AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Har venner og familie som ikke har lagret vann og ikke eier ulltøy eller ullpledd og tilsvarende. De har kanskje en hermetikkboks et sted. Jeg føler at jeg må ta ansvar for å forsyne disse om noe skjer. Jeg har ganske mye selv, og jeg ville jo aldri like å sitte god varm og mett og vite at folk jeg er glad i sliter. Når jeg sier at de må skaffe disse tingene sier de at de ikke har plass. Det er plass å finne, det går mer på viljen.Fler som har det sånn? Hvordan forholder dere dere til det? Skal vi ta ansvar for de som ikke gjør det selv? Kjente jeg nesten ble sint på en som ikke har ull og ikke viser vilje til å skaffe seg varmt nok tøy. Vedkommende klager på at det er kaldt når minusgradene kommer, og det er når vi har strøm og tilgang på varme! Kjøp er ullpledd for svingende! En billig forsikring og kan også brukes som brannpledd så du har dobbel sikkerhet. Anonymkode: 94b43...883 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar Herregud, slutt å bekymre og irritere deg over andre. Anonymkode: fe968...ed2 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Herregud, slutt å bekymre og irritere deg over andre. Anonymkode: fe968...ed2 Omtanke og omsorg er en ok ting. Anonymkode: e3dd4...535 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Omtanke og omsorg er en ok ting. Anonymkode: e3dd4...535 Tror jeg klarer meg uten omsorg og omtanke som kommer ut i formaninger og irritasjon. Anonymkode: fe968...ed2 6 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Har venner og familie som ikke har lagret vann og ikke eier ulltøy eller ullpledd og tilsvarende. De har kanskje en hermetikkboks et sted. Jeg føler at jeg må ta ansvar for å forsyne disse om noe skjer. Jeg har ganske mye selv, og jeg ville jo aldri like å sitte god varm og mett og vite at folk jeg er glad i sliter. Når jeg sier at de må skaffe disse tingene sier de at de ikke har plass. Det er plass å finne, det går mer på viljen.Fler som har det sånn? Hvordan forholder dere dere til det? Skal vi ta ansvar for de som ikke gjør det selv? Kjente jeg nesten ble sint på en som ikke har ull og ikke viser vilje til å skaffe seg varmt nok tøy. Vedkommende klager på at det er kaldt når minusgradene kommer, og det er når vi har strøm og tilgang på varme! Kjøp er ullpledd for svingende! En billig forsikring og kan også brukes som brannpledd så du har dobbel sikkerhet. Anonymkode: 94b43...883 Det må jo være psykisk syke mennesker, dersom de bor i Norge og ikke eier ullplagg? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar Makavelli skrev (Akkurat nå): Det må jo være psykisk syke mennesker, dersom de bor i Norge og ikke eier ullplagg? Det er ikke alle som tåler ull. Jeg har noen gamle ullplagg liggende, men etter at jeg fikk beskjed fra hudlegen om å unngå ull så har jeg ikke kjøpt flere. Anonymkode: 9c7ff...477 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. januar #7 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det er ikke alle som tåler ull. Jeg har noen gamle ullplagg liggende, men etter at jeg fikk beskjed fra hudlegen om å unngå ull så har jeg ikke kjøpt flere. Anonymkode: 9c7ff...477 Det er bare å ha et bomullsplagg mellom, så får du de aller fleste positive egenskapene til ull, uten de (for deg) negative. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 17. januar #8 Del Skrevet 17. januar Makavelli skrev (2 minutter siden): Det må jo være psykisk syke mennesker, dersom de bor i Norge og ikke eier ullplagg? ..eller sånne "tullinger" som meg som er allergisk mot lanolin/ ull. Ikke har vi dun heller i huset. Det finnes faktisk andre alternativer. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. januar #9 Del Skrevet 17. januar Sydvesta Orkana skrev (4 minutter siden): ..eller sånne "tullinger" som meg som er allergisk mot lanolin/ ull. Ikke har vi dun heller i huset. Det finnes faktisk andre alternativer. Da har du jo alternativer regner jeg med... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #10 Del Skrevet 17. januar La de klare seg selv. Det er ikke akkurat de voksne som ikke er i stand til å ta fornuftige valg som vi ønsker å redde under en krise uansett 🙈 Anonymkode: da3a9...a65 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
mommyaka Skrevet 17. januar #11 Del Skrevet 17. januar Vi har egentlig ikke plass til noe. Men vi lagde en plass og det ser ikke ut. Sp jeg kan forstå at folk faktisk ikke har plass til masse vann,mat etc. Pluss at husk at mange tenker..vi trenger ok..det går bra...andre tenker vi må være klare for alt Jeg tenker mest at de som bor steder der strømmer ofte går..det vann forsvinner...eller der folk kan bli sittende uten mat og drikke eh stund. Bør ha en liten beredskap Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #12 Del Skrevet 17. januar Slutt med føleriet, da. La folk styre tilværelsen selv. Anonymkode: 8df2d...9cb 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #13 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Har venner og familie som ikke har lagret vann og ikke eier ulltøy eller ullpledd og tilsvarende. De har kanskje en hermetikkboks et sted. Jeg føler at jeg må ta ansvar for å forsyne disse om noe skjer. Jeg har ganske mye selv, og jeg ville jo aldri like å sitte god varm og mett og vite at folk jeg er glad i sliter. Når jeg sier at de må skaffe disse tingene sier de at de ikke har plass. Det er plass å finne, det går mer på viljen.Fler som har det sånn? Hvordan forholder dere dere til det? Skal vi ta ansvar for de som ikke gjør det selv? Kjente jeg nesten ble sint på en som ikke har ull og ikke viser vilje til å skaffe seg varmt nok tøy. Vedkommende klager på at det er kaldt når minusgradene kommer, og det er når vi har strøm og tilgang på varme! Kjøp er ullpledd for svingende! En billig forsikring og kan også brukes som brannpledd så du har dobbel sikkerhet. Anonymkode: 94b43...883 Jeg anser ikke andre voksne som mitt ansvar overhode. Det er et fritt land og man har lov å velge å fryse om man vil det. Anonymkode: 187c8...b3e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 17. januar #14 Del Skrevet 17. januar Hvorfor føler du at du må ta ansvar for å overstyre andre voksne menneskers valg og vurderinger, bare fordi du synes de bør gjøre ting annerledes? Det er faktisk lov å ta suboptimale valg og ikke følge alle råd og anbefalinger. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #15 Del Skrevet 17. januar Daria skrev (Akkurat nå): Hvorfor føler du at du må ta ansvar for å overstyre andre voksne menneskers valg og vurderinger, bare fordi du synes de bør gjøre ting annerledes? Det er faktisk lov å ta suboptimale valg og ikke følge alle råd og anbefalinger. Fordi jeg ved at de kommer til å ringe meg og klage om det skulle skje at de ble sittende kald, tørst og sulten. Og forvente at jeg skal fikse det med en gang. Anonymkode: 94b43...883 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #16 Del Skrevet 17. januar Prepping irriterer meg. Jeg tar ting som de kommer. Hvorfor glede seg til det blir krise? Anonymkode: 2a8e9...954 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 17. januar #17 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Fordi jeg ved at de kommer til å ringe meg og klage om det skulle skje at de ble sittende kald, tørst og sulten. Og forvente at jeg skal fikse det med en gang. Anonymkode: 94b43...883 Telefonen kommer ikke til å virke 😉 2 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sydvesta Orkana Skrevet 17. januar #18 Del Skrevet 17. januar Makavelli skrev (29 minutter siden): Det er bare å ha et bomullsplagg mellom, så får du de aller fleste positive egenskapene til ull, uten de (for deg) negative. Nope- får eksem og store sår selv om det er bomull- omså flere lag, i mellom. Fleece og syntetisk "dun" er løsninga for meg og mange andre med lanolin-allergi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #19 Del Skrevet 17. januar Har alltid fulle fryser og varme klær er jo noe vi må ha uansett, bor tross alt i Norge. så ser ikke poenget med fylle opp kriker og kroker med hermetikk jeg aldri kommer til å spise. Anonymkode: ed667...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 17. januar #20 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Fordi jeg ved at de kommer til å ringe meg og klage om det skulle skje at de ble sittende kald, tørst og sulten. Og forvente at jeg skal fikse det med en gang. Anonymkode: 94b43...883 Kanskje på tide å sette grenser for deg selv? Du kan ikke ta ansvar for andre voksne mennesker. En ting er å ha noe ekstra liggende i tilfelle for noen få personer som er nærmest, en annen ting er å ha ekstra til både venner og familie. Det siste der høres mer ut som usunt for din del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå