AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #1 Del Skrevet 11 timer siden Jeg har jobbet på nåværende arbeidsplass i snart 6 mnd. Synes at det har vært litt mer «ork og tiltak» enn jeg hadde sett for meg, og har vært ærlig med ledelsen at jeg har slitt til tider med lav motivasjon. Mye har å gjøre med arbeidsoppgavene som er svært ensidige og lite rom for utvikling. Har allikevel forsøkt å holde humøret oppe og jobbet på - noe som har gitt god uttelling i arbeidsoppgavene og bedriftens resultater. Ledelsen har først nå etter 3 måneder (fra jeg gav beskjed om usikkerhet i stillingen + dabbende motivasjon) gitt meg tilbud om nye arbeidsoppgaver, noe jeg er positiv til. MEN…. Det de ikke vet er at jeg har blitt tilbudt en ny jobb jeg virkelig har lyst på og takket ja til. Nå er jeg skikkelig redd for å skuffe ledelsen og spesielt sjefen. Føler jo at denne nye rollen med nye arbeidsoppgaver kommer litt for sent, og det faktum at jeg plutselig fikk tilbud om ny jobb (som jeg ikke regnet med å skulle få da jeg ikke har fått svar på ansettelsesprosessen før 1 mnd senere fra jeg først var på intervju). Hvordan bør jeg gå frem å fortelle at jeg har takket ja til ny jobb? Jeg er redd de ikke kommer til å forstå… i deres øyne har jeg jo vært positiv til de nye arbeidsoppgavene jeg skulle få. Men igjen, jeg visste jo heller ikke at jobbtilbudet skulle melde seg.. trodde ikke jeg fikk jobben. Føler de vil bli irriterte eller oppgitte over valget, og at de kommer til å sløse vekk ressurser satt av til opplæring av meg på nye oppgaver, selv om jeg ikke har begynt med dem enda eller fått opplæring.. Hva kan jeg si/gjøre? Anonymkode: dfacd...598 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 11 timer siden #2 Del Skrevet 11 timer siden Bare å si det. En umotivert arbeidstaker etter noen måneder er ikke så stort tap for dem Anonymkode: 637d9...6c8 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Daria Skrevet 11 timer siden #3 Del Skrevet 11 timer siden Ingen dør av å bli skuffet, heller ikke av å skuffe noen - særlig ikke i jobbsammenheng. At noen sier opp en stilling etter relativt kort tid er ikke så uvanlig og sjelden noe stort problem. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #4 Del Skrevet 9 timer siden Det er bare å gi beskjed, å ha folk i arbeid som egentlig ikke ønsker å jobbe er aldri bra for bedriften. Men om miljøet er ok vil jeg råde deg til å ha litt mer is i magen på neste arbeidsplass om ikke oppgavene er superspennende fra dag en. Du må også vise ovenfor ledelsen at du mestrer de oppgavene du er satt til og vise at du har kapasitet til mer/andre oppgaver før de kan starte å vri stillingen din mot nye oppgaver. Og i slikt henseende tenker jeg at der du er nå viser vilje og tillit til deg relativt raskt om du kun har jobbet der 6 mnd og de allerede er i gang. Anonymkode: 56bf5...02b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 5 timer siden #5 Del Skrevet 5 timer siden Helt ok å slutte. Helt ok å skuffe andre. Men man kan jo oppføre seg pent og forklare, så det ikke er ondt blod mellom partene. Kan hende man ønsker seg tilbake en gang i fremtiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AprilLudgate Skrevet 5 timer siden #6 Del Skrevet 5 timer siden Arbeidsgivere bryr seg om seg. Så bare gi beskjed. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
issoras Skrevet 5 timer siden #7 Del Skrevet 5 timer siden Bare å gi beskjed. Det er jo en liten lærepenge for bedriften også, at utviklende arbeidsoppgaver må komme tidlig i prosessen. Det er sånn man mister folk, helt vanlig, og det er for sent å tilby noe bedre når folk praktisk talt er på vei ut døra. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå