Gå til innhold

Spørsmål om transport ved kjøp av bil

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Regner med og håper at det er el-bil siden den skal brukes til småkjøring?, er det diesel eller bensin som ikke tåler småkjøring så vil problemene oppstå ganske raskt og verdien vil synke i takt med hyppige besøk på verksted.

Anonymkode: d8963...25d

TS forstår ikke bil, så dette har hen neppe tenkt på heller. Tror at 50 mil utgjør en forskjell på verdien.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

50 mil er absolutt ingenting, og vil ikke gjøre noe med verdien på bilen. Jeg ville forsøkt å få forhandlet frakt inkludert i kjøpesummen, og om det ikke går hadde jeg definitivt kjørt og hentet den. Aldri i livet om jeg hadde betalt 10 000 for å få en bil fra Oslo til Bergen.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Regner med og håper at det er el-bil siden den skal brukes til småkjøring?, er det diesel eller bensin som ikke tåler småkjøring så vil problemene oppstå ganske raskt og verdien vil synke i takt med hyppige besøk på verksted.

Ja, det er elbil :) 

Anonymkode: 37d72...7dd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Dette skjønner jeg du skriver anonymt. Fossilbiler som ikke tåler småkjøring?? Kjørt sånne på småkjøring i 30 år uten andre verkstedopphold enn normal service.

Anonymkode: 7ad9b...d9e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Vi bruker kun bilen til-og-fra jobb og det tar bare 10 minutter så 50 mil er ganske mye for vårt bruk😆 ts

En veldig rar ting å si. Er dette en ny bil, eller brukt bil?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Vi bruker kun bilen til-og-fra jobb og det tar bare 10 minutter så 50 mil er ganske mye for vårt bruk😆 ts

En veldig rar ting å si. Er dette en ny bil, eller brukt bil?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Når dere bare småkjører ellers er faktisk den turen på 50 mil en bra ting for bilen. Bilen slites mer av småkjøring og trenger lengre turer innimellom for å forlenge levetiden.

Anonymkode: 09389...286

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

10 minutter vil si ca 1 mil. Og selv om du da mener 10 minutter totalt pr dag, så er jo 50 mil da bare 50 arbeidsdager, altså ca 2 1/2 mnd kjøring, selv med så ekstremt lite kjøring som du påstår dere kommer til å bedrive. Og om dere kjører mer enn kun 1 mil 5 dager i uka så utgjør 50 mil en enda kortere periode bilbruk.

Anonymkode: 39136...d2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Makavelli skrev (1 time siden):

Hæ? Hva slags innvirkning er det du tror de 50 milene kommer til å ha? Høres jo egentlig ikke ut som dere burde kjøpe bil engang, om det bare er ti minutters kjøretur til jobb...

Hvorfor ikke? Jeg kjører overalt, og det meste ligger ti min unna der jeg bor. Skal jeg liksom jogge eller ta bussen? Hvorfor da ha bil? Jeg har bil for å kjøre.

Anonymkode: 050a7...cd7

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hæ? Hva slags innvirkning er det du tror de 50 milene kommer til å ha? Høres jo egentlig ikke ut som dere burde kjøpe bil engang, om det bare er ti minutters kjøretur til jobb...

Hvorfor ikke? Jeg kjører overalt, og det meste ligger ti min unna der jeg bor. Skal jeg liksom jogge eller ta bussen? Hvorfor da ha bil? Jeg har bil for å kjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Naboen min fikk en bil levert hjem. Den kom i en trailer.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei, 50 mil påvirker ikke verdien...

Jo, det gjør det!!!!!!!!!!!!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ts her, synes som sagt det er så dumt spørsmål😅

Det finnes ingen dumme spørsmål, bare dumme svar.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det blir nok ikke mer sant selv om du bruker mange utropstegn. 

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Dette skjønner jeg du skriver anonymt. Fossilbiler som ikke tåler småkjøring?? Kjørt sånne på småkjøring i 30 år uten andre verkstedopphold enn normal service.

Ta det helt med ro, jeg er ingen el-bil fanatiker.

Kjører selv en 40 år gammel dieselbil daglig og har også kjørt fossilbiler de siste 30 årene, fakta er at nyere fossilbiler er mye mer utsatt for problemer relatert til småkjøring. Dette kommer av stadig mer intrikate systemer for å minske utslipp, det hjelper heller ikke at produsentene opererer med lange serviceintervaller og såkalt long life olje.

Biler som brukes til småkjøring krever rett og slett hyppig vedlikehold.

• Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Mulig dette er et dumt spørsmål, men om man bor i Bergen og ønsker å kjøpe en bil i Oslo så kan man jo betale for å få den transportert. Vi har fått en transportdeal på 10.000,- og det vil jo være billigere for oss å kjøpe flybilletter og kjøre den hjem selv, men da kjører vi på den nesten 50 mil og det er det vi ønsker å unngå.

Men når de transporterer den for deg så er det vel sånn at den transporteres med noe form for biltransport, og ikke at de som jobber på møller kjører den for oss og kjører på masse mil? For da kan vi likså godt hente den selv😅

Jeg fikk en av mine biler fra et annet sted i landet enn der vi bor. Den bilen ble satt på henger og kjørt til bosted av forhandler. Betale te vel tre tusen ekstra for frakt. 
Om du går til Møller og spør dem om hjelp med å få kjøpe akkurat den bilen, er det da prisen blir det du oppgir, eller snakker du da dirkete med Møller der bilen befinner seg? 
Tenk og å at mens du holder på å bestemme deg for fraktmetode, så kan noen andre komme og snappe bilen. 

Anonymkode: 8e219...93f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

OK Turid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg fikk tilbud på transport fra Kristiansand til Bergen på 5000 fra forhandler. Endte opp med å kjøpe fra Mjøstraktene og det kostet og 5000 med Axess som kun driver med kun biltransport. 

Jeg tror Møller snyter deg med 10.000 fra Oslo til Bergen, det er mer rett frem enn fra de stedene jeg fikk tilbud fra. 

Anonymkode: 13e46...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Ble et kun for mye over der, men for meg var det enklest å få den fraktet da dette også var en elbil. Jeg hadde null erfaring med elbil og pga rekkevidde hadde jeg måttet stoppe for å hurtiglade minst to timer, i tillegg til fly til Gardermoen og tog videre derfra. 

Anonymkode: 13e46...c54

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hent bilen selv. Så får dere en miniferie samtidig. 

Så må du høre på de som skriver i tråden din. 50 mil har INGENTING å si når dere skal selge bilen igjen. Spiller ingen rolle om dere har den parkert helt til dere selger den.  Jeg skjønner at du har en sterk forestilling om det, kanskje en far eller en annen person du har nær som har fortalt deg det og da blir du på en måte låst i troa. Men det kommer ikke til å påvirke prisen en eneste krone. 

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...