AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Skrevet 17. januar Hvis man ønsker å strikke for å donere vekk (og ikke er flink til å strikke!), har noen noe tips? Jeg ser nyfødtintensiven på Haukeland har en gruppe, og at man kan sy tepper (og luer og votter og sokker, men jeg tror teppe er enklest for meg..). Kjøper man garn selv, og så bare strikker og leverer inn? Jeg ser de ber om ting strikket i babyull, er det noe sted som selger det litt billig? Er det evt andre ting man kan strikke, i litt billigere garn, til andre formål? Anonymkode: 27d70...32d 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Skrevet 17. januar Europris har rimelig babyull, Garnius/Strikkemekka har gjerne også posesalg hvor du får det til en fin pris. Ellers så jeg nettopp at en Husfliden-butikk på sørlandet samler inn sokker til den ukrainske hæren, de ga også rabatter til alle som kjøpte garn og sa at det var formålet 😊 Anonymkode: 47846...dfe 1
AnonymBruker Skrevet 17. januar #3 Skrevet 17. januar Google ull og omtanke lappetepper til kreft pasient. Man strikker lapper på 10×10 cm eller noe slikt (lenge siden jeg har gjort det) og leverer inn, de får sydd det om til store deilige tepper de gir bort til folk i kreftbehandling. Anonymkode: 490bf...a9c 3
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Google ull og omtanke lappetepper til kreft pasient. Man strikker lapper på 10×10 cm eller noe slikt (lenge siden jeg har gjort det) og leverer inn, de får sydd det om til store deilige tepper de gir bort til folk i kreftbehandling. Anonymkode: 490bf...a9c Det ser ut til at dette kun er i Trysil og østlandstraktene? Anonymkode: 27d70...32d
AnonymBruker Skrevet 18. januar #5 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (17 timer siden): Det ser ut til at dette kun er i Trysil og østlandstraktene? Anonymkode: 27d70...32d Jeg fant ut av det via frivillighetssentralen hvor jeg bor (vestlandet). En liten strikke og sybutikk her tok i mot og sendte videre, jeg trodde det var mange lokale steder, kanskje spør der du bor? Anonymkode: 490bf...a9c
AnonymBruker Skrevet 18. januar #6 Skrevet 18. januar Her er ei liste, men jeg vet det er flere som ikke står her også. https://ullogomtanke.wordpress.com/finn-ullomtanke-naer-deg/ Anonymkode: 490bf...a9c
AnonymBruker Skrevet 18. januar #7 Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (20 timer siden): Ellers så jeg nettopp at en Husfliden-butikk på sørlandet samler inn sokker til den ukrainske hæren, de ga også rabatter til alle som kjøpte garn og sa at det var formålet 😊 Anonymkode: 47846...dfe Husker du hvilken husfliden det var?😊 Anonymkode: da85a...7dc 1
AnonymBruker Skrevet 20. januar #8 Skrevet 20. januar Babytepper er jo noe av det letteste å strikke da du kan gjøre det så enkelt som å strikke riller! (Altså bare rette masker frem og tilbake) Anonymkode: bb4af...d45
Fjaselina Skrevet 20. januar #9 Skrevet 20. januar Ull og omtanke fins fleire plassar i landet. For eksempel Sykkylven dekker store delar av Sunnmøre. Og her er det av og til også mulig å få garn som du kan strikke av.
AnonymBruker Skrevet 21. januar #10 Skrevet 21. januar Amandaprosjektet 🥰 Da strikker man til nyfødtintensivene og leverer inn til lokal kontaktperson som videreformidler til lokalsykehuset, evt. kan man sende i posten, så fordeles det sentralt etter behov. De har mange oppskrifter og garntips, sjekk hjemmesiden deres. På pledd til de aller minste er det veldig spesifikke garnkrav, men på andre ting er det ikke like strengt, bortsett fra at det bør være babyull eller lignende. Man kan også strikke til vanlig fødeavdeling, det setter de stor pris på. Anonymkode: 8d3ae...445
Capazitet Skrevet 21. januar #11 Skrevet 21. januar Bymisjonen tar i mot oransje strikkeskjerf som deles ut til trengende
Maskinfører Skrevet 21. januar #12 Skrevet 21. januar Ett veldig godt tiltak veterinærene i mitt distrikt oppfordret folk til det samme 😉
AnonymBruker Skrevet 21. januar #13 Skrevet 21. januar Capazitet skrev (10 minutter siden): Bymisjonen tar i mot oransje strikkeskjerf som deles ut til trengende Hvorfor kun orange? Anonymkode: 17316...728
Capazitet Skrevet 21. januar #14 Skrevet 21. januar Det veit eg ikkje, men KB har valgt denne som sin signatur, dei orange skjerfa
AnonymBruker Skrevet 21. januar #15 Skrevet 21. januar AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 9.08): Hvis man ønsker å strikke for å donere vekk (og ikke er flink til å strikke!), har noen noe tips? Jeg ser nyfødtintensiven på Haukeland har en gruppe, og at man kan sy tepper (og luer og votter og sokker, men jeg tror teppe er enklest for meg..). Kjøper man garn selv, og så bare strikker og leverer inn? Jeg ser de ber om ting strikket i babyull, er det noe sted som selger det litt billig? Er det evt andre ting man kan strikke, i litt billigere garn, til andre formål? Anonymkode: 27d70...32d Ullgarn kan du gjerne finne på bruktbutikkar. Ser det er ein del som leverer nøsta sine inn når dei er ferdige med strikkeprosjekta sine. Anonymkode: 6c75d...cf6 1
AnonymBruker Skrevet 21. januar #16 Skrevet 21. januar https://www.sistersolidarity.org Man kan strikke og sy flerbruksbind og innlegg av restegarn og stoffrester. Anonymkode: ec3e2...86b
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå