AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Og kan man ringe direkte til sykehuset (somatisk) for å høre om man kan få det eller må fastlegen gjøre det? Og hva med retur? Anonymkode: aa329...2fb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Ja du må ha veldig spesielle grunner. Du kan ringe pasientreiser selv, men enda lettere å bare logge på helsenorge og gå inn på pasientreiser og starte en søknad, da får du fort beskjed om du kan få det. Anonymkode: 72d81...cb5 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Hvis du skal til denne avdelingen på sykehuset for første gang så er det fastlegen din som må godkjenne det og sende bestillingen. Hvis du har vært til time på avdelingen før og skal tilbake dit igjen så er det sykehuset som skal bestille det for deg. Det skal relativt mye til å få det, ja. Du må være så dårlig at du ikke kan benytte deg av helsebuss. De fleste må bruke helsebuss. Anonymkode: 55c35...024 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #4 Del Skrevet 5 timer siden Det må ligge helsemessige årsaker til grunn for at du ikke kan benytte kollektivtransport (eller egen transport), og som den før meg skrev. Er det første time ved sykehuset (som fastlege har henvist til), må fastlege rekvirere det. Anonymkode: b5f2d...b6b 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #5 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Ja du må ha veldig spesielle grunner. Du kan ringe pasientreiser selv, men enda lettere å bare logge på helsenorge og gå inn på pasientreiser og starte en søknad, da får du fort beskjed om du kan få det. Anonymkode: 72d81...cb5 Du blander sammen ulike ting. Anonymkode: aa7da...c84 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #6 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ja du må ha veldig spesielle grunner. Du kan ringe pasientreiser selv, men enda lettere å bare logge på helsenorge og gå inn på pasientreiser og starte en søknad, da får du fort beskjed om du kan få det. Anonymkode: 72d81...cb5 Det er uansett fastlegen (behandler som skal rekvirere taxi. Anonymkode: ff333...7a2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #7 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Du blander sammen ulike ting. Anonymkode: aa7da...c84 Nei. Søknaden liner opp alle kriterier. Man får altså svar på om man har rett på det underveis. Også bare venter man med å sende inn. Anonymkode: 72d81...cb5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #8 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Og kan man ringe direkte til sykehuset (somatisk) for å høre om man kan få det eller må fastlegen gjøre det? Og hva med retur? Anonymkode: aa329...2fb Dette står grundig forklart i innkallingsbrevet. Det finner du i journalen din på Helsenorge. Første gang du skal til behandling for den aktuelle sykdommen må fastlegen avgjøre om du kan få pasientreiser med drosje. Fordi det skal være medisinsk nødvendig. Retur og senere sykehusbesøk for samme lidelse så kan sykehuset avgjøre om du fyller kravene til pasienttransport med taxi. Anonymkode: 99588...80d 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #9 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (4 timer siden): Ja du må ha veldig spesielle grunner. Du kan ringe pasientreiser selv, men enda lettere å bare logge på helsenorge og gå inn på pasientreiser og starte en søknad, da får du fort beskjed om du kan få det. Anonymkode: 72d81...cb5 Her feilinformerer du. Anonymkode: 99588...80d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #10 Del Skrevet 2 timer siden bare ikke bruk pasientreiser til Rikshospitalet hvis du har behov for at de skal parkere for å slippe deg av. sjåførene vil ikke parkere der, fordi de får bot. Håpløst og hårreisende! En venninene som er synshemmet og avhengig av tilrettelagt transport kan ikke lenger bruke tjenesten på grunn av dette opplegget. sikkert ikke relevant for din situasjon, men greit å være obs på. Anonymkode: b0ecf...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #11 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): bare ikke bruk pasientreiser til Rikshospitalet hvis du har behov for at de skal parkere for å slippe deg av. sjåførene vil ikke parkere der, fordi de får bot. Håpløst og hårreisende! En venninene som er synshemmet og avhengig av tilrettelagt transport kan ikke lenger bruke tjenesten på grunn av dette opplegget. sikkert ikke relevant for din situasjon, men greit å være obs på. Anonymkode: b0ecf...467 Jeg har brukt pasientreiser til Rikshospitalet mange ganger siste året, aldri vært noe problem, slik du skisserer. Anonymkode: 99588...80d 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #12 Del Skrevet 2 timer siden Her var datteren min operert for blindtarmbetennelse, og vi fikk ikke taxi hjem fra sykehuset. Hun ble operert på kvelden, skrevet ut 9.00 på morgningen, ikke fått noe smertestillende. Beskjed om å ta buss. Og hun var i store smerter. Vi fikk jo tak i smertestillende på apoteket på sykehuset, og tok taxi hjem. Men jeg måtte jo betale. Anonymkode: 1a9dd...e80 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #13 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Jeg har brukt pasientreiser til Rikshospitalet mange ganger siste året, aldri vært noe problem, slik du skisserer. Anonymkode: 99588...80d venninna mi opplever at sjåførene ikke vil parkere fordi de får så mange bøter. Er du avhengig av at de parkerer og følger deg inn? Anonymkode: b0ecf...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #14 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (44 minutter siden): Her var datteren min operert for blindtarmbetennelse, og vi fikk ikke taxi hjem fra sykehuset. Hun ble operert på kvelden, skrevet ut 9.00 på morgningen, ikke fått noe smertestillende. Beskjed om å ta buss. Og hun var i store smerter. Vi fikk jo tak i smertestillende på apoteket på sykehuset, og tok taxi hjem. Men jeg måtte jo betale. Anonymkode: 1a9dd...e80 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Her var datteren min operert for blindtarmbetennelse, og vi fikk ikke taxi hjem fra sykehuset. Hun ble operert på kvelden, skrevet ut 9.00 på morgningen, ikke fått noe smertestillende. Beskjed om å ta buss. Og hun var i store smerter. Vi fikk jo tak i smertestillende på apoteket på sykehuset, og tok taxi hjem. Men jeg måtte jo betale. Anonymkode: 1a9dd...e80 Du har nok misforstått hva pasientreiser er for noe. Anonymkode: 4fad1...23d 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #15 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Her var datteren min operert for blindtarmbetennelse, og vi fikk ikke taxi hjem fra sykehuset. Hun ble operert på kvelden, skrevet ut 9.00 på morgningen, ikke fått noe smertestillende. Beskjed om å ta buss. Og hun var i store smerter. Vi fikk jo tak i smertestillende på apoteket på sykehuset, og tok taxi hjem. Men jeg måtte jo betale. Anonymkode: 1a9dd...e80 Du kan ta buss selv om du har store smerter. De forsvinner ikke ved pasienttaxi. Det er medisinske grunner som gir deg rett til drosje, ikke fordi det passer best. Anonymkode: 2b965...c3d 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #16 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Her var datteren min operert for blindtarmbetennelse, og vi fikk ikke taxi hjem fra sykehuset. Hun ble operert på kvelden, skrevet ut 9.00 på morgningen, ikke fått noe smertestillende. Beskjed om å ta buss. Og hun var i store smerter. Vi fikk jo tak i smertestillende på apoteket på sykehuset, og tok taxi hjem. Men jeg måtte jo betale. Anonymkode: 1a9dd...e80 Wtf?! Anonymkode: 76495...e34 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #17 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan ta buss selv om du har store smerter. De forsvinner ikke ved pasienttaxi. Det er medisinske grunner som gir deg rett til drosje, ikke fordi det passer best. Anonymkode: 2b965...c3d Nei, det er ikke alltid bare å ta buss. Faen altså, skrotsvar på kg fornekter seg aldri. Anonymkode: 76495...e34 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #18 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du kan ta buss selv om du har store smerter. De forsvinner ikke ved pasienttaxi. Det er medisinske grunner som gir deg rett til drosje, ikke fordi det passer best. Anonymkode: 2b965...c3d spørsmålet er vel om en får pasienttaxi fordi hjemturen skal bli mer behagelig og ta kortere tid. Om en har store smerter og skal kjøre en buss som bruker mye lenger tid pluss at man ikke kommer til døra, så vil det bli en tøff tur. jeg har hatt en del operasjoner i tidens løp, pluss mange undersøkelser som har gjort meg ganske sløv. De har vært veldig behjelpelige med å gi meg pasientransport fra sykehuset selv om jeg kunne tatt bussen. Nå i den senere tiden har de ikke tilbudt meg det, og det tror jeg har med økonomiske rammer å gjøre. Kreftpasienter får også pasienttransport, selv om flere sikkert kunne klart bussturen. Anonymkode: b0ecf...467 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #19 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): spørsmålet er vel om en får pasienttaxi fordi hjemturen skal bli mer behagelig og ta kortere tid. Om en har store smerter og skal kjøre en buss som bruker mye lenger tid pluss at man ikke kommer til døra, så vil det bli en tøff tur. jeg har hatt en del operasjoner i tidens løp, pluss mange undersøkelser som har gjort meg ganske sløv. De har vært veldig behjelpelige med å gi meg pasientransport fra sykehuset selv om jeg kunne tatt bussen. Nå i den senere tiden har de ikke tilbudt meg det, og det tror jeg har med økonomiske rammer å gjøre. Kreftpasienter får også pasienttransport, selv om flere sikkert kunne klart bussturen. Anonymkode: b0ecf...467 Pasientreiser har strammet veldig inn i det siste. Anonymkode: b5f2d...b6b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1 time siden #20 Del Skrevet 1 time siden AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Du kan ta buss selv om du har store smerter. De forsvinner ikke ved pasienttaxi. Det er medisinske grunner som gir deg rett til drosje, ikke fordi det passer best. Anonymkode: 2b965...c3d Hvilke medisinske grupper gir i følge deg rett til drosje? Anonymkode: b0ecf...467 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå