AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #1 Del Skrevet 7 timer siden Jeg spiser sjeldent biff, men veldig glad i det. Ofte med en god saus til. Virker på kommentarene her inne som at mange ser på biff som sunt? Da ble jeg usikker. Ser du på biff som sunt? Anonymkode: 3e1c5...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #2 Del Skrevet 7 timer siden Ja Anonymkode: f9d4c...c70 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #3 Del Skrevet 7 timer siden Sunt i form for næringsrikt med lavt kaloriinnhold - ja. Anonymkode: 24e51...e9a 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #4 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg spiser sjeldent biff, men veldig glad i det. Ofte med en god saus til. Virker på kommentarene her inne som at mange ser på biff som sunt? Da ble jeg usikker. Ser du på biff som sunt? Anonymkode: 3e1c5...fed Jeg bryr meg egentlig ikke om hvor sundt noen sier det er, forskning peker flere retninger. Det som betyr noe for meg er at jeg kjenner kroppen min fungerer veldig godt med biff, i så stor grad at den økte energien og livskvaliteten gjør dette sundt for meg, samt blodprøver har aldri vært så bra. Og om det skulle ha negative effekter når jeg blir gammel, så er det verdt det når livskvaliteten er så mye høyere nå Anonymkode: d1a47...a83 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #5 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Sunt i form for næringsrikt med lavt kaloriinnhold - ja. Anonymkode: 24e51...e9a Tenker for kolesterol og at det er rødt kjøtt Anonymkode: 3e1c5...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #6 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg bryr meg egentlig ikke om hvor sundt noen sier det er, forskning peker flere retninger. Det som betyr noe for meg er at jeg kjenner kroppen min fungerer veldig godt med biff, i så stor grad at den økte energien og livskvaliteten gjør dette sundt for meg, samt blodprøver har aldri vært så bra. Og om det skulle ha negative effekter når jeg blir gammel, så er det verdt det når livskvaliteten er så mye høyere nå Anonymkode: d1a47...a83 Hvilke blodprøver har vært bedre? Anonymkode: 3e1c5...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #7 Del Skrevet 7 timer siden Nei. Anonymkode: 00764...827 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #8 Del Skrevet 7 timer siden Kjøper kjøtt av den lokale bonden i bygda og spiser en biff et par ganger i måneden. Spiser biffen på lik linje som jeg spiser alt annet, med måte. Anonymkode: 7ada0...a32 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #9 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Tenker for kolesterol og at det er rødt kjøtt Anonymkode: 3e1c5...fed Tenker at jeg har vært kjøtteter hele livet og har lavt kolesterol. So i don't care. Anonymkode: 24e51...e9a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #10 Del Skrevet 7 timer siden Spiser ikke kjøtt selv, men rødt kjøtt i moderate mengder er jo absolutt ikke usunt. Det er tilbehøret som kan vippe biffmåltidet over i kategorien "usunn og fetende". (Forsåvidt ikke noe i veien med av og til å spise "usunne og fetende" matvarer heller. Alt med måte, så klart) Anonymkode: 47467...c4a 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Nei, jeg anser ikke biff som usunt. Tvert i mot, det er sunn og ren mat. Men om måltidet vil bli sundt, avhenger av tilbehøret. Hvis det stekes i en halvkilo smør, og det lesses på med béarnaise og fløtegratinerte poteter, så er det klart usunt. En ren, krydret biff med en god salat eller wokede grønnsaker til kan være et helt fantastisk måltid! Anonymkode: 3d79b...faf 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #12 Del Skrevet 7 timer siden Alt er sunt, i moderate mengder. Anonymkode: 0ca66...a5b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #13 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvilke blodprøver har vært bedre? Anonymkode: 3e1c5...fed Kolesterol er bedre, jernmivå er bedre, og generelt bra hver hele linja på generelle blodprøver. Men hadde ikke noe veldig dårlig nivåer fra før da. Men den økte energien, mentalt og fysisk, det gjør det bra for meg. Folk reagerer også forskjellig på forskjellige kosthold, så hva noen sier er sundt og ikke skal man ikke ta som noen fasit Anonymkode: d1a47...a83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pysa Skrevet 7 timer siden #14 Del Skrevet 7 timer siden Biffen er ikke problemet, men de fløtegratinerte potetene og sausen og vinen og desserten og sjokoladen etterpå og vinen etterpå og mer sjokolade etterpå. 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #15 Del Skrevet 7 timer siden Pysa skrev (Akkurat nå): Biffen er ikke problemet, men de fløtegratinerte potetene og sausen og vinen og desserten og sjokoladen etterpå og vinen etterpå og mer sjokolade etterpå. Derfor spiser jeg ofte bare biff med grønnsaker, evt med ovnsbakt potet. I kveld tenkte jeg feks lage entrecôte med brokkolini, med litt kryddersmør. Enkelt og sundt Anonymkode: d1a47...a83 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #16 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Kolesterol er bedre, jernmivå er bedre, og generelt bra hver hele linja på generelle blodprøver. Men hadde ikke noe veldig dårlig nivåer fra før da. Men den økte energien, mentalt og fysisk, det gjør det bra for meg. Folk reagerer også forskjellig på forskjellige kosthold, så hva noen sier er sundt og ikke skal man ikke ta som noen fasit Anonymkode: d1a47...a83 Interessant!:) Er du mann eller kvinne? Anonymkode: 3e1c5...fed Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #17 Del Skrevet 7 timer siden Hva som er sunt er relativt. For meg er det sunt med biff ukentlig sammen med en god salat fordi jeg sliter med anemi. Biff får opp jernlagre og øvrige blodverdier hurtigere og uten ubehag, sammenliknet med jerntabletter. På den annen side har jeg tendens til høyt kolesterol, så inntak av rødt kjøtt bør begrenses. I dagliglivet hemmes jeg alvorlig av å være blodfattig, så jeg prioriterer biff jevnlig, og prøver å balansere kolesterolet på andre måter. Med mye trening, blant annet. Anonymkode: 9deab...77b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #18 Del Skrevet 7 timer siden Pysa skrev (3 minutter siden): Biffen er ikke problemet, men de fløtegratinerte potetene og sausen og vinen og desserten og sjokoladen etterpå og vinen etterpå og mer sjokolade etterpå. Haha, det er jo det som er godt, uten tilbehøret blir det jo bare en tørr kjøttdings😅😂 Anonymkode: 3e1c5...fed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #19 Del Skrevet 7 timer siden En god biff med riktig tilbehør, anser jeg som sunt på linje med annet rent kjøtt, ja. Skal det være ordentlig sunt, må de stekes på en måte uten mye fett, og uten at den får for mye stekeskorpe (som annet rent kjøtt) Og serveres med sunt tilbehør som grønnsaker og sopp. Anonymkode: a743e...ef8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7 timer siden #20 Del Skrevet 7 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Interessant!:) Er du mann eller kvinne? Anonymkode: 3e1c5...fed Mann. Som noen nevner over her, så det er fort tilbehøret som blir usundt, så lag noe godt og sundt tilbehør Anonymkode: d1a47...a83 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå