AnonymBruker Skrevet 3 timer siden #81 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (2 timer siden): Det er så mye galt med dette. Høres ikke ut som han har kjent de noe særlig heller når de bor 5 timer unna. Dette er skikkelig ille. Og du bare ler. Hvordan vet du det? Hva om han er redd for å bli forlatt og vil få problemer f.eks i kjæreste forhold. Du kan ikke se på han utenpå om er traumatisert. Han er nok mest sannsynlig det jo. Anonymkode: 65b32...6d8 Mest sannsynlig ikke. De fleste går det jo bra med. Alle adoptivbarn som ble tatt fra foreldrene, er ikke traumatisert. Før i tiden, og i andre land hadde/har foreldre mye korterte permisjon enn nå( i Norge. Poenget er at anbefalingen om å ikke dumpe barnet ditt på personer som barnet ikke kjenner veldig veldig godt (i de aller fleste tilfeller vil dette være foreldrene), er av føre var prinsipp. Fordi vi vet ikke at det vil gå bra. Jeg forstår ikke hvordan ts vil ta en slik sjanse. Det er så unødvendig. Det kan gå helt fint å drikke alkohol gjennom svangerskapet, og gravide gjorde jo det før. Og ofte gikk det bra. Men det er jo en sjanse oppegående mennesker ikke vil ta. Anonymkode: 254d3...f56 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SynneD Skrevet 3 timer siden #82 Del Skrevet 3 timer siden AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Det er fordi den lenken du legger ved omhandler kun mors del. https://sotsiaalkindlustusamet.ee/en/family-benefits-and-allowances/family-benefits-overview/shared-parental-benefit Anonymkode: f3c56...f0e Haha. Godt noen kan lese når jeg ikke kan det! Det er jo veldig bra! De andre er fortsatt feil da (og Estland er ikke en del av Norden sist jeg sjekka, men det er jo en annen sak). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #83 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvorfor er du tilsynelatende stolt av å ha vært en rævva forelder? Anonymkode: c8f6c...795 Jeg er en utmerket forelder, har oppdratt 3 selvstendige, flotte barn. Men jeg er ikke hysterisk, slik som mange av dere her inne. Anonymkode: add51...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #84 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er så mye galt med dette. Høres ikke ut som han har kjent de noe særlig heller når de bor 5 timer unna. Dette er skikkelig ille. Og du bare ler. Hvordan vet du det? Hva om han er redd for å bli forlatt og vil få problemer f.eks i kjæreste forhold. Du kan ikke se på han utenpå om er traumatisert. Han er nok mest sannsynlig det jo. Anonymkode: 65b32...6d8 Jeg er rimelig sikker på at den flotte, selvstendige, stødige og staute gutten ikke er traumatisert 😅 Og jo da, han kjente de godt, og de har fortsatt et nært og kjærlig forhold. Folk må roe ned altså. Anonymkode: add51...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #85 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det første halvåret bør den som har hatt hovedomsorgen for barnet ikke være borte i flere timer enn barnet er måneder gammelt (forutsatt at ammingen er forutsigbar/barnet tar flaske). Anonymkode: 65b32...6d8 Hvor står dette? Anonymkode: add51...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #86 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Spesielt å skryte av omsorgssvikt på forum med morsomme smileys til. Stakkars sønnen din. TS om dette er sant hvorfor svarer du ikke på hvor far er? Og jobber ikke denne andre personen eller trenger å være med egne barn? Hvorfor må du på en jobbting en hel dag når du er i permisjon? Er dette første gang du er borte fra baby? Det vanlige er jo å starte med en halvtime-time og så øke når de blir eldre, ikke gå rett på en hel dag. Anonymkode: ed031...ad9 Omsorgssvikt? Er du seriøs? Hva med hun som skriver over her mammaperm var 18 uker før. Mener du at alle arbeidende mødre i den tiden bedrev omsorgssvikt? Anonymkode: add51...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #87 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (1 time siden): Dere som synes det er så forkastelig at andre en forelder skal passe en baby på 4 mnd en hel dag. For 35 år siden var foreldrepermisjonen 18 uker, hvorav 3 uker før fødsel. Da var ungene knapt 4 måneder når de måtte passes av andre hvis mor måtte begynne å jobbe. I min by var barnehagedekningen for de minste tilnærmet ingen og dagmamma var alternativet fram til ungene var 3 år. Det var slett ikke alle, den gang som nå, som hadde mulighet og/eller økonomi til ulønnet permisjon. Er det vanlig at 35-åringer i dag lider av traumer eller tilknytningsproblemer fordi de ikke ble passet av mor hele første leveår? Anonymkode: 4bc08...43d Jeg tipper at de som nå lider av traumer og hysteri rundt dette heller er de som ble degget og dullet med til langt inn i voksenlivet. Anonymkode: 1aa60...a90 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #88 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Mest sannsynlig ikke. De fleste går det jo bra med. Alle adoptivbarn som ble tatt fra foreldrene, er ikke traumatisert. Før i tiden, og i andre land hadde/har foreldre mye korterte permisjon enn nå( i Norge. Poenget er at anbefalingen om å ikke dumpe barnet ditt på personer som barnet ikke kjenner veldig veldig godt (i de aller fleste tilfeller vil dette være foreldrene), er av føre var prinsipp. Fordi vi vet ikke at det vil gå bra. Jeg forstår ikke hvordan ts vil ta en slik sjanse. Det er så unødvendig. Det kan gå helt fint å drikke alkohol gjennom svangerskapet, og gravide gjorde jo det før. Og ofte gikk det bra. Men det er jo en sjanse oppegående mennesker ikke vil ta. Anonymkode: 254d3...f56 Alkohol er bevist å være skadelig for fosteret, røyking også. Kan du fortelle meg hvor det står at det er skadelig for et barn å bli passet av noen andre 1 dag? Anonymkode: add51...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #89 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Og jeg kjenner en fyr som røyka 20 om dagen og ble 90 år og på 70-tallet kjørte vi rundt med baby i hattehylla og ingen tok skade. Joda neida Tror de færreste ville dratt fra en seks måneder gammel baby så lenge med mindre det var helt nødvendig (=sykehusinnleggelse). Husket han dere igjen når dere kom hjem? Anonymkode: 254d3...f56 Selvfølgelig, han var jo 6 måneder! Anonymkode: add51...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2 timer siden #90 Del Skrevet 2 timer siden AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg tipper at de som nå lider av traumer og hysteri rundt dette heller er de som ble degget og dullet med til langt inn i voksenlivet. Anonymkode: 1aa60...a90 Det tror jeg også! Anonymkode: add51...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå