AnonymBruker Skrevet 17. januar #21 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, det er jo det som er godt, uten tilbehøret blir det jo bare en tørr kjøttdings😅😂 Anonymkode: 3e1c5...fed Du lager biff feil! Anonymkode: a743e...ef8 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #22 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Haha, det er jo det som er godt, uten tilbehøret blir det jo bare en tørr kjøttdings😅😂 Anonymkode: 3e1c5...fed Er biffen tørr, så er den stekt feil😊 Anonymkode: d1a47...a83 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #23 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du lager biff feil! Anonymkode: a743e...ef8 Gjør jeg, steker den ikke så mye, men uten godt tilbehør synes jeg ikke det er noe særlig Anonymkode: 3e1c5...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #24 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Er biffen tørr, så er den stekt feil😊 Anonymkode: d1a47...a83 Den er ikke tørr, men uten saus synes jeg alt kjøtt er tørt Anonymkode: 3e1c5...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #25 Del Skrevet 17. januar Spiser biff som er produsert i Norge og kjøper av recoringen. Spiser ikke kjøtt fra utlandet da jeg ikke ønsker å få i meg antiotikaresistente bakterier. I enkelte land brukes store mengder antibiotika for å få dyrene til å vokse fortere, utnytte foret bedre osv. Så støtter den lokale bonden og spiser kjøtt derifra med god samvittighet. Anonymkode: 379b4...680 1 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #26 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Den er ikke tørr, men uten saus synes jeg alt kjøtt er tørt Anonymkode: 3e1c5...fed Saus trenger da ikke være så usundt, og store mengder trenger man heller ikke. Men plusser en på fløtegratinerte poteter og masse annet stash, så blir det klart usundt Anonymkode: d1a47...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #27 Del Skrevet 17. januar ja, men spiser utelukkende rein- og elgkjøtt hjemme, ikke vanlig storfe. Anonymkode: b5e04...23e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #28 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Den er ikke tørr, men uten saus synes jeg alt kjøtt er tørt Anonymkode: 3e1c5...fed Jeg har lært meg å lage bearnaisemajones. Smaker likt og uten det mettede fettet fra smør. Anonymkode: 12d54...6d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #29 Del Skrevet 17. januar sunt, mye proteiner i forhold til kalorier, pluss b-vitaminer og jern Anonymkode: 61be2...703 1 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. januar #30 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg spiser sjeldent biff, men veldig glad i det. Ofte med en god saus til. Virker på kommentarene her inne som at mange ser på biff som sunt? Da ble jeg usikker. Ser du på biff som sunt? Anonymkode: 3e1c5...fed Jeg ser på biff av storfe som sunt i moderate mengder. I en idealuke så har vi 1 dag hvit fisk, 1 dag rød fisk, 2 dag vegetar, 1 dag svin, 1 dag kylling og 1 dag storfe. Rene kjøttprodukter. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #31 Del Skrevet 17. januar Selvsagt er biff sunt, det er tilbehøret som potensielt er usunt. Biff har mye hemjern, b12, b6, riktig type protein. Jeg spiser biff regelmessig, men da helt rent kjøtt uten e-stoffer, og ikke noe sauser/posemat til. Anonymkode: cc4fe...3e4 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #32 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Tenker for kolesterol og at det er rødt kjøtt Anonymkode: 3e1c5...fed Biff er magert kjøtt, kjøttdeig og pølser/salami er verre mtp kolesterol. Jeg ville vært mer redd for å spise grandiosa og ultraprosessert mat, enn å spise biff. Anonymkode: cc4fe...3e4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maleficenta Skrevet 17. januar #33 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg spiser sjeldent biff, men veldig glad i det. Ofte med en god saus til. Virker på kommentarene her inne som at mange ser på biff som sunt? Da ble jeg usikker. Ser du på biff som sunt? Anonymkode: 3e1c5...fed Biffen i seg selv er jo full av jern og proteiner som jo er bra for kroppen. Tror det går mer på tilbehøret når biff er usunt 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #34 Del Skrevet 17. januar Rødt kjøtt er noe av det sunneste man kan spise. Teorien om at mettet fett og kolesterol i kostholdet var usunt var heldigvis bare usann svertekampanje fra vegetarianere og veganere, og vi vet bedre nå. Kjøtt og særlig rødt kjøtt har lassevis av biotilgjengelige vitaminer og mineraler, uten hemmende stoffer som de vi finner i planter (fytat, oksalat, lektin for å nevne noen). Vi tar opp veldig mye mer av næringen som finnes i kjøtt, rett og slett. Jo mer animalsk man spiser, jo mer næringsstoffer får man i seg. Anonymkode: 5c303...55c 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #35 Del Skrevet 17. januar Jeg ser ikke på noe kjøtt som sunt, det er for mye fett og tungt å fordøye. Men om man først skal spise kjøtt, så er gressforet storfe noe av det "beste", og så kan man velge hva man vil ha ved siden av. Har man poteter og masse grønnsaker/salat, så blir jo dette langt sunnere enn f.ex. sushi med hvit næringsfattig ris, og oppdrettsfisk. Anonymkode: cebec...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. januar #36 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg ser ikke på noe kjøtt som sunt, det er for mye fett og tungt å fordøye. Men om man først skal spise kjøtt, så er gressforet storfe noe av det "beste", og så kan man velge hva man vil ha ved siden av. Har man poteter og masse grønnsaker/salat, så blir jo dette langt sunnere enn f.ex. sushi med hvit næringsfattig ris, og oppdrettsfisk. Anonymkode: cebec...5b0 Hvorfor er fett usunt…? Hva tror du folk spiste før jordbruket startet…? 1 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
17.11 Skrevet 17. januar #37 Del Skrevet 17. januar Det er rent, deilig kjøtt. Ingen kan overbevise meg om at dette er usunt. 3 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #38 Del Skrevet 17. januar Makavelli skrev (46 minutter siden): Hvorfor er fett usunt…? Hva tror du folk spiste før jordbruket startet…? O hellige Fett. Ja jeg mener for mye fett er usunt. Anonymkode: cebec...5b0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #39 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Alt er sunt, i moderate mengder. Anonymkode: 0ca66...a5b Vel samene levde historisk utelukkende av reinkjøtt etter hva jeg har fått med meg. Altså ikke moderate mengder i det hele tatt, men et ekstremt snevert kosthold. Og de overlevde fint de. Eneste de fikk av grønt var visst mageinnholdet til reinsdyra siden de spiste magesekken også. Anonymkode: 8314b...c12 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #40 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Rødt kjøtt er noe av det sunneste man kan spise. Teorien om at mettet fett og kolesterol i kostholdet var usunt var heldigvis bare usann svertekampanje fra vegetarianere og veganere, og vi vet bedre nå. Kjøtt og særlig rødt kjøtt har lassevis av biotilgjengelige vitaminer og mineraler, uten hemmende stoffer som de vi finner i planter (fytat, oksalat, lektin for å nevne noen). Vi tar opp veldig mye mer av næringen som finnes i kjøtt, rett og slett. Jo mer animalsk man spiser, jo mer næringsstoffer får man i seg. Anonymkode: 5c303...55c Nå er det viktig å skille på helt kjøtt som i biff, og oppmalt kjøtt som i kjøttdeig og karbonadedeig da. Det er et eller annet som skjer med kjøttet når det bearbeides ved å male det opp som gjør det mye mer usunt for kroppen vår. Anonymkode: 8314b...c12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå