AnonymBruker Skrevet 18. januar #81 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): Utrolig frekt og lite hjelpsomt svar. Selvfølgelig forskjell på å gjøre noe sammen med foreldrene, og å tilbringe hver eneste dag av hver ferie sammen. Er det så vanskelig å forestille seg at noen familier kan ha en så god tone at de kan finne på noe etter at barna har blitt voksne? For unge som har få eller ingen venner er det heller ikke nødvendigvis snakk om å "ville henge med mamma og pappa", men å i det hele tatt få oppleve noe sammen med andre i ferien. Og ja, de kan jobbe og reise på egen hånd etter hvert som de blir eldre, men det er jo forskjell på å være 14-15 og 19 sånn sett. Ikke rart at folk får komplekser... Anonymkode: 2c421...e80 Utrolig frekt faktisk😂 Selvfølgelig, det er ikke enten eller, men jeg synes det er usunt at voksne barn først og fremst ikke ønsker å gjøre noe på egen hånd. Naturlig løsrivelse. Bli med mamma og pappa på ferie hvert år langt uti 20 årene, det finner jeg merkelig og ikke spesielt selvstendig. Skap egne erfaringer, minner og løs situasjoner som oppstår på egne bein. Det utelukker ikke noe ferie, samvær og familiebånd. Anonymkode: d914b...a7a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #82 Del Skrevet 18. januar Man MÅ vel ingenting, men det handler vel om å finne en ferie som fenger alle. I år vil være første gangen vi ikke har med alle barna, eldste er 19 og prioriterer heller ferie med kjæresten. Våre to minste er 14 og 17 og vi er i gang med å planlegge ferie sammen🙂 Anonymkode: 2a361...063 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #83 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Utrolig frekt faktisk😂 Selvfølgelig, det er ikke enten eller, men jeg synes det er usunt at voksne barn først og fremst ikke ønsker å gjøre noe på egen hånd. Naturlig løsrivelse. Bli med mamma og pappa på ferie hvert år langt uti 20 årene, det finner jeg merkelig og ikke spesielt selvstendig. Skap egne erfaringer, minner og løs situasjoner som oppstår på egne bein. Det utelukker ikke noe ferie, samvær og familiebånd. Anonymkode: d914b...a7a Men nå snakker jo du også om hver eneste ferie, først hørtes du jo ut som om du mente at det er noe i veien med ungdom eller voksne som reiser på ferie med familie i det hele tatt. Og det synes jeg var temmelig frekt, alle unge har ikke mulighet til å ha det andre anser som idealsommeren med sosialt liv 24/7... Og det er jo voksne folk som ellers har et godt sosialt liv som kan dra på en idrettsferie/shoppingferie/whatever med en forelder, det er jo også av hensyn til foreldrenes glede at man gjør det. Anonymkode: 2c421...e80 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #84 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Utrolig frekt faktisk😂 Selvfølgelig, det er ikke enten eller, men jeg synes det er usunt at voksne barn først og fremst ikke ønsker å gjøre noe på egen hånd. Naturlig løsrivelse. Bli med mamma og pappa på ferie hvert år langt uti 20 årene, det finner jeg merkelig og ikke spesielt selvstendig. Skap egne erfaringer, minner og løs situasjoner som oppstår på egne bein. Det utelukker ikke noe ferie, samvær og familiebånd. Anonymkode: d914b...a7a Hvor står det at de ikke vil gjøre noe på egen hånd selv om de er me på sommerferie? Blir for dumt å dikte sånn Anonymkode: 5531d...b42 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #85 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 8.41): Eller så har vi ungdommer som jobber, reiser på egenhånd osv. Handler ikke om hvor selve ferien går, men om de har tid og mulighet. Hus i Spania og Danmark høres kjedelig ut for meg Heldigvis er vi alle forskjellige. Anonymkode: 26406...032 Det er ikke selve destinasjonen som er viktig, det var litt av poenget mitt. Etter de ble 18, har de to eldste reist en del med venner. Men de ønsker å samles 1 uke på sommeren, alle sammen. Koble oss på hverandre og være sammen. Han eldste studerer i Trondheim, nest eldste i Oslo, så det er ikke ofte vi er samlet alle sammen. Anonymkode: fdc81...386 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #86 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (5 timer siden): Ja, og angrer ikke på barna. Jeg hadde det travelt med å bli voksen. Kjøpte min første bolig som 19 åring. Kunne fint ha ventet med alvoret og reist. Forstod du ikke hva jeg mente med innlegget mitt? At 16 åringer skal være hjemme å ødelegge hjemmet er ikke bestandig riktig nei, det er slik at de er fortsatt under omsorg av foreldre, det er slik at har de ikke foreldre som forsørger de og er gode omsorgspersoner så kan de bli flyttet av bv enda. De er faktisk ikke voksene, men man kan fortsatt jobbe selv om man er med på ferie. Jobb er ikke hele livet, livet er så mye mer. Man blir tidsnok voksen og får familie, etablerer seg om de ikke skal starte så tidlig som meg med det. Anonymkode: 8b4d8...a53 Jeg mener bare at det er stor forskjell på å angre på en familieferie (som mange tenåringer opplever fra tid til annen av alle mulige grunner) som man har blitt TVUNGET med på og det å angre på å ha jobbet hver eneste sommer som ungdom og ung voksen når man har valgt det selv. Anonymkode: df72c...b0f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #87 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg mener bare at det er stor forskjell på å angre på en familieferie (som mange tenåringer opplever fra tid til annen av alle mulige grunner) som man har blitt TVUNGET med på og det å angre på å ha jobbet hver eneste sommer som ungdom og ung voksen når man har valgt det selv. Anonymkode: df72c...b0f Skulle ønske mine foreldre tvang meg. Man angrer ikke på tid med mennesker, fleste angrer på at de prioriterte jobb foran alt. Er ikke dumt å lære tenåringer det. Ferie med familie er en fin ting og avveksling fra hverdagen. Anonymkode: 8b4d8...a53 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. januar #88 Del Skrevet 18. januar Vi fikk lov til å være hjemme mens foreldrene våre reiste på ferie. Da var vi 13 år gamle og det gikk helt fint. Barn var mer selvstendige på denne tod3n 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. januar #89 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (8 timer siden): Nei, jeg skrev jeg hadde gode minner fra både arbeid og livet ellers 😉 det var du som formulerte deg som at det var enten eller. Men nå sporer vi av, så vi setter strek her. Anonymkode: aad97...1e1 Det var et svar til at man ikke kunne bli med på ferie med foreldrene sine, fordi da fikk man ikke jobb, om man ikke var tilgjengelig hele sommerferien… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. januar #90 Del Skrevet 18. januar Honey Dew skrev (1 time siden): Vi fikk lov til å være hjemme mens foreldrene våre reiste på ferie. Da var vi 13 år gamle og det gikk helt fint. Barn var mer selvstendige på denne tod3n Foreldrene ga flatt faen i hva barna drev med det heter det… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. januar #91 Del Skrevet 18. januar (endret) Makavelli skrev (6 minutter siden): Foreldrene ga flatt faen i hva barna drev med det heter det… Ikke festet vi eller drev med tull. Jeg klarte fint å lage mat til resten. Det hadde min mor lært meg. Jeg vasket klærne mine selv, vasket opp og vasket gulv. Hadde ingen problem med det skjønner du. Vi var selvstendige og hadde lært mye av både besteforeldre og mor. Mine brødre var ute og fisket og siden jeg var den eldste, laget jeg middagen. Vi hadde også telefon hvis det skulle være noe. Endret 18. januar av Honey Dew 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. januar #92 Del Skrevet 18. januar Honey Dew skrev (28 minutter siden): Ikke festet vi eller drev med tull. Jeg klarte fint å lage mat til resten. Det hadde min mor lært meg. Jeg vasket klærne mine selv, vasket opp og vasket gulv. Hadde ingen problem med det skjønner du. Vi var selvstendige og hadde lært mye av både besteforeldre og mor. Mine brødre var ute og fisket og siden jeg var den eldste, laget jeg middagen. Vi hadde også telefon hvis det skulle være noe. Og mange drev bare med faenskap… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. januar #93 Del Skrevet 18. januar Makavelli skrev (1 minutt siden): Og mange drev bare med faenskap… Ikke vi. Dagens foreldre sitter jo oppå ungene sine konstant. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. januar #94 Del Skrevet 18. januar Honey Dew skrev (7 minutter siden): Ikke vi. Dagens foreldre sitter jo oppå ungene sine konstant. Bedre det, enn å slippe ut 4-åringer aleine. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #95 Del Skrevet 18. januar Honey Dew skrev (9 minutter siden): Ikke vi. Dagens foreldre sitter jo oppå ungene sine konstant. Kjenner ingen som sitter opp på tenåringene sine jeg? Hvor er de foreldrene? Min tenåring er stadig på farten ute med venner, ingen av foreldrene er der samtidig? At vi følge opp barna og ikke etterlater de til seg selv, viser omsorg og kjærlighet er ikke det samme som å sitte opp på de. 80/90 barn måtte klare seg selv fra de var bitte små. Mange av oss har det vanskelig i voksen alder for mangel på omsorg, kjærlighet og ikke minst det å bli voksen fort gjør mer vondt i enn godt. Anonymkode: 8b4d8...a53 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. januar #96 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Kjenner ingen som sitter opp på tenåringene sine jeg? Hvor er de foreldrene? Min tenåring er stadig på farten ute med venner, ingen av foreldrene er der samtidig? At vi følge opp barna og ikke etterlater de til seg selv, viser omsorg og kjærlighet er ikke det samme som å sitte opp på de. 80/90 barn måtte klare seg selv fra de var bitte små. Mange av oss har det vanskelig i voksen alder for mangel på omsorg, kjærlighet og ikke minst det å bli voksen fort gjør mer vondt i enn godt. Anonymkode: 8b4d8...a53 Det er tull. De måtte ikke klare seg selv. Barna lærte å aktiviserte seg selv og fant på leker. Da jeg var barn, var vi kun inne for å spise og sove samt se på tv. Mor var hjemmeværende, men vi slapp at hun skullr ginne på ting vi skulle gjøre. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #97 Del Skrevet 18. januar Honey Dew skrev (5 minutter siden): Det er tull. De måtte ikke klare seg selv. Barna lærte å aktiviserte seg selv og fant på leker. Da jeg var barn, var vi kun inne for å spise og sove samt se på tv. Mor var hjemmeværende, men vi slapp at hun skullr ginne på ting vi skulle gjøre. Så du var borte fra morgen til kveld, men likevel klarte du deg ikke selv? Hva gjorde mor mens du var ute hele dagen da? Oppdro hun deg, trøstet deg når du falt ned treet, var hun tilstede når du kom opp i problemer? Til fleste som er like gammel som meg ble overlatt til seg selv fra de var veldig små. Anonymkode: 8b4d8...a53 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. januar #98 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (På 17.1.2025 den 8.35): Hva slags ferie velger dere som har ungdommer som ikke vil være med? Vi har fire barn. Til sommeren vil de være 12, 17, 19 og 22 år. Til sommeren skal vi til Spania, har leid hus. De tre eldste har planlagt sommerjobb rundt dette og blir med. I fjor leide vi hus i Danmark, også da ville også alle bli med 😊. Dette er noe de alle og vi gleder oss til, samle flokken og oppleve ting SAMMEN ❤️. Anonymkode: fdc81...386 På bygda er det vanlig å måtte flytte på hybel som 15/16 åring for å gå på videregående. Som 17 åring følte jeg meg dermed voksen, hadde samboer, sommerjobb og forpliktelser. Jeg ville i den alderen heller bruke den korte ferien på å reise/være med kjæresten og venninner. Det er nok veldig vanlig. Men koselig å høre at du får med med alle dine. Kan hende det er litt lettere fordi du har 4 stykk i ganske tett alder, og de da har selskap i hverandre? Håper min lille og blir med oss til opp i 20-åra❤️ Anonymkode: fd820...2b9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Honey Dew Skrevet 18. januar #99 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (2 timer siden): Så du var borte fra morgen til kveld, men likevel klarte du deg ikke selv? Hva gjorde mor mens du var ute hele dagen da? Oppdro hun deg, trøstet deg når du falt ned treet, var hun tilstede når du kom opp i problemer? Til fleste som er like gammel som meg ble overlatt til seg selv fra de var veldig små. Anonymkode: 8b4d8...a53 Vi klarte å finne på leker selv. Mor var hjemme og hun var der hvis vi trengte henne. Vi hadde også besteforeldre i huset. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Makavelli Skrevet 18. januar #100 Del Skrevet 18. januar AnonymBruker skrev (1 time siden): På bygda er det vanlig å måtte flytte på hybel som 15/16 åring for å gå på videregående. Som 17 åring følte jeg meg dermed voksen, hadde samboer, sommerjobb og forpliktelser. Jeg ville i den alderen heller bruke den korte ferien på å reise/være med kjæresten og venninner. Det er nok veldig vanlig. Men koselig å høre at du får med med alle dine. Kan hende det er litt lettere fordi du har 4 stykk i ganske tett alder, og de da har selskap i hverandre? Håper min lille og blir med oss til opp i 20-åra❤️ Anonymkode: fd820...2b9 Lurer på om det er en grov overvekt av brukere fra bygda på KG. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå