Gå til innhold

Kan man lage tik tok pasta med vanlige tomater?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Hei.

Fikk plutselig lyst på den corona pastaen eller tiktok pasta som man lager med feta ost, tomater og hvitløk....

Akkurat nå har jeg bare vanlige tomater tilgjengelig. Kan man bruke de eller må det være cherry tomater? Og fetaosten jeg har er jeg usikker på om den kan gå i stekeovn? Kanskje den bare spises rå? (Legger ved bilde)

20250117_082709.jpg

Anonymkode: 57f09...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Du kan jo bruke vanlige tomater, men like godt blir det garantert ikke, vil nok smake mer vassent, pluss at du da bør kutte de i biter for å holde vanlig steketid. 

Anonymkode: bb9ea...bed

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tar av og til en boks hermetiske tomater oppi, jeg. For å få sausen litt mer flytende. Litt besk smak på det, så må smake til med sukker. 

Anonymkode: beea3...0ad

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cherrytomater og andre småtomater er som oftest mer smaksrik enn vanlig tomater, så smaken vil nok bli mye tammere. 
Fetaosten er nok ingen problem. Jeg har ikke prøvd akkurat den typen, men jeg bruker tilsvarende typer hele tiden, både til retter laget i ovn, supper/gryter, og rå i salater. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

TS her..lagde med vanlige tomater. Brukte litt sukker også og den ble kjempe god😇😇

Anonymkode: 57f09...5de

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...