AnonymBruker Skrevet 17. januar #1 Del Skrevet 17. januar Litt nysgjerrig på hvordan det er på andre skoler. Når man jobber på samme sted i mange år, så tenker man vel etterhvert at det er en helt vanlig arbeidsplass. Men jeg har lurt litt i det siste. Er det vanlig sånn det er på skolen der jeg jobber? (1-7) Daglige utageringer fra enkeltelever som krever at en voksen må holde barnet fast. Hyppig utskifting av lærere. Klasser som har flere kontaktlærere ila noen år. Alltid en og annen lærer som blir utbrent og sykemeldt. Elever som vandrer i gangene, hver dag, forstyrrer andre klasser og skremmer de små. Mye konflikter i friminuttene. Ofte slåsskamp. Generelt bråkete og urolige klasser. Ellers mange fine dager, og de fleste elevene er greie. Men jeg føler det liksom alltid er noe. Jeg jobbet på en annen skole da jeg var nyutdannet, og da var det veldig rolig i forhold. Men jeg vet ikke om det handler om skolen eller om det handler om at samfunnet har endret seg siden da. Hvordan er det der du jobber? Anonymkode: 1f800...9b4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #2 Del Skrevet 17. januar Min erfaring er at det er slik på skoler med svak ledelse. Dersom man har en ledelse som er «på», og som selv deltar aktivt, tar telefoner hjem, ikke er redd for at foreldrene skal bli sure er problemene mindre. Anonymkode: ccfab...5fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet 17. januar #3 Del Skrevet 17. januar Det var slik på skolen jeg jobbet på før. Det er ikke slik der jeg jobber nå. Valgte å skifte skole i høst da jeg ikke orket å stå i et slikt arbeidsmiljø lenger. Jeg elsket elevene mine, og det var stor sorg å miste dem, men det var samtidig en lettelse å begynne på ny skole med en helt annen ledelse, ressurser og elever. Det er fascinerende, for jeg jobber i samme kommune (Oslo), men det er to vidt forskjellige verdener. Nå vet jeg alltid at jeg får vikar hvis jeg f.eks må til legen, det er ikke utslitte lærere overalt, det er kompetente lærere og ikke mye ufaglært arbeidskraft som nesten ikke vet hva de holder å med, det er ikke daglig voldsepisoder og det er ikke like krevende elever. Jeg har nå 27 elever, jeg hadde tidligere 21 (eller, mellom 21 - 25), men mine tidligere 21 føles mer enn mine nåværende 27. De går på samme trinn. Jeg jobber i småskolen. Jeg har fått en helt ny arbeidshverdag. Jeg har ikke lenger epilepsianfall grunnet mye stress, jeg kan gå til jobb, det er generelt en lettere og bedre hverdag. Min trivsel har økt betraktelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #4 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Litt nysgjerrig på hvordan det er på andre skoler. Når man jobber på samme sted i mange år, så tenker man vel etterhvert at det er en helt vanlig arbeidsplass. Men jeg har lurt litt i det siste. Er det vanlig sånn det er på skolen der jeg jobber? (1-7) Daglige utageringer fra enkeltelever som krever at en voksen må holde barnet fast. Hyppig utskifting av lærere. Klasser som har flere kontaktlærere ila noen år. Alltid en og annen lærer som blir utbrent og sykemeldt. Elever som vandrer i gangene, hver dag, forstyrrer andre klasser og skremmer de små. Mye konflikter i friminuttene. Ofte slåsskamp. Generelt bråkete og urolige klasser. Ellers mange fine dager, og de fleste elevene er greie. Men jeg føler det liksom alltid er noe. Jeg jobbet på en annen skole da jeg var nyutdannet, og da var det veldig rolig i forhold. Men jeg vet ikke om det handler om skolen eller om det handler om at samfunnet har endret seg siden da. Hvordan er det der du jobber? Anonymkode: 1f800...9b4 Det er nok svært ulikt rundt om kring. Anonymkode: 4bd2d...1c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #5 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Litt nysgjerrig på hvordan det er på andre skoler. Når man jobber på samme sted i mange år, så tenker man vel etterhvert at det er en helt vanlig arbeidsplass. Men jeg har lurt litt i det siste. Er det vanlig sånn det er på skolen der jeg jobber? (1-7) Daglige utageringer fra enkeltelever som krever at en voksen må holde barnet fast. Hyppig utskifting av lærere. Klasser som har flere kontaktlærere ila noen år. Alltid en og annen lærer som blir utbrent og sykemeldt. Elever som vandrer i gangene, hver dag, forstyrrer andre klasser og skremmer de små. Mye konflikter i friminuttene. Ofte slåsskamp. Generelt bråkete og urolige klasser. Ellers mange fine dager, og de fleste elevene er greie. Men jeg føler det liksom alltid er noe. Jeg jobbet på en annen skole da jeg var nyutdannet, og da var det veldig rolig i forhold. Men jeg vet ikke om det handler om skolen eller om det handler om at samfunnet har endret seg siden da. Hvordan er det der du jobber? Anonymkode: 1f800...9b4 Skolen jeg jobbet på før var sånn. Skolen jeg jobber på nå føles som mitt andre hjem. Ingen slutter, lærerne går av med pensjon. Vi er som en familie som tar vare på hverandre. Vi har få problem med utagerende elever og lite mobbing. Elevene vi møter på i gangen nå og da, pga en oppgave eller at de har fått beskjed om å hente noe, hilser på alle lærere de møter. Til og med når jeg møter på elever utenfor skolen, hilser de. Også de skal ikke er mine. Vi som kommer som nye ansatte er nesten sjokkerte over hvor respektert vi blir av elevene. Å kalle en voksen for hore ville vært helt utenkelig her. De lærerne som har jobbet her hele livet er mer sjokkert over at det ikke er slik andre steder også. Visst blir noen sykemeldte av og til, men det er forhold utenfor jobb. På jobb strekker vi oss svært langt. Kanskje litt for langt av og til, men det blir liksom litt mer naturlig. Anonymkode: 37935...b47 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #6 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (6 timer siden): Litt nysgjerrig på hvordan det er på andre skoler. Når man jobber på samme sted i mange år, så tenker man vel etterhvert at det er en helt vanlig arbeidsplass. Men jeg har lurt litt i det siste. Er det vanlig sånn det er på skolen der jeg jobber? (1-7) Daglige utageringer fra enkeltelever som krever at en voksen må holde barnet fast. Hyppig utskifting av lærere. Klasser som har flere kontaktlærere ila noen år. Alltid en og annen lærer som blir utbrent og sykemeldt. Elever som vandrer i gangene, hver dag, forstyrrer andre klasser og skremmer de små. Mye konflikter i friminuttene. Ofte slåsskamp. Generelt bråkete og urolige klasser. Ellers mange fine dager, og de fleste elevene er greie. Men jeg føler det liksom alltid er noe. Jeg jobbet på en annen skole da jeg var nyutdannet, og da var det veldig rolig i forhold. Men jeg vet ikke om det handler om skolen eller om det handler om at samfunnet har endret seg siden da. Hvordan er det der du jobber? Anonymkode: 1f800...9b4 Skolen jeg jobber på var litt slik i fjor, pga av et ekstremt utfordrende 7.trinn. Nå er de på ungdomskolen og det er merkbart på hele skolen at det er bedre for alle nå. Vi har fortsatt noen utfordrende elever på skolen, men nå er de spredd på ulike trinn og er håndterbare. I fjor var det 8-10 stk på ett trinn og det var ganske krise. Jeg jobbet selv på trinnet og sto i mye av det. I år er jeg på et helt vanlig trinn og føler jeg jobber som lærer igjen og ikke på barnevernsinstutisjon. Ellers er det veldig bra mellom lærerne og ledelsen på skolen min. Det er veldig god stemning og føler vi blir hørt. Vi har det bra på kontoret, og det hadde vi også i fjor selv om det å stå i klasserommet var super utfordrende. Hadde alltid ledelsen i ryggen. Anonymkode: b03c1...85e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå