AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #1 Del Skrevet 10 timer siden Kunne tenke meg å faste deler av døgnet, men jobber i barnehage og klarer ikke faste da blodsukker faller som bare juling når jeg er aktiv. Hvordan klarer dere å som faster å gjøre det? Har dere kontorjobber og bare sitter stille hele dagen, eller har dere ikke jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå uten mat store deler av dagen med jobb. Anonymkode: 0d383...015 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #2 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kunne tenke meg å faste deler av døgnet, men jobber i barnehage og klarer ikke faste da blodsukker faller som bare juling når jeg er aktiv. Hvordan klarer dere å som faster å gjøre det? Har dere kontorjobber og bare sitter stille hele dagen, eller har dere ikke jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå uten mat store deler av dagen med jobb. Anonymkode: 0d383...015 Vanesak i mitt tilfelle. Og så kan det komme mye av på hva jeg spiser. Jeg er oppvokst på gård, her var det ikke frokost før etter morgenstell av dyr. 2-4 timer hard jobbing før mat hver dag. Anonymkode: e96c7...a51 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #3 Del Skrevet 10 timer siden Har jobb som er 80% kontor og 20% aktiv. Jobber 07-15, spiser middag i 19-20 tiden. Eneste gangene jeg "spiser" på jobb er en liten proteinshake hvis jeg løper mer enn 5km før jobb. Men løper som oftest kun 3-4 km på morgen, eller så venter jeg med løping eller trening til etter jobb. Tar den lille proteinshaken fordi jeg går tom for energi mot slutten av arbeidsdagen om jeg løper så langt før jobb. Blodsukkeret derimot holder seg fint. Hadde mye mer svinging i blodsukkeret når jeg spiste frokost og lunsj. Anonymkode: 42278...e1f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #4 Del Skrevet 10 timer siden Her fremstår du veldig fordomsfull. Jeg har aldri hatt behov for frokost, blir først sulten utpå ettermiddagen. Men det betyr jo på ingen måte at jeg "bare suller foran en skjerm" før dagens første måltid. Står opp tidlig, trener før jobb, som regel fem km jogg. Har en krevende stilling der man må tenke raskt, fungere godt i møter, og generelt prestere bra. Rekker jeg ikke spise ettermiddag/lunsj er det ikke krise det heller. Fungerer fint uten mat temmelig lenge. Anonymkode: e1070...354 2 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #5 Del Skrevet 10 timer siden Blodsukkeret faller ikke hvis man ikke spiser frokost. Det holder seg tvert i mot helt stabilt. Menneskeheten hadde ikke overveld hvis vi var avhengig av å spise jevnlig hele tiden for å kunne være i fysisk aktivitet. Det er ubehagelig i starten å gå uten frokost når kroppen ikke er vant til det, men det går seg raskt til. Jeg faster 16 timer i døgnet, og har også gjort det når jeg har jobbet på en hektisk sengepost. Nå har jeg en middels aktiv jobb. Anonymkode: 7eb7e...cd1 10 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #6 Del Skrevet 10 timer siden For en fordom. Jobber på sykehuset, løper egentlig hele vakten. Spiser ikke før middag. Er en vanesak. Anonymkode: 80a0a...f3a 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #7 Del Skrevet 10 timer siden Jeg har forsåvidt kontorjobb, så sånn sett ikke helt relevant, men jeg løper 10 km annenhver morgen, og faster mellom 19 og 11 hver dag. Det er helt uproblematisk å løpe på «tom» mage, og jeg merker heller ikke noe til lavt blodsukker eller spesielt ubehag. Anonymkode: aed49...e23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #8 Del Skrevet 10 timer siden Syntes det var enklere å faste da jeg løp rundt på sykehuset som sykepleier enn nå når jeg har kontorjobb. Sitter man mer i ro har man mer tid til å kjenne etter sulten. Men etter noen dager blir man ikke lenger så sulten heller. Anonymkode: 5d779...d79 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #9 Del Skrevet 10 timer siden Jeg er hjemme i foreldrepermisjon. Men hadde aldri klart periodisk faste hvis jeg jobbet fullt. Helt enig med deg i at jeg blir helt ødelagt av å gå sulten på jobb. Anonymkode: 29cc8...34c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #10 Del Skrevet 10 timer siden Fasting passer ikke for alle. Jeg jobber i helsevesenet og jobber enten 07:30-15:00 eller 15:00-22:30. Har klart meg fint med periodisk 16:8 faste nå i to uker. Anonymkode: d9bb8...638 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AllahBallah Skrevet 10 timer siden #11 Del Skrevet 10 timer siden Jeg faster nettopp fordi jeg jobber. Har sjeldent tid til lunsj. Går bra, koser meg med mat når jeg kommer hjem 😊 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #12 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Her fremstår du veldig fordomsfull. Jeg har aldri hatt behov for frokost, blir først sulten utpå ettermiddagen. Men det betyr jo på ingen måte at jeg "bare suller foran en skjerm" før dagens første måltid. Står opp tidlig, trener før jobb, som regel fem km jogg. Har en krevende stilling der man må tenke raskt, fungere godt i møter, og generelt prestere bra. Rekker jeg ikke spise ettermiddag/lunsj er det ikke krise det heller. Fungerer fint uten mat temmelig lenge. Anonymkode: e1070...354 Ingen har skrevet noe om at noen suller foran en skjerm, så hvorfor prøver du å få det til å fremstå som et sitat? Anonymkode: a80a8...b58 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #13 Del Skrevet 10 timer siden AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Kunne tenke meg å faste deler av døgnet, men jobber i barnehage og klarer ikke faste da blodsukker faller som bare juling når jeg er aktiv. Hvordan klarer dere å som faster å gjøre det? Har dere kontorjobber og bare sitter stille hele dagen, eller har dere ikke jobb? Jeg skjønner ikke hvordan dere klarer å gå uten mat store deler av dagen med jobb. Anonymkode: 0d383...015 Jeg jobber også i barnehage. Spiser når jeg kommer hjem fra jobb, eller ved andre måltid (kl 14) hvis jeg har senvakt. Opplever ikke det som noe problem. Anonymkode: 63858...121 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan uten land Skrevet 10 timer siden #14 Del Skrevet 10 timer siden Har aldri hatt lyst på frokost. En plage når man i barndommen "måtte" spise frokost. Gledelig at man nå kan droppe den uten dårlig samvittighet. Jeg er oppe ca 08 og spiser første måltid 12-13. Har jeg hjemmekontor drøyer jeg noen ganger helt til middag... Da kan jeg spise sen om kvelden. Normalt spiser jeg bare mellom 12 og 19-20. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10 timer siden #15 Del Skrevet 10 timer siden Tenker det er vanskelig å faste når man jobber i barnehage, man skal jo gjerne spise noe sammen med barna. Pedagogisk måltid. Er vel også derfor du er vant til å spise jevnlig, og svarer dårlig på å ikke spise de tider som du er vant til å spise. Hvorfor vil du faste er spørsmålet heller? Anonymkode: f7af3...a0d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #16 Del Skrevet 9 timer siden Jeg jobber i barnehage og har spisevindu fra 12-18, det går fint nå, men i starten måtte jeg øke gradvis for å ikke gå helt tom. Det tok litt tid å venne kroppen med det, men nå er det ikke noe problem. Anonymkode: dd7ed...802 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #17 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Blodsukkeret faller ikke hvis man ikke spiser frokost. Det holder seg tvert i mot helt stabilt. Menneskeheten hadde ikke overveld hvis vi var avhengig av å spise jevnlig hele tiden for å kunne være i fysisk aktivitet. Det er ubehagelig i starten å gå uten frokost når kroppen ikke er vant til det, men det går seg raskt til. Jeg faster 16 timer i døgnet, og har også gjort det når jeg har jobbet på en hektisk sengepost. Nå har jeg en middels aktiv jobb. Anonymkode: 7eb7e...cd1 Jeg spiser ikke frokost jeg heller, jeg spiser mitt første måltid ca 11 på jobb. Frem til da går det greit, men spiser jeg ikke fra da av så opplever jeg faktisk at jeg begynner å skjelve og svimle så JO blodsukkeret kjører sitt eget løp i min kropp ihvertfall uten frokost. Jeg vil helst faste helt kl 15-16 og spise mitt siste måltid rundt kl 21, men jeg får det ikke til. Er det altså bare en vanesak? Hva gjør jeg med dette blodsukkerfallet, jeg kan ikke være en skjelvende bunt som svimler i vei blandt barna på jobb 🙁 Anonymkode: 0d383...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #18 Del Skrevet 9 timer siden AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg jobber i barnehage og har spisevindu fra 12-18, det går fint nå, men i starten måtte jeg øke gradvis for å ikke gå helt tom. Det tok litt tid å venne kroppen med det, men nå er det ikke noe problem. Anonymkode: dd7ed...802 Ah, takk for nyttig svar Så cluet er å gjøre det gradvis så går det seg til? Jeg sliter med dette blodsukkeret som tilter når jeg nærmer meg rundt kl 12-13 uten mat. Anonymkode: 0d383...015 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #19 Del Skrevet 9 timer siden Fra jeg var 16 til jag var 29 spiste jeg et måltid om dagen, middag. jobbet i et service yrke som krevde at jeg stort sett jobbet i andres lunsj. ingen frokost (aldri klart), så fikk jeg unger, og av naturlige grunner måtte vi legge om rutinene, og det var da jeg begynte å legge på meg! Anonymkode: a5750...0d8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9 timer siden #20 Del Skrevet 9 timer siden Jeg jobber i barnehage. Har gått ned 40 kg med faste. Jeg er så travel på jobb at det er da jeg klarer å faste. Men, faste er ikke for alle. Nå faster jeg når jeg føler for det. De dagene jeg kjenner på mye sultfølelse, velger jeg å spise. Anonymkode: f17f1...ca7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå