AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden 15-åringen har bosatt seg helt på badet. Det fylles med søppel, skitne klær, sminke og hudpleieprodukter. Vasken er alltid helt full av hennes ting. Det flyter over der inne. Vi må alltid inn der for å stressrydde når det kommer besøk. Jeg rydder og vasker der inne hver dag men hun roter ut alt igjen med en gang. Sier hun kan holde på på rommet sitt i stedet men da blir hun rasende og sier at hun bor her hun også og har like stor rett på badet som oss andre. Hun blir også sint når jeg rydder badet, kaster brukte bind og tilhørende avfall og legger sminken på rommet hennes. Hvor mye aksepterer dere at tenåringene okkuperer badet? Anonymkode: 6c6b7...088 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Hva med å kjøpe et sminkebord med speil og stol til henne på rommet? Gjøre det litt fint og hyggelig der inne?😊 Høres slitsomt ut ts Anonymkode: b6df1...4fb 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Man er på badet og dusjer, steller seg. Klesskift, oppbevaring, sminking og hårstyling gjøre på rommet. Jenta har det største rommet og et eget bord dedikert til akkurat dette. Anonymkode: 26ae6...b40 4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 6 timer siden #4 Del Skrevet 6 timer siden (endret) Jeg tenker at så lenge andre får dusjet, gått på do og stelt seg så kan hvem som helst okkupere badet resten av tiden. Det er en selvfølge at man forlater alle rom i samme stand som, eller bedre enn, da man kom, så man rydder etter seg. Jeg hadde gått og hentet henne og bedt henne rydde hver gang jeg fant badet i uorden. Endret 6 timer siden av Arkana 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #5 Del Skrevet 6 timer siden Herregud, det der hadde jeg da aldri godtatt. Hvorfor skal DU rydde opp HENNES rot? Det er ok å bruke badet så lenge det uansett ikke er opptatt. Men man kan ikke dille og dalle så andre ikke får dusjet eller gått på do. Her har vi faste plasser til toalettsaker. Hver vår kurv. Og altså, så kan man jo sminke seg inne på rommet, det MÅ ikke være på badet. Man kan også oppbevare ting på rommet og ta det med inn på badet ved behov. Det er uaktuelt at noen får fylle opp fellesområdene med overdrevne mengder dill. Skitne klær skal legges på vaskerommet, de skal ikke ligge på badet. Boss skal kastes i bosspannet. Jeg ville tatt en kraftig opprøsking i oppdragelsen. Hun kan da bli så rasende hun bare vil; hun må lære seg å rydde opp etter seg og ta hensyn. Jeg ville begynt med at hun har å rydde etter seg og legge ting på plass, både klær og boss og dill. Anonymkode: e4a2a...8a5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Her har alle en egen skuff og hylle på badet til ting og knagg til klær. Der ska ting tilbake når de er ferdig på badet. Møkkete klær ska i skittentøy kurven. Klær de ska bruke om igjen henges på knagger eller tilbake på rommet. Aldri hatt noe problem. Merker ungdommen bruker lenger tid på badet men spør altid om noen ska på do før de går i dusjen og slikt Anonymkode: 12265...25b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Da ungene kom i tenåra og begynte å bruke lang tid på badet, begynte vi å sette grenser. Grense nr 1: Om du bruker med enn 30 minutter på husets eneste bad, har andre rett til å komme inn. (Ønsker du privatliv, vær raskere) Grense nr 2: Du rydder opp etter deg selv. (Vi rydder plass, så alle har plass i skap og skuffer.) Grense nr 3: I perioder da alle må innom badet i løpet av kort tid (som morgen og kveld) avtales det hvem som skal gå når, og hvor lang tid de kan bruke. (Gjelder både barn og foreldre.) Ingen kan gå inn på badet og okkupere det uten å avtale. Vi har faste tider på badet om morgenen, slik at alle blir klare til de skal reise. Anonymkode: db84a...1d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #8 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): 15-åringen har bosatt seg helt på badet. Det fylles med søppel, skitne klær, sminke og hudpleieprodukter. Vasken er alltid helt full av hennes ting. Det flyter over der inne. Vi må alltid inn der for å stressrydde når det kommer besøk. Jeg rydder og vasker der inne hver dag men hun roter ut alt igjen med en gang. Sier hun kan holde på på rommet sitt i stedet men da blir hun rasende og sier at hun bor her hun også og har like stor rett på badet som oss andre. Hun blir også sint når jeg rydder badet, kaster brukte bind og tilhørende avfall og legger sminken på rommet hennes. Hvor mye aksepterer dere at tenåringene okkuperer badet? Anonymkode: 6c6b7...088 Sånn går det når du har unnlatt å oppdra dattera di frem til nå 🙃 Anonymkode: d64fc...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #9 Del Skrevet 5 timer siden Vel, jeg hører hva du sier TS. Her hadde vi ett hovedbad og ett toalett nede og tre jenter. Du kan si det slik at de regulerte hverandre med kjeft og styr hvis en av dem okkuperte badet for lenge. Aah...for et kaos. Vi løste det med å sette opp sminkebord, lys og speil på rommene deres. Så måtte de sminke seg der. Det var jo fortsatt gildt å være på badet, men det ble bedre i alle fall. Nå har vi bare en igjen, og hun slår seg litt løs til tider, men da er det jo bare henne. Jeg gir beskjed om å rydde hvis hun ikke gjør det, på en pen måte selvsagt. Hun er stort sett ganske flink til det. Anonymkode: 1f066...cce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5 timer siden #10 Del Skrevet 5 timer siden AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå har vi bare en igjen, og hun slår seg litt løs til tider, men da er det jo bare henne. Jeg gir beskjed om å rydde hvis hun ikke gjør det, på en pen måte selvsagt. Hun er stort sett ganske flink til det. Anonymkode: 1f066...cce Og nettopp slik er det alltid den yngste som blir for evig dullet med 🙂 Anonymkode: d64fc...cd6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #11 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Sånn går det når du har unnlatt å oppdra dattera di frem til nå 🙃 Anonymkode: d64fc...cd6 Så flott for deg at du sitter på fasiten i barneoppdragelse. Barn og ungdommer er forskjellige, og det kan være mange grunner til at det har blitt slik som ts beskriver. Hvis du har noen gode tips kan du heller komme med det enn med sånn ovenfra og ned holdning mot ts. AnonymBruker skrev (2 timer siden): 15-åringen har bosatt seg helt på badet. Det fylles med søppel, skitne klær, sminke og hudpleieprodukter. Vasken er alltid helt full av hennes ting. Det flyter over der inne. Vi må alltid inn der for å stressrydde når det kommer besøk. Jeg rydder og vasker der inne hver dag men hun roter ut alt igjen med en gang. Sier hun kan holde på på rommet sitt i stedet men da blir hun rasende og sier at hun bor her hun også og har like stor rett på badet som oss andre. Hun blir også sint når jeg rydder badet, kaster brukte bind og tilhørende avfall og legger sminken på rommet hennes. Hvor mye aksepterer dere at tenåringene okkuperer badet? Anonymkode: 6c6b7...088 Du er veldig tålmodig med datteren din. Du kan fint kreve at hun rydder etter seg. Ja, hun bor der og kan bruke badet, men ikke på bekostning av dere andre. Det vil si at hun må rydde opp etter seg. Har hun tildelt plass på badet hvor hun kan ha tingene sine? F.eks. en egen hylle i skapet? Da kan du også si at det er plassen hun har som er hennes, til sminke, hudpleie og diverse. Hvis hun har mer saker enn det så må noe oppbevares på rommet hennes. Minn henne på å rydde opp etter seg, og hvis hun nekter så tar du tingene på rommet hennes. Men brukte bind er viktigst mener jeg. Har dere søppelbøtte på badet? Hvis ikke så kan det være lurt å sette inn en. Anonymkode: 0e189...451 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 4 timer siden #12 Del Skrevet 4 timer siden Hvis dere bare har ett bad og mer enn tre i familien så bør også datteren deres akseptere at sminking kan foregå på rommet (og da gjerne legge til rette for at det blir hyggelig med sminkebord med godt lys og speil, lagringsplass til sminken og en god stol). Har man to bad står man friere, men uansett er det en god regel å rydde opp etter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #13 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Så flott for deg at du sitter på fasiten i barneoppdragelse. Barn og ungdommer er forskjellige, og det kan være mange grunner til at det har blitt slik som ts beskriver. Hvis du har noen gode tips kan du heller komme med det enn med sånn ovenfra og ned holdning mot ts. Nytter ikke å komme med oppdragelsen etter 15 år uten. Anonymkode: d64fc...cd6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #14 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): 15-åringen har bosatt seg helt på badet. Det fylles med søppel, skitne klær, sminke og hudpleieprodukter. Vasken er alltid helt full av hennes ting. Det flyter over der inne. Vi må alltid inn der for å stressrydde når det kommer besøk. Jeg rydder og vasker der inne hver dag men hun roter ut alt igjen med en gang. Sier hun kan holde på på rommet sitt i stedet men da blir hun rasende og sier at hun bor her hun også og har like stor rett på badet som oss andre. Hun blir også sint når jeg rydder badet, kaster brukte bind og tilhørende avfall og legger sminken på rommet hennes. Hvor mye aksepterer dere at tenåringene okkuperer badet? Anonymkode: 6c6b7...088 Ikke noe problem. Vi har tre bad. I tillegg har hun eget sminkebord og sminkespeil på rommet sitt. Anonymkode: 81ac5...f91 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 4 timer siden #15 Del Skrevet 4 timer siden Høres ikke ut som noen god situasjon her må du si ifra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #16 Del Skrevet 4 timer siden Med tre tenåringer i hus ble løsningen her og bygge ett bad nr to. Anonymkode: 37942...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Uanonym bruker Skrevet 4 timer siden #17 Del Skrevet 4 timer siden I "rushtida" får ingen okkupere badet så lenge at ikke andre får stelt seg før jobb/skole, og alle må rydde opp etter seg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trøndere1 Skrevet 4 timer siden #18 Del Skrevet 4 timer siden Tre bad er luksus da hører jeg. Et til voksne. Et til jenta og et til minste gutten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 4 timer siden #19 Del Skrevet 4 timer siden Jeg fikk ikke lov til å dra det SÅ langt. 1. Ta samtale i fredstid og forklar at bind/tqmponger lukter. Om ikke lenge bor hun i kollektiv eller med kjæreste, og dette MÅ du mase om så hun lærer hygienen folk flest forventer. Slik holdt ingen av mine venninner på. 2. Avtal å kjøpe inn sminkebord, speil og oppbevaring+søppelbøtte. Selv Martha Louises ungdom som nå vinner Vixen sminker seg på rommet. Klarer kongelig slekt klarer hun 😅 Vi var 4 barn på ett bad, og selv i voksen alder pælmer sønn og far meg ut av badet 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4 timer siden #20 Del Skrevet 4 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): 15-åringen har bosatt seg helt på badet. Det fylles med søppel, skitne klær, sminke og hudpleieprodukter. Vasken er alltid helt full av hennes ting. Det flyter over der inne. Vi må alltid inn der for å stressrydde når det kommer besøk. Jeg rydder og vasker der inne hver dag men hun roter ut alt igjen med en gang. Sier hun kan holde på på rommet sitt i stedet men da blir hun rasende og sier at hun bor her hun også og har like stor rett på badet som oss andre. Hun blir også sint når jeg rydder badet, kaster brukte bind og tilhørende avfall og legger sminken på rommet hennes. Hvor mye aksepterer dere at tenåringene okkuperer badet? Anonymkode: 6c6b7...088 Dere har vel et system på badet? Man skal plassere ting tilbake der man fant dem. Så neste gang hun roter til, be henne rydde opp. Hun vil trolig nekte. Rydd ikke opp etter henne, fortell henne at hvis hun ikke rydder så får hun ikke badet for seg selv imorgen. Hun vil ikke tro på deg, så da blir det konflikt neste dag. Gjør det om og om igjen til hun lærer seg at det er bedre å rydde opp etter seg. Og når den kampen er vunnet, så kan du fokusere på hvor lang tid hun bruker på badet. Anonymkode: cc8da...780 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå