Hensatt Skrevet lørdag kl 00:16 #41 Del Skrevet lørdag kl 00:16 Bilen går ikke 10000 kroner ned i verdi av å kjøre den over fjellet. Ville hentet den selv. Da får du også tid til å bli kjent med bilen og testet den på ulike type veier. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:26 #42 Del Skrevet lørdag kl 05:26 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ta det helt med ro, jeg er ingen el-bil fanatiker. Kjører selv en 40 år gammel dieselbil daglig og har også kjørt fossilbiler de siste 30 årene, fakta er at nyere fossilbiler er mye mer utsatt for problemer relatert til småkjøring. Dette kommer av stadig mer intrikate systemer for å minske utslipp, det hjelper heller ikke at produsentene opererer med lange serviceintervaller og såkalt long life olje. Biler som brukes til småkjøring krever rett og slett hyppig vedlikehold. Anonymkode: d8963...25d Dette er jo bare tull. Ja, jeg er enig i at alle fossilbiler har godt av å bli godt varme. Men nye buler har en mye mer presis tenning enn gamle biler, og er derfor nettopp ikke så utsatt for "småkjøringssyndromer" som før. Å si at nye fossilbiler ikke tåler småkjøring er derfor sprøyt. Har de siste 30 åra hatt 6 nye dieselbiler fra 5 ulike bilmerker, og stort sett kjørt t/r jobb 12 km hver vei. Aldri hatt behov for andre servicer enn planlgte. Les fels her https://www.tv2.no/broom/derfor-er-nesten-ingen-biler-daukjort-lenger/11248107/ Anonymkode: 7ad9b...d9e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:43 #43 Del Skrevet lørdag kl 05:43 Kjøper bil 50 mil unna hjemme, men vil ikke bruke den?😂 Får håpe det ikke er en dyr bil du skal ha stående til pynt da, tape seg i verdi gjør den uavhengig av de milene hjem… Men for all del, om du trur du sparer på å betale 10 000,- for å få den fraktet så gjør du det… Anonymkode: d8255...0c6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:47 #44 Del Skrevet lørdag kl 05:47 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi bruker kun bilen til-og-fra jobb og det tar bare 10 minutter så 50 mil er ganske mye for vårt bruk😆 ts Anonymkode: 37d72...7dd 50 mil er da ingenting, hvis dette tilsvarer ca ett års kjøring for dere, tror jeg taxi lønner seg helt vilt mye! AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du svarer som om 50 mil ikke er noe, men for oss som nesten ikke bruker bilen er det omtrent et årsforbruk av km og det påvirker jo verdien når vi skal selge videre Anonymkode: 37d72...7dd Selv ville jeg aldri kjøpt en bil som ny eier bare har kjørt 50 mil på ett år. Da hadde jeg tenkt at noe er riv ruskende galt. Anonymkode: 2e393...c7b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 05:49 #45 Del Skrevet lørdag kl 05:49 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jo, det gjør det!!!!!!!!!!!!!! Anonymkode: 050a7...cd7 Ja visst du tror det så kan du gå inn på finn og sjekke prisene på identiske biler som er kjørt henholdsvis 51 200 km og 51 700 km eller 82 000 km kontra 82500 km. Det gir absolutt ingen som helst målbar forskjell. Og visst du mener det så bør du finne den parkeringsplassen på jobben som gir kortest distanse mellom jobb og hjem også. Og bilfirmaer frakter biler på hengere laget for biltransport, selv betalte jeg 5000 for samme strekning. Men til forskjell fra deg så gjorde jeg det ikke for å spare km, og heller ikke for å spare penger, men for at det var mest praktisk. Anonymkode: 66eaf...ccc 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:06 #46 Del Skrevet lørdag kl 06:06 50 mil betyr ingenting TS. Det er faktisk det dummeste jeg har lest her inne. Sikker på at du bør kjøpe bil når du tydeligvis har så lite kunnskap? Anonymkode: fa12f...ab8 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:29 #47 Del Skrevet lørdag kl 06:29 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Vi bruker kun bilen til-og-fra jobb og det tar bare 10 minutter så 50 mil er ganske mye for vårt bruk😆 ts Anonymkode: 37d72...7dd Stakkars bil, den kommer til å trenge en god tur da Anonymkode: 89d54...2e0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet lørdag kl 06:31 #48 Del Skrevet lørdag kl 06:31 AnonymBruker skrev (16 timer siden): Du svarer som om 50 mil ikke er noe, men for oss som nesten ikke bruker bilen er det omtrent et årsforbruk av km og det påvirker jo verdien når vi skal selge videre Anonymkode: 37d72...7dd Jeg kan bare si det med en gang at de fleste biler som bare står, har ikke godt av det. Den kommer til å falle sammen med en gang noen prøvekjører den ordentlig jo.. Anonymkode: 89d54...2e0 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 05:37 #49 Del Skrevet i går, 05:37 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg kan bare si det med en gang at de fleste biler som bare står, har ikke godt av det. Den kommer til å falle sammen med en gang noen prøvekjører den ordentlig jo.. Anonymkode: 89d54...2e0 Dette. Det er noe som heter å "stå seg ihjel". Når jeg kjøper ny gammel brukbil er faktisk ett av kriteriene at den har vært i normal bruk. Anonymkode: d5c18...ac9 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 08:04 #50 Del Skrevet i går, 08:04 AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 15.24): Regner med og håper at det er el-bil siden den skal brukes til småkjøring?, er det diesel eller bensin som ikke tåler småkjøring så vil problemene oppstå ganske raskt og verdien vil synke i takt med hyppige besøk på verksted. Anonymkode: d8963...25d Tull og tøys. Anonymkode: 73326...555 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
TBL12 Skrevet 23 timer siden #51 Del Skrevet 23 timer siden AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 13.56): Mulig dette er et dumt spørsmål, men om man bor i Bergen og ønsker å kjøpe en bil i Oslo så kan man jo betale for å få den transportert. Vi har fått en transportdeal på 10.000,- og det vil jo være billigere for oss å kjøpe flybilletter og kjøre den hjem selv, men da kjører vi på den nesten 50 mil og det er det vi ønsker å unngå. For da kan vi likså godt hente den selv😅 Anonymkode: 37d72...7dd En lang tråd. Har selv kjørt elbil over fjellet mellom Vestlandet og Østlandet på vinterstid. Været kan i perioder være en utfordring uavhengig av drivstoff bilen bruker. Fjellovergangene kan unngås ved å kjøre langs kysten, men turen blir mye lengre. Det er ikke noe galt i å velge transport av bilen. Om en skal kjøre sjekk værmeldingen godt. Når det gjelder lading er det blitt mange ladestasjoner, og enklere å betale en før. Husk god margin om en skal kjøre over Hardangervidda. Forbruk vinterstid er alltid høyere enn hva produsenten har oppgitt. Ikke kjør helt til 0% når en planlegger neste ladestopp, lad når en kan. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå