AnonymBruker Skrevet 12 timer siden #1 Del Skrevet 12 timer siden Fins det ikke-ultra-prosessert godteri eller sjokolade i vanlige butikker? Anonymkode: 554aa...952 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Kan du komme med et eksempel på hva du mener er sjokolade og godteri som ikke er ultraprossesrt? Det skal vel godt gjøres å lage det uten at det er ultraprossesrt Anonymkode: 4e7c3...bd0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Tørka fersken/mango. Kjempegodt, og sunt også 😁 Anonymkode: b3b11...160 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #4 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Fins det ikke-ultra-prosessert godteri eller sjokolade i vanlige butikker? Anonymkode: 554aa...952 Du får bake en kake eller kjeks, lage eggedosis, eller hva med selv å lage karameller, havregrynskuler, marsipan, kransekake eller nugatti? Anonymkode: 96b73...668 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #5 Del Skrevet 11 timer siden Dadler Anonymkode: 02fbb...14a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #6 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Kan du komme med et eksempel på hva du mener er sjokolade og godteri som ikke er ultraprossesrt? Det skal vel godt gjøres å lage det uten at det er ultraprossesrt Anonymkode: 4e7c3...bd0 Nei, det er jo derfor jeg lagde denne tråden... 😊 Anonymkode: 554aa...952 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #7 Del Skrevet 11 timer siden Sjokolade og godteri kan ikke være noe annet enn ultraprosessert. Dessverre. Om du lager sjokolade selv med ekte kakaobønner så vil det nok funke, men slik jeg har skjønt det smaker jo dette høgg i forhold til sjokoladen vi er vandt til. Lag hjemmelaget vaniljesaus og kutt opp biter med frukt. Nærmeste du kommer godteri og sjokolade.. Eller hjemmelaget is med for eksempel hjemmelaget karamellsaus. Anonymkode: 0f07e...c3b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #8 Del Skrevet 11 timer siden Tror du vil slite med å finne det i butikken. Men du kan nok klare å lage det hjemme selv. Men det vil jo kreve en del arbeid. Ikke minst kreve bruken av «rene» varer. Men det finnes jo gjerne type sjokoladekake, der det brukes kakao, avocado, honning, maple syrup, banan etc… Bruk av renere råvarer og man kan lage noe godt som ikke er skikkelig ultra prossesert. Men det krever litt. Anonymkode: daed6...cd9 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #9 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Tørka fersken/mango. Kjempegodt, og sunt også 😁 Anonymkode: b3b11...160 Skal man definere det som godteri, så kan like så godt si at frukt = godteri Anonymkode: 4e7c3...bd0 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #10 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Sjokolade og godteri kan ikke være noe annet enn ultraprosessert. . Anonymkode: 0f07e...c3b Hvorfor må sjokolade være ultraprosessert? Hva med karameller? 🤔 Anonymkode: 554aa...952 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #11 Del Skrevet 11 timer siden Du dør ikke av litt up-sjokolade. Alternativet er å lage den fra bunn hvis man har tid til sånt Anonymkode: 04bbb...03d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 11 timer siden #12 Del Skrevet 11 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hvorfor må sjokolade være ultraprosessert? Hva med karameller? 🤔 Anonymkode: 554aa...952 For om du har "hjemmelaget" sjokolade vil det ok smake noe godt. Karamell kan du lage selv...men mange har også så god holdbarhet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden Det aller meste av mørk sjokolade faller under den kategorien (og med «mørk» menes 70%+, ikke mørk kokesjokolade, som på ingen måte er mørk sjokolade) feks Lindt eller Anglamark sine mørke sjokolader vil være i kategorien du spør etter. Det samme gjør honning. Sukkerrør får du kjøpt enten frosset eller ferske i velassorterte etniske butikker, og det er jo en ren råvare. Til denne kategorien tilhører også sevje - som bjørkesevje, innkokt sirup fra sevje (som lønnesirup) etc. Tørket frukt er ikke ultraprossesert. Tørkede dadler eller fiken, feks, er ivrig brukt av emmensker som ikke liker tanken på å spise raffinert sukker. Det samme gjelder fersk frukt. De fleste butikker som markedsfører seg som «helsekost» har en rekke typer godteri og snack som er lite prossesert. Og svinaktig dyre. Og ut fra innholdet smaker de trolig høgg. Men, altså, det er jo ikke slik at alt som ikke er ultraprossesert er sunt og alt som er ultraprossesert er usunt. Ei heller er det sammenheng mellom sunnhet og kaloriinnhold. Et sukkerrør inneholder sukker, men også fiber og vitaminer. Men det er likevel et ekstremt søtt stykke vegetabilsk materiale. Honning kommer rett fra kuben, tilnærmet urørt. Men det er også litt som flytende sukker. Anonymkode: 13c72...2b4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 9 timer siden #14 Del Skrevet 9 timer siden Disse her som her tørket mango med mørk sjokolade er rågod, og jeg har lest at de ikke skal være up. Finnes i ananasversjon også. Selges på blant annet Rema og Meny, samt bensinstasjoner. Koster ca 40kr posen, og jeg elsker selv de med mango. De er vel i grenseland på godteri, men fungerer som godteri i hvert fall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #15 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Tørka fersken/mango. Kjempegodt, og sunt også 😁 Anonymkode: b3b11...160 Daisy-love skrev (2 minutter siden): Disse her som her tørket mango med mørk sjokolade er rågod, og jeg har lest at de ikke skal være up. Finnes i ananasversjon også. Selges på blant annet Rema og Meny, samt bensinstasjoner. Koster ca 40kr posen, og jeg elsker selv de med mango. De er vel i grenseland på godteri, men fungerer som godteri i hvert fall. Det er jo masse sukker i dem. De er UP. Anonymkode: 5ee34...7b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det er jo masse sukker i dem. De er UP. Anonymkode: 5ee34...7b4 I følge den fri for appen så er ikke disse up. Jeg må ærlig si at jeg personlig bare koser meg med måte, men om du ikke vil ha sukker, ikke kunstig søtning osv, så tror jeg du må se etter sjokolade søtet med dadler. Det finnes. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daisy-love Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden Her er bilde fra appen som påstår disse ikke er up. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden Jeg er en godtemums som prøver å spise litt mindre UP, jeg velger dette: - Dadler med lakrisrotpulver, det er godt! - Bær med fløte - Mørk sjokolade - Hjemmelagde karameller, konfekt, sjokoladetrøfler - Hjemmelagde kjeks Anonymkode: 91e6b...c6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Det er jo masse sukker i dem. De er UP. Anonymkode: 5ee34...7b4 Sukker må jo være lov 😊 Anonymkode: 554aa...952 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 8 timer siden #20 Del Skrevet 8 timer siden AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Sukker må jo være lov 😊 Anonymkode: 554aa...952 Sukker er per definisjon UP... Anonymkode: 5ee34...7b4 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå