AnonymBruker Skrevet 17. januar #61 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kunne tenke meg å faste deler av døgnet, men jobber i barnehage og klarer ikke faste da blodsukker faller som bare juling når jeg er aktiv. Hvordan klarer dere å som faster å gjøre det? Har dere kontorjobber og bare sitter stille hele dagen, eller har dere ikke jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå uten mat store deler av dagen med jobb. Anonymkode: 0d383...015 Det faller nok ikke som bare det, blodsukkeret greier seg utrolig godt selv. Såfremt du ikke har en sykdom. Så det er nok en følelse og sult du kjenner på, går mest sannsynlig over. Anonymkode: dd720...ab5 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #62 Del Skrevet 17. januar Jobber på barneskole, og det er på ingen måte stille, passive dager! Spiser ikke før lunsj. Før, da jeg dytta i meg raske karbohydrater, så ble jeg skjelven av sult og kvalm osv. Men etter at jeg begynte å spise mer proteiner, så er det null problem. Anonymkode: f81e9...337 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #63 Del Skrevet 17. januar Vanesak tror jeg Måtte alltid ha frokost før, ellers fikk jeg hodeverk. Kunne hoppe over ander måltid uten samme problem, men måtte ha NOE på morgenen. Etter jeg sluttet å jobbe skift og begynte fast på dagtid ble frokosten nedprioritert for en større kaffe og mer søvn 😅 Kunne føle meg litt tom i starten, men det gikk fort over. Nå spiser jeg litt oppskjærte grønnsaker når sulten melder seg mellom 9.30- 11 et sted, noen knekkebrød ca 12-12.30, også en normal middagsporsjon mellom 17-18.30. Spiser aldri kveld, unntatt kanskje litt oppskjært frukt. Er jeg et sted og noen serverer kvelds så er jeg alltid enormt mye mer sulten neste morgen også 😬 Anonymkode: abfa8...5a9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #64 Del Skrevet 17. januar Jeg faster om kvelden og natten. Siste måltid kl 18, eventuelt 17, og da frokost klokken 9 eller 10. Anonymkode: 59046...617 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andrea59 Skrevet 17. januar #65 Del Skrevet 17. januar Det er veldig individuelt - jeg kan gå uten mat en hel dag (spiser ikke frokost vanligvis, kan skippe lunch og spise på kvelden) uten å merke stort. Spesielt hvis jeg er opptatt med noe, selvsagt. Blir sulten, men ikke utmattet eller irritert (som jeg vet andre kan bli uten mat jevnlig). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #66 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (10 timer siden): Du kjenner meg ikke, og jeg har ikke skrevet noe overhodet om HVA jeg spiser. Og jeg vet da godt forskjellen mellom å føle meg sulten/ha lite energi og hva et blodsukkerfall er. Du synser og antar over en lav sko, total bomtur av et innlegg. Takk og farvel til deg. Anonymkode: 0d383...015 Hva ligger blodsukkeret ditt på når det faller så mye? Anonymkode: dd720...ab5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #67 Del Skrevet 17. januar Jeg har kontorjobb og det går helt fint å spise mellom klokken 11 og 17. Men jeg trener før jobb eller når ungen er lagt,s å det hender jeg tar en proteinshake utenfor spisevinduet. Anonymkode: 7b2bf...246 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wor Skrevet 17. januar #68 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (11 timer siden): Kunne tenke meg å faste deler av døgnet, men jobber i barnehage og klarer ikke faste da blodsukker faller som bare juling når jeg er aktiv. Hvordan klarer dere å som faster å gjøre det? Har dere kontorjobber og bare sitter stille hele dagen, eller har dere ikke jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå uten mat store deler av dagen med jobb. Anonymkode: 0d383...015 Det er en vanesak. Ble helt vannvittig sulten og fikk vondt i hode de første 2 dagene og så gikk det over. Nå har det blitt mitt naturlige spisemønster uten at jeg egentlig tenker over det. Kanskje start med det i en ferie så du får innkjøringsperioden en tid der du ikke jobber? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #69 Del Skrevet 17. januar Det er mange misforståelser rundt blodsukker og sult. Friske får ikke blodsukkerfall på samme måte, de er bare sulten og kroppen sier i fra om det. Sulten og sur? Nei, det er nok ikke lavt blodsukker - Vektklubb "«Hangry» og desperat etter noe å spise? Det skyldes antagelig ikke at blodsukkeret er faretruende lavt. Mange sier gjerne at man har «lavt blodsukker» når det har gått litt for lang tid siden forrige måltid, samtidig som man kjenner at energinivået er dalende. Men at dette skyldes «lavt blodsukker» er mer en myte enn fakta. I stedet er det mer riktig å si at disse følelsene skyldes sulthormoner og vaner mer enn at du faktisk har lavt blodsukker. Med andre ord så er du mest sannsynlig rett og slett bare sulten eller sliten. Lavt blodsukker rammer vanligvis bare personer med diabetes type 1 når blodsukkeret faller under 4 mmol/l. Dette gir symptomer som kalles føling, og skyldes vanligvis for stor dose insulin, eller at man trener hardt eller spiser for lite." Anonymkode: 97493...e45 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #70 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg faster om kvelden og natten. Siste måltid kl 18, eventuelt 17, og da frokost klokken 9 eller 10. Anonymkode: 59046...617 Samme her. Anonymkode: be62c...e5c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ellah Skrevet 17. januar #71 Del Skrevet 17. januar Man må ikke på død og liv faste for å gå ned i vekt. Selv fungerer jeg ikke uten å spise noe, så jeg spiser en liten frokost, litt større lunsj og en stor middag på kvelden. Har likevel gått ned over 60 kg og holdt vekta i mange år. Du må gjøre det som fungerer for deg, om du føler du trenger frokost, lunsj og middag så spiser du det. Det er ikke antall måltider som bestemmer hva du veier, men hva du faktisk spiser de gangene du spiser. Har ei venninne som gikk opp når du drev med fasting, da hun ikke klarte begrense seg når hun ikke hadde spist hele dagen. Dette også etter lang tid fasting. Da hun gikk tilbake til sitt normale måltidsmønster gikk hun ned igjen. Så det er helt klart ikke for alle. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gekko Skrevet 17. januar #72 Del Skrevet 17. januar Spiser mellom 12 og 20. Har kontorjobb, men er som regel et par timer i aktivitet ute eller med trening morgen/formiddag. Har aldri vært frokostmenneske, så det koster meg lite. Er kanskje litt sulten rundt 9, men ikke noe en kaffekopp ikke kan døyve. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #73 Del Skrevet 17. januar Jeg jobber også i barnehage. Jeg spiser dagens første måltid i pausen. Hvis jeg har senvakt så spiser jeg med barna 11-11.30. Jeg vil ikke kalle arbeidshverdagen min veldig aktiv, selv om vi er i bevegelse. På fridager trener jeg før frokost. Hvis du har problemer med svingene blodsukker lurer jeg på, hva spiser du? Anonymkode: 2942c...6e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #74 Del Skrevet 17. januar Spiser stor lunsj kl.11, og stor middag kl.17. Det blir 18 timer "faste". jeg gjør det ikke av helsemessige eller slankeårsaker, har bare alltid spist slik. Jeg merker lite til sult og lavt blodsukker uansett hva jeg gjør i løpet av dagen (men er jo sulten når jeg skal spise). Hvis måltidene er små, må jeg spise oftere. Drikker vann hele dagen, og kaffe om morgenen. Anonymkode: 55d50...6c0 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #75 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (14 timer siden): Blodsukkeret faller ikke hvis man ikke spiser frokost. Det holder seg tvert i mot helt stabilt. Menneskeheten hadde ikke overveld hvis vi var avhengig av å spise jevnlig hele tiden for å kunne være i fysisk aktivitet. Det er ubehagelig i starten å gå uten frokost når kroppen ikke er vant til det, men det går seg raskt til. Jeg faster 16 timer i døgnet, og har også gjort det når jeg har jobbet på en hektisk sengepost. Nå har jeg en middels aktiv jobb. Anonymkode: 7eb7e...cd1 Stemmer dette? Hos noen gjør det vel det? Jeg målte hos legen en dag jeg ikke hadde spist frokost. Klokka var rundt 10, da var blodsukkeret mitt på lavere enn anbefalt på blodprøvene selv om jeg ikke har diabetes, så noen mennesker funker dårlig uten å spise jevnlig Anonymkode: 66951...735 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #76 Del Skrevet 17. januar Dette med fasting handler svært mye om holdning. For 5 år siden var det utenkelig for meg å gå sulten i mer enn 12 timer, mange små måltider, småspising for å "holde blodsukkeret oppe". Kan gå en hel arbeidsdag uten å spise, da også uten problemer. Fordi jeg vet det er bra for meg. Men antar du har diabetes siden du er veldig opptatt av blodsukker, og da burde du naturligvis snakke med lege først! Anonymkode: 495c9...856 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #77 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det er mange misforståelser rundt blodsukker og sult. Friske får ikke blodsukkerfall på samme måte, de er bare sulten og kroppen sier i fra om det. Sulten og sur? Nei, det er nok ikke lavt blodsukker - Vektklubb "«Hangry» og desperat etter noe å spise? Det skyldes antagelig ikke at blodsukkeret er faretruende lavt. Mange sier gjerne at man har «lavt blodsukker» når det har gått litt for lang tid siden forrige måltid, samtidig som man kjenner at energinivået er dalende. Men at dette skyldes «lavt blodsukker» er mer en myte enn fakta. I stedet er det mer riktig å si at disse følelsene skyldes sulthormoner og vaner mer enn at du faktisk har lavt blodsukker. Med andre ord så er du mest sannsynlig rett og slett bare sulten eller sliten. Lavt blodsukker rammer vanligvis bare personer med diabetes type 1 når blodsukkeret faller under 4 mmol/l. Dette gir symptomer som kalles føling, og skyldes vanligvis for stor dose insulin, eller at man trener hardt eller spiser for lite." Anonymkode: 97493...e45 En av trådens viktigste innlegg. Anonymkode: 495c9...856 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #78 Del Skrevet 17. januar Da er vi helt motsatt av hverandre. Jeg kan glemme å spise når jeg er i aktivitet, men på kontorjobben min kunne jeg snackset hele dagen lang. Er konstant sulten. Anonymkode: 0c549...002 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #79 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Vanesak i mitt tilfelle. Og så kan det komme mye av på hva jeg spiser. Jeg er oppvokst på gård, her var det ikke frokost før etter morgenstell av dyr. 2-4 timer hard jobbing før mat hver dag. Anonymkode: e96c7...a51 Du velger jo selv at du ikke hiver i deg et par brødskiver før du går ut i fjøset. Jeg kjenner flere bønder, og flere av dem spiser kjapp frokost før de begynner med morgenstell av dyr. Det er ditt valg, ikke noe man MÅ når man bor på en gård. Anonymkode: 330b1...cca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. januar #80 Del Skrevet 17. januar AnonymBruker skrev (15 timer siden): Kunne tenke meg å faste deler av døgnet, men jobber i barnehage og klarer ikke faste da blodsukker faller som bare juling når jeg er aktiv. Hvordan klarer dere å som faster å gjøre det? Har dere kontorjobber og bare sitter stille hele dagen, eller har dere ikke jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå uten mat store deler av dagen med jobb. Anonymkode: 0d383...015 Jeg har aldri vært noe frokost menneske, første måltidet jeg har pleid å spise er da lunsj. Klarer fint å pushe det til kl 14. Så middag kl 17. Og det er ofte det jeg spiser iløpet av hverdagen Kontorjobb ja, men trener før jobb og har 1-3 dager i uken mye å gjøre på utsiden av kontoret - det kan inkludere bæring/løft av tunge produkter, mye trasking, klatring. Anonymkode: 630f9...43c 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå