkering og jobb for at ungene skal få en fin 17 mai. Om de vil baksnakke andre gjør de det uavhengig av om du har blokkert de eller ikke.

Anonymkode: a16e9...1cf

Poenget er vel at hun ikke ønsker at dette mennesket skal snoke på hennes fb side,  og bruke det på negative måter. Har blokkert en perspn selv , på samme grunn.  Åpnet opp igjen pga en gruppe. Men måtte blokkere på ny, og da funket ikke gruppen, fordi vi to set da ikke hverandres meldinger. 

Til TS  jeg tenker at her kan man lage mail gruppe. Og du kan kreve det istedenfor.  Da vil det ligge kopi til alle på mail gruppen, iht det som skrives der. Og si at du ikke ønsker å bruke privat some til slik kommunikasjon.  Hvis de nekter,  så må da leder sende deg beskjeder på andre måter. 

Hvis noen hadde da klaget på det, hadde jeg sagt fra at jeg har opplevd  at enkelte har brukt min some , for sladder, så min konto er nøye utvalgt iht hvem som er på vennelisten. Og det akter jeg ikke å åpne opp for på ny. Så du vil ha mail. 

Anonymkode: 0fec0...5b4

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

Hallo, det er ikke snakk om å ikke gjøre min del i planleggingen eller på dagen!

Jeg kan godt bake 10 kaker så lenge jeg slipper å forholde meg til denne dama.

TS

Da kan ikke jeg skjønne annet enn å være med i den gruppen og få beskjeder der, må være den måten du har minst med henne å gjøre på. Dersom du singler deg selv ut, og må få og gi beskjeder utenom, så retter du søkelyset mot deg selv - og risikere at hun må gi deg beskjeder personlig. Å bare delta i denne gruppen som en i mengden er det enkleste for deg selv også. Så kan du blokkere henne igjen 17.mai kl 20. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Poenget er vel at hun ikke ønsker at dette mennesket skal snoke på hennes fb side,  og bruke det på negative måter. Har blokkert en perspn selv , på samme grunn.  Åpnet opp igjen pga en gruppe. Men måtte blokkere på ny, og da funket ikke gruppen, fordi vi to set da ikke hverandres meldinger. 

Til TS  jeg tenker at her kan man lage mail gruppe. Og du kan kreve det istedenfor.  Da vil det ligge kopi til alle på mail gruppen, iht det som skrives der. Og si at du ikke ønsker å bruke privat some til slik kommunikasjon.  Hvis de nekter,  så må da leder sende deg beskjeder på andre måter. 

Hvis noen hadde da klaget på det, hadde jeg sagt fra at jeg har opplevd  at enkelte har brukt min some , for sladder, så min konto er nøye utvalgt iht hvem som er på vennelisten. Og det akter jeg ikke å åpne opp for på ny. Så du vil ha mail. 

Anonymkode: 0fec0...5b4

Men hvordan skal ts formidle dette til lederen i praksis? Lederen har tydeligvis valgt å ha en fb-gruppe. Skal ta da ta kontakt med henne og diskutere seg frem til en mail-kjede? Allerede her har da ts måtte ha mye mer kontakt med dette menneskets enn dersom hun bare deltar i gruppen. Eller skal hun be et annet menneske om å ta denne diskusjonen på hennes vegne, og dermed lage ekstraarbeid og kanskje stress for denne? Igjen, mye mer styr for ts selv. I tillegg sitter kanskje lederen og lurer på ( og kanskje til og med sier til andre) at det blir spennende å se om ts skal være «vanskelig» og lage styr nå «typisk henne». Dersom ts nå bare ikke gjør det, så har hun allerede et overtak bare der. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 14.29):

For noen siden blokkerte jeg et foreldrepar i klassen etter at de hadde spredd usaklige rykter og baksnakket oss (hadde skjermdumper og bekreftelser fra tredjepart)

Nå skal vi være i samme 17.mai komité og moren er leder og har opprettet en FB-gruppe.

Jeg nekter å avblokke fordi de holder fortsatt på med sine aktiviteter om andre foreldre dessverre. 

Vet ikke helt hvordan FB fungerer men når hun operetter gruppe kan ikke jeg se eller bli medlem?

VOKS OPP!!

Anonymkode: 3d51c...316

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 18.32):

Ja for all del. Drit i å gjøre din del av en samfunnsoppgave, og lemp mer arbeid over på de andre foreldrene  😂

Samfunnsoppgave😂😂😂

Anonymkode: 7e20b...43c

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 18.1.2025 den 11.08):

Hørt om fellesmail og «reply all»? Ikke alle vil selge sjela si og personopplysninger til Meta, det bør vi faktisk respektere, 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...