AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:38 #1 Del Skrevet torsdag kl 22:38 Når du prater i den? Kom til å tenke på det da jeg hørte et innslag om dronning Sonja og at de med pacemakere ikke bør bruke venstrehånda når de prater i mobiltelefon. Jeg tenkte først håper hun ikke er keivhendt da. Men så begynte jeg å tenke på hvilken hånd jeg egentlig selv bruker. Og det er jo venstre, selv om jeg er høyrehendt. Så hvordan er egentlig dette, bruker keivhendte høyrehånda til dette? Når jeg skal scrolle/surfe holder jeg derimot telefonen med høyre og scroller med venstre. Hva med dere? Anonymkode: e0c47...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet torsdag kl 22:43 #2 Del Skrevet torsdag kl 22:43 (endret) Venstre. Jeg er venstrehendt, og for meg faller det mest naturlig å bruke venstrehånda. Jeg holder mobilen i venstre og scroller med høyre. Men, det er altså like naturlig for meg å holde med høyre og scrolle med venstre. Det som derimot er forskjellen mellom min mann, som er høyrehendt, og meg, som er venstrehendt, er at han tar opp mobilen med høyre og scroller også med høyre. Altså: han gjør begge deler med samme hånd. For meg er det veldig unaturlig. Endret torsdag kl 22:43 av SPOCA Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:46 #3 Del Skrevet torsdag kl 22:46 SPOCA skrev (1 minutt siden): Jeg holder mobilen i venstre og scroller med høyre. Men, det er altså like naturlig for meg å holde med høyre og scrolle med venstre. Jeg prøvde å gjøre det motsatt av hva jeg pleier, men det virket fullstendig krøkkete. Nesten som om jeg skulle skrive med venstre. Hvis jeg noen gang får pacemaker må jeg tatovera venstrehånda med "bruk høyre når du prater". 😅 Anonymkode: e0c47...9b3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:47 #4 Del Skrevet torsdag kl 22:47 Skal jeg scrolle og div på mobilen så holder jeg den i venstre. Ser jeg på en lengre video, holder jeg den i høyre. Om jeg prater i telefonen så bytter jeg litt. Anonymkode: 83f33...b84 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:47 #5 Del Skrevet torsdag kl 22:47 Høyrehendt. Holder mobilen i venstre hånd og scroller med høyre. Anonymkode: c1581...ac5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
SPOCA Skrevet torsdag kl 22:50 #6 Del Skrevet torsdag kl 22:50 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg prøvde å gjøre det motsatt av hva jeg pleier, men det virket fullstendig krøkkete. Nesten som om jeg skulle skrive med venstre. Hvis jeg noen gang får pacemaker må jeg tatovera venstrehånda med "bruk høyre når du prater". 😅 Anonymkode: e0c47...9b3 Hehe, ja. Men, det kan ha noe med at mange av oss venstrehendte må jo tilpasse oss en høyrehendt hverdag. Jeg er i utgangspunktet en som foretrekker venstrehånda, men har lært meg til å bruke høyrehånda til en del. Men, jeg måtte tenke meg om nå. Ofte holder jeg mobilen med begge hendene og scroller med venstrehånda. 😅 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:51 #7 Del Skrevet torsdag kl 22:51 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Høyrehendt. Holder mobilen i venstre hånd og scroller med høyre. Anonymkode: c1581...ac5 Samme her.. Anonymkode: fa714...0e8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GlitrendeSjokolade Skrevet torsdag kl 22:51 #8 Del Skrevet torsdag kl 22:51 (endret) Høyre når jeg prater i telefonen. Holder med høyre, venstre eller begge når jeg holder og scroller/surfer. Scroller med høyre fing. Enten tommel eller pekefing. Begge når jeg skriver. Endret torsdag kl 22:52 av GlitrendeSjokolade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet torsdag kl 22:53 #9 Del Skrevet torsdag kl 22:53 SPOCA skrev (7 minutter siden): Venstre. Jeg er venstrehendt, og for meg faller det mest naturlig å bruke venstrehånda. Jeg holder mobilen i venstre og scroller med høyre. Men, det er altså like naturlig for meg å holde med høyre og scrolle med venstre. Det som derimot er forskjellen mellom min mann, som er høyrehendt, og meg, som er venstrehendt, er at han tar opp mobilen med høyre og scroller også med høyre. Altså: han gjør begge deler med samme hånd. For meg er det veldig unaturlig. Jeg er venstrehendt, og klarer fint å gjøre alt med begge hendene, men liker best å holde mobilen i høyre hånd og skrelle med høyre hånd samtidig. Holder jeg mobilen i venstre hånd, skreller jeg med venstre hånd også, men med en gang jeg skal skrive, holder jeg mobilen mest fast med høyre hånd, selv om jeg bruker begge hendene til å skrive med. Rare vaner 😅 Anonymkode: 4eb60...543 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet i går, 16:01 #10 Del Skrevet i går, 16:01 Høyrehendt, holder mobilen i venstre og skriver med begge(høyre hånd når jeg surfer/leser meldinger og div. men når jeg en sjelden gang prater i den holder jeg den i høyrehånda. Hvis jeg ikke bruker AirPods da. Mannen min er venstrehendt, men han bruker høyrehånda til det meste utenom å skrive, tror han også bruker mobilen på samme måte som meg. Nå ble jeg nysgjerrig og må spørre han når han kommer hjem. 😅 Anonymkode: dde01...533 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
anon01 Skrevet 7 timer siden #11 Del Skrevet 7 timer siden Kan holde telefonen og scrolle med begge hendene. Spiller ingen rolle om det er den dominerende hånden eller ei Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #12 Del Skrevet 6 timer siden Høytaler eller airpods når jeg snakker i telefonen. Holder den aldri opp mot øret. Det må være hvis jeg er på offentlig plass, og har glemt airpods, men kan ikke huske sist det skjedde. Anonymkode: d1d84...11d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 6 timer siden #13 Del Skrevet 6 timer siden Høyre hånd, er venstrehendt. Anonymkode: e7d73...534 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Klokkeblomst_85 Skrevet 6 timer siden #14 Del Skrevet 6 timer siden Høyre Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå