AnonymBruker Skrevet 16. januar #1 Skrevet 16. januar Som feminist vokst opp med en alenemor vet jeg hvor viktig det er for kvinner å kunne leve selvstendig og bestemme over egen kropp. Dette har jeg alltid levd etter og etterstrebet, og heldigvis har jeg aldri opplevd hindre på veien. Men, nå som jeg snart entrer 30-årene, uten noe å vise til, kjenner jeg at jeg stadig fantaserer om å være husmor. Da er det kanskje en sjanse for at jeg kan gjøre nytte for meg. Nå er jeg ingen, verdiløs uten mål eller mening, mens som husmor er jeg verdt noe som mor og kone. Jeg vet det er utfordringer knyttet til det, spesielt for fremtiden hvis forholdet blir voldelig eller ender i skilsmisse, eller hvis ektemannen dør. Da vil jeg måtte stå på egne bein, uten noen meritter eller kanskje til og med penger. For feministiske meg sitter det langt inne å potensielt gi opp muligheter til fordel for et liv som kanskje kun gir temporær sikkerhet, men jeg ønsker så gjerne å føle meg verdt noe også, mestre noe. Anonymkode: be6ec...32e
AnonymBruker Skrevet 16. januar #2 Skrevet 16. januar Hva mener du med at du er verdiløs? Anonymkode: 337f4...9ab 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #3 Skrevet 16. januar Ingen jobb, ingen venner, ingen kjæreste, ingen barn, ingen å møte i hverdagen, ingen kjæledyr å være glad i Anonymkode: be6ec...32e
AnonymBruker Skrevet 16. januar #4 Skrevet 16. januar Ingen talenter, ingen å gjøre nytte for Anonymkode: be6ec...32e
Macro Skrevet 16. januar #5 Skrevet 16. januar Du har jo verdi som kone og mor selv om du har selvstendig lønn og arbeid...du har jo misforstått feminisme fullstendig om du tror det ene utelukker det andre. 8 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #6 Skrevet 16. januar Men jeg har ingen av delene. Da virker det lettere å bare bli husmor. Det kan jeg i hvert fall kanskje få til Anonymkode: be6ec...32e
Maskinfører Skrevet 16. januar #7 Skrevet 16. januar (endret) Min bestemor født 1911 var husmor hun hadde til og med husmorskolen og var hjemme med alle 3 barna mens bestefar var på Arbeide 😀bestemor var også Sanitetskvinne 😉 Endret 17. januar av Maskinfører 2
Macro Skrevet 16. januar #8 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Men jeg har ingen av delene. Da virker det lettere å bare bli husmor. Det kan jeg i hvert fall kanskje få til Anonymkode: be6ec...32e Slutt ihvertfall å kalle deg feminist. Din holdning er jo imot alt vi feminister står for. 7 1
AnonymBruker Skrevet 16. januar #9 Skrevet 16. januar Nei da. Feminisme handler om å jobbe for mulighetene til å være selvstendig. Jeg er fremdeles for det. Jeg bare sliter med å passe inn i det samfunnet den har skapt. Anonymkode: be6ec...32e
AnonymBruker Skrevet 16. januar #10 Skrevet 16. januar Hadde du lest innlegget og svarene jeg gir hadde du skjønt det. En feminist stigmatiserer deg ikke for ikke å passe inn hos eller føle seg sett av andre feminister heller. Anonymkode: be6ec...32e 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #11 Skrevet 16. januar Du er helt normal om du er under 30 og ikke har fått barn. Anonymkode: 337f4...9ab
AnonymBruker Skrevet 16. januar #12 Skrevet 16. januar Jo da, men uten jobb eller kjæreste? Anonymkode: be6ec...32e
AnonymBruker Skrevet 16. januar #13 Skrevet 16. januar Hvorfor kan du ikke bygge opp livet ditt på andre måter enn å være kone og mor? Du er fortsatt ung, så du har god tid til det etterhvert. Men hva med å studere, jobbe, utforske hobbyer, reise, være med venner osv osv. Det finnes da virkelig mye annet livet består av enn å slave for mann og barn? Anonymkode: c1632...6dd 3 2
Macro Skrevet 16. januar #14 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hadde du lest innlegget og svarene jeg gir hadde du skjønt det. En feminist stigmatiserer deg ikke for ikke å passe inn hos eller føle seg sett av andre feminister heller. Anonymkode: be6ec...32e Man har uføretrygd, NAV, skoler, Helsevesen osv for de som sliter med å tilpasse seg. Det finnes hjelp dersom man VIL. Enten man er mann eller kvinne. 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #15 Skrevet 16. januar Jeg har jo benyttet meg av det. Har en utdannelse, mottar støtte fra NAV osv. likevel.. Anonymkode: be6ec...32e
AnonymBruker Skrevet 16. januar #16 Skrevet 16. januar Maskinfører skrev (20 minutter siden): Min bestemor født 1911 var husmor hun hadde til og med husmorskolen og var hjemme med alle 3 barna mens bestefar var på Arbeide 😀 Hva har det med noe som helst å gjøre??? Anonymkode: da11a...6df 1 1 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #17 Skrevet 16. januar Barna og mannen og hunden elsker deg uansett. Som yrkeskvinne når stemmen din ut til et videre publikum, du setter dypere spor hos flere ved å være ute i samfunnet og bidra der. Anonymkode: b246a...cfa 2
AnonymBruker Skrevet 16. januar #18 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Barna og mannen og hunden elsker deg uansett. Som yrkeskvinne når stemmen din ut til et videre publikum, du setter dypere spor hos flere ved å være ute i samfunnet og bidra der. Anonymkode: b246a...cfa Dessuten: Hund, mann og barn er en bonus, absolutt ikke målet i livet. Anonymkode: b246a...cfa
Maskinfører Skrevet 16. januar #19 Skrevet 16. januar AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva har det med noe som helst å gjøre??? Anonymkode: da11a...6df Det var nok en fin tid
AnonymBruker Skrevet 16. januar #20 Skrevet 16. januar Maskinfører skrev (1 minutt siden): Det var nok en fin tid Sikkert ikke Anonymkode: da11a...6df 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå