Gå til innhold

Mannens kompiser (flere) har sagt, både til meg og til ham, at de er misunnelig på ham

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Fordi han har en kone som ikke fester, som er omsorgsfull, god å lage mat, samtidig som hun ikke er redd for å ta tyngre fysiske oppgaver, og som har humor. 

Vi har vært gift i 6 år, sammen 2 år før det. Og i starten var det de samme kompisene som sa til mannen at han fortjener bedre, at jeg er aaaltfor lite pen og sexy. De syntes synd på ham, og trakk frem sine samboere/koner som eksempel på hva han også kunne ha hatt.

Nå klager de på forholdene sine, og misunner mannen min. Men min mann valgte smart. Han valgte en omsorgsfull, avholds og rolig dame, selv om denne dama ikke var pen. Hans kompiser valgte utseendet, punktum. 

Hvorfor er enkelte menn slik? Hvorfor velger de damer som ikke har verdiene de etterlyser, for så å angre? Hvis de hadde valgt mer med hodet enn pikken, så tror jeg at det hadde vært flere harmoniske forhold.

Anonymkode: 784dc...6f8

• Liker 5
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Absolutt enig. Snur du på denne og endrer pikken til mannens utdannelse eller lommebok så får du også et innlegg jeg er helt enig i.

Men egenskapene som å være avholds er ikke nødvendigvis så viktig. Det lå være lov å kose seg. Jeg gjør ikke det selv mer en en gang i skuddpremie selv for tiden, men drømmer om å kunne dra ut å kose seg med venner.

Anonymkode: 43967...a88

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Har mannen din fortalt deg at kompisene han sa at du ikke var pen og sexy?

Anonymkode: 76303...a58

• Liker 32
  • Nyttig 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Litt bittert innlegg på morgenkvisten, men du får ha en fin dag da drømmekone. 

Anonymkode: 58961...2cc

• Liker 13
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Fordi han har en kone som ikke fester, som er omsorgsfull, god å lage mat, samtidig som hun ikke er redd for å ta tyngre fysiske oppgaver, og som har humor. 

Vi har vært gift i 6 år, sammen 2 år før det. Og i starten var det de samme kompisene som sa til mannen at han fortjener bedre, at jeg er aaaltfor lite pen og sexy. De syntes synd på ham, og trakk frem sine samboere/koner som eksempel på hva han også kunne ha hatt.

Nå klager de på forholdene sine, og misunner mannen min. Men min mann valgte smart. Han valgte en omsorgsfull, avholds og rolig dame, selv om denne dama ikke var pen. Hans kompiser valgte utseendet, punktum. 

Hvorfor er enkelte menn slik? Hvorfor velger de damer som ikke har verdiene de etterlyser, for så å angre? Hvis de hadde valgt mer med hodet enn pikken, så tror jeg at det hadde vært flere harmoniske forhold.

De fleste ønsker vel flere enn én ting i et forhold. Det er din tolkning at disse mennene valgte damene sine kun pga utseendet. Leser man mellom linjene så høres det ut som de valgte utadvendte/temperamentsfulle (og vakre) damer som liker en fest. Sånt kan man selvagt bli lei av, men det betyr ikke at det ikke var foretrukket i utgangspunktet. 

Anonymkode: 8b2bc...141

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Veldig rart å si noe sånt. I hvilken sammenheng sier de det?

Anonymkode: 487bb...f9c

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Nei, det har jeg selv hørt da han hadde dem på høyttaler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Litt bittert innlegg på morgenkvisten, men du får ha en fin dag da drømmekone. 

Anonymkode: 58961...2cc

Ikke bittert. Lattermildt. Jeg er veldig lykkelig sammen med mannen. Og fordi han ikke har valgt meg for utseendet, vil jeg heller ikke oppleve det mange venninner har gjort - at mannen klager på de få ekstra kiloene etter svangerskap, rynker, hengepupper osv. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

De fleste ønsker vel flere enn én ting i et forhold. Det er din tolkning at disse mennene valgte damene sine kun pga utseendet. Leser man mellom linjene så høres det ut som de valgte utadvendte/temperamentsfulle (og vakre) damer som liker en fest. Sånt kan man selvagt bli lei av, men det betyr ikke at det ikke var foretrukket i utgangspunktet. 

Anonymkode: 8b2bc...141

De forventet at damene endret seg til noe mer rolig, hjemmekjært og lojalt, men det skjedde aldri. Mange menn skriver på Internett at de er frustrert over hvor alle damer med gode verdier har blitt av. Så velger de selv noe annet. Da kan de ikke klage.

• Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Disse mennene, sitter de altså hjemme selv mens damene deres fester? Eller forventer de å selv kunne feste som de vil, mens damene skal være hjemmekjære og lojale?

Anonymkode: 37a9a...062

• Liker 4
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Min mann har alt dette i meg. Men selv etter to barn og nesten 20 år sammen er jeg fortsatt så attraktiv at det også tas med når hans kompiser utrykker sin misunnelse over forholdet hans. 😁

Bra for dere da. Men det er ikke negativt å være pen, og det ene utelukker ikke det andre. 😊

Anonymkode: 55374...3da

• Liker 10
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (22 minutter siden):

Ikke sant? Mulig du er en god kone, TS, men han er nå ikke akkurat noen drømmemann hvis han sier slikt til deg.

• Liker 9
  • Hjerte 1
  • Nyttig 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

🏆

Min manns kone er pen i tillegg. 

Anonymkode: 688fc...395

• Liker 6
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Min mann har alt dette i meg. Men selv etter to barn og nesten 20 år sammen er jeg fortsatt så attraktiv at det også tas med når hans kompiser utrykker sin misunnelse over forholdet hans. 😁

Bra for dere da. Men det er ikke negativt å være pen, og det ene utelukker ikke det andre. 😊

Jeg tolker innlegget mer som om at kompisene har valgt damer basert på utseendet og oversett de indre verdiene, men om man skal ha det fint sammen så må man velge en partner med de indre verdiene som man trenger dvs å date er mer enn bare hva som finnes på utsiden. 

Anonymkode: 35ea1...ae0

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har aldri sagt at det er negativt å være pen. Bare at det kan være idiotisk å velge partner utelukkende grunnet utseendet.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

De forventet at damene endret seg til noe mer rolig, hjemmekjært og lojalt, men det skjedde aldri. Mange menn skriver på Internett at de er frustrert over hvor alle damer med gode verdier har blitt av. Så velger de selv noe annet. Da kan de ikke klage.

Dette var det jeg tolket innlegget ditt som og 😊

Anonymkode: 35ea1...ae0

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker

Dette var så mye snikskryt at jeg nesten tar bort snik-……

Anonymkode: 3d4ac...221

• Liker 16
  • Nyttig 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Kjønnsdriften trumfer alltid fornuften.

Anonymkode: b268f...ac3

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Tvilsomme menn uten folkeskikk. 

Anonymkode: 9aa44...a09

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Som dame tenker jeg at det går an å både være pen/vakker og et godt menneske.

Anonymkode: bf507...cf3

• Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...